Ga naar inhoud


Open keuken koken op stroom 2 fase inductie, een vaatwasser en zijn er nog meer vragen over aan te schaffen apparatuur


Miauw

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei tv-fan:

Inhakend op de discussie, met oog op het topic waarmee werd geopend heb ik oom een vraagje. 

Wil een ATAG inductie kookplaat HI1272S met 2 fasen aansluiting  en 7,4 kW in de keuken plaatsen maar kom er noch niet helemaal uit. 

Optie is om een extra zekering voor de 2 fasen  in de meterkast bij te plaatsen (zijn nog 3 plaatsen vrij) en aparte kabel te trekken.

Vraag me echter af daar er al 3 aparte (3×16A, 230-240V) aansluitingen in de keuken zitten dit niet aan te passen is om deze door te trekken, 2 ervan welke sowieso niet alle tegelijk vol worden belast? Betreft nu een stoomoven (steamer) van 2,3 kW, een combimagnetron van 3,5 kW en derde groep een vaatwasser met 2,2 kW. Nu dacht ik daar de vaatwasser sowieso pas avonds laat wordt gebruikt deze aansluiting te combineren met de aansluiting voor de stoomoven en deze samen doorgetrokken te combineren voor de inductie kookplaat? 

De steamer word ook weinig gebruikt en veelal in combi met de magnetron, en niet zozeer met de kookplaat tegelijkertijd tijd. 

Zou dit een praktische oplossing kunnen zijn, ofwel 1 fase (spanning ) van de vaatwasser combineren tot een 2 fasen aansluiting voor de kookplaat met de aansluitingen voor de steamer? 

15497979894821791757280.jpg

1549798031843-324079475.jpg

Je hebt toch noch plek voor 3 groepen. Als de kabel naar de keuken van echt koper is, dus niet magnetisch, dan kan er wel extra stroom overheen. Er is altijd extra marge die je kan gebruiken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Elektriciteitskabels in huis zijn van koper, in het verdeelnet van koper en soms van aluminium.

Magnetisch zijn ze geen van beiden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je hoofd zekering 40 A is.

 

Zet daar een twee polige automaat achter van 36A.

Trek een kabel van  2X6+6 mm of 4X4+4 (en neem twee draden parallel, dit werk beter) naar de kookplaat.

 

Je hebt dan meer dan 8 KW ter beschikking.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boven de de tekst HOOFDSCHAKELAAR zit toch een automaat van 40 A.

 

Citaat

Een 36 A automaat (bestaan die?) achter een 40 A automaat is niet selectief en daarom niet toegestaan

 

Neem dan een van 32A, dit moet ook net volstaan.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei tv-fan:

Zoals vermeld op de rekening staat 3x 25 A, waarom dan die 40 A automaat?

Nou dan zit je met een probeem

leverancier heeft 3 fasen a 25A geleverd

Jou installateur heeft een enkele fase installatie gemaakt.

Die enkele fase aansluiting is bij hoofdzekering afgezekerd met 25A

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei jeevanhoof:

Boven de de tekst HOOFDSCHAKELAAR zit toch een automaat van 40 A.

 

 

Neem dan een van 32A, dit moet ook net volstaan.

 

mvg

Is geen automaat , alleen lastscheider (hoofdschak)

 

ABB hafonorm lastscheider, uitvoering lastscheider, uitvoering hoofdschakelaar, nom. bedrijfsspanning ue (ac) 230v, nom. continustroom iu 40a, 2 polen, 2 hulpcontacten verbreek, geschikt voor verdelerinbouw, geschikt voor tussenbouw, uitvoering bedieningselement tuimelaar, vergrendelbaar

 

hfd schak 40 A.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ jeevanhoof  , Lijkt me niet zo handig , bij overbelasting in één groep , slaat alles uit .

@ luisteraar , is géén aardlekschakelaar , zou er een testknop op te zien  , zoek maar eens op het nr dat er op staat 0903-042

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei trust:

@ luisteraar , is géén aardlekschakelaar , zou er een testknop op te zien  , zoek maar eens op het nr dat er op staat 0903-042

Ernaast zit een aardlekschakelaar met drempel 0,03A daarom mijn omschrijving (aardlek)-schakelaar.

Hoe dan ook hij kan zijn E fornuis niet gebruiken een te zwakke installatie

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...