Ga naar inhoud


Film1 stopt in augustus met lineair kanaal


digitaal kijker

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als CD onlline bepaalde Android devices niet ondersteund of gaat ondersteunen zal het nooit niets worden. CD moet ook support bieden aan de Nvidia Shield en de Mi Box 3. Maar ik geloof niet dat online uitzendingen het gaan winnen van een zeer stabiele satelliet ontvangst aan online kijken hangen nog altijd veels te veel haken en ogen.

 

Maar het onderwerp is echter dat Film1 en al zijn andere kanalen er voledig mee gaan stoppen in Nederland en daar mis je eigenlijk helemaal niets aan aangezien andere providers een sneller en beter aanbod hebben. Dus eigenlijk is het helemaal niet zo raar dat de stekker er voledig uitgaat bij Film1.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Penthe:

zal het nooit niets worden.

dus het wordt iets :grin:

 

tijdens de maand met kerst en nieuwjaar heb ik Film 1 (4 HD zenders met DD) nog eens geabonneerd gehad bij XS4ALL, zal me niet nog eens gebeuren voor 15,95€ met twee films die ik nog niet gezien had en aardig vond om naar te kijken

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tonskidutch:

dus het wordt iets :grin:

 

tijdens de maand met kerst en nieuwjaar heb ik Film 1 (4 HD zenders met DD) nog eens geabonneerd gehad bij XS4ALL, zal me niet nog eens gebeuren voor 15,95€ met twee films die ik nog niet gezien had en aardig vond om naar te kijken

 

 

 

Film1 is gewoon achterhaalt dus zonde van je geld, en nu het weg gaat zal het jou geen 2e keer gaan gebeuren. Ik heb vaak zat naar de programmering van Film1 zitten kijken en dan zag ik per maand 1 a 2 films die ik misschien wel zou willen zien maar dat is het geld niet waard aangezien je voor minder die 2 films gewoon kan huren. Kortom we gaan niets missen aan Film1.

 

En of online kijken bij CD iets gaat worden laat ik maar in het midden te veel concurentie en te weinig ondersteuning :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen voor mezelf praten, en vind het wel jammer dat ze verdwijnen...

 

Heb het Top HD net genomen omdat ik dan Film 1 + Ziggo sport heb.

Zo wordt het alsmaar lastiger om CD te blijven houden - en zal het een combinatie "kabel + sat FTA" worden (via TV met een kaartje van Telenet).

De combinatie TVV Basic+ en CD TopHD komt in dezelfde orde.... Indien ik voor triple play kies hou ik mogelijk zelfs nog over.

 

*zucht*

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

heb vandaag gelezen dat ze naar schatting maar 170.000 klanten hebben bij Film1 en de filmrechten kosten te hoog zijn om de zender te kunnen blijven behouden en Sony de kosten niet meer wilt dragen en dat ze dan liever de stekker er uit trekken.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎1‎-‎5‎-‎2019 om 17:25 zei Tonskidutch:

dat is wel begrijpelijk overigens met de succesverhalen van andere film on demand aanbieders zoals Netflix 13,95/mnd , Videoland 8,99/mnd en Amazon prime voor 5,95/mnd

alsook de uitbouw van snelle netwerken in nederland

 

wanneer stopt canalDIGITAAL :grin:

 

 

 

Je maakt misschien een geintje, ik ben o.a. om die reden nog steeds niet overgestapt naar een andere ontvanger, niet goed wetende wat er gaat gebeuren. Ik wil best investeren, echter wel op een manier dat ik niet mijn geld over de balk gooi. Ik zit al een tijdje te kijken naar een VU+ ontvanger, echter klooi ik met mijn gezondheid waardoor ik geen rust kan vinden het goed uit te zoeken. Als ze van de satelliet af zouden gaan, dan heb je uiteraard nog wel wat aan je satelliet ontvanger, echter zou het ook handig zijn om die als internetbox voor je smartTV te kunnen gebruiken, want de meeste smartTV's worden 2 jaar qua apps ondersteunt, waardoor een smartTV toch weer dom gaat lopen doen terwijl een mooie ook een veel geld kost. Ik heb niet het vermogen om elke 2 jaar een nieuwe smartTV te kunnen kopen, dat is wat ik op dit moment wel meeneem in de keuze naar een eventuele opvolger van mijn M7 ontvanger.

 

Uiteraard zit er zonder Canal Digitaal ook heel wat moois in de lucht, vooral de Astra2 lijkt mij een mooie satelliet waar veel interessants op te zien is.

 

Toch denk ik dat de het langzaam tot een punt gekomen is dat het omslagpunt bereikt is, televisie abonnementen gaan het niet volhouden, ook niet online i.v.m. dat er daar al veel te veel te zien is wanneer je maar wilt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan gerust een VU receiver kopen daar je erin meerdere soorten DVB-Tuners kunt steken  EN deze receiver is ook heel goed verkoopbaar

maar je hebt gelijk het kost jou altijd meer dan de doorsnee TV kijker

denk eens over IPTV van KPN na, de eerste receiver is gratis en het werkt prima, kun je de rest gewoon FTA op satelliet zien

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat Canal Digitaal maar eens goed moet overdenken of ze de Kerst nog willen halen. Met hun aanbod is er geen enkele exclusiviteit meer. Dezelfde kanalen heb je ook bij Ziggo...

Eind deze maand gaat de DM8000 in de VUT en komt er een ontvanger met DVB-C/T2 FBC tuners. Satelliet wordt bijna niet meer gekeken en de vrouw kijkt door de week de standaard pulp...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vroeger had je bij de kabel analoge kwaliteit met soms een hoop ruis en kruismodulatie.

Toen was digitale Sat tv in het voordeel, een prima beeld, en met de FTA zenders een grote keus.

 

Nu de kabel digitaal is, is alleen het hebben van geen kabel aansluiting nog een argument om een Canaldigitaal abo te nemen.

 

En die groep zit voor een groot gedeelte in het buitenland.

Of het er voldoende zijn om de schoorsteen te laten roken?

Een aanbod van de publieke omroepen met eventueel een paar commerciëlen op een transponder voor een overeenkomstige prijs heeft nog bestaansrecht.

 

Maar daarvoor moet de omroepwet veranderd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er een pakket blijft van minimaal 30 zenders met daarin de NPO en de Vlaamse zenders blijven ze aan de voorwaarden voldoen. 

 

Ik verwacht dat (net als bij KPN) zenders als Fox, NGC en 24 KItchen (dus de Fox/Disney-groep) wel is als eerste zouden kunnen verdwijnen. Voor de rest is het afhankelijk van de afgesproken duur van de contracten met zendereigenaren. Maar dat het aantal zenders bij Canal Digitaal verder omlaag gaat is onvermijdelijk. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kijken veel meer mensen buiten Nederland naar CD als men hier op het forum denkt, alleen al aan de Costa Blanca zijn er meer dan 50.000 Nederlandse sat installaties gedaan in de afgelopen 10 jaar waarvan er veel resident zijn en vast in Spanje verblijven, dan heb je nog de vakantie gangers uit Nederland met een schotel op het dak en de vele hotels met Nederlands aanbod en dan heb je het enkel maar over een deel van Spanje. De cijfers uit de rest van Spanje heb ik nooit gelezen maar wat denk je van de Nederlanders in Frankrijk, Belgie, Duitsland en ga zo maar door. Ook het feit dat zeker 95% nog altijd op een Nederlands adres zijn geregistreerd waardoor CD niet echt ziet dat het meerendeel over de grens kijkt. Zo heb ik mijn CD abo ook nog altijd(al 20 jaar) op een Nederlands adres staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon dus niet in nl heb dus geen nl kabel. 

Het enigste tv wat ik uit nl wil zijn de npo s die ik nu via dvb-t binnen haal. 

zou ik buiten dvb-t2 gebied zijn zou ik een abo nemen enkel voor npo die reclame shit kunnen ze uit het aanbod nemen. 

De schotel heb ik hoofdzakelijk voor de fta Duitstalige zenders en kijk daar ook alleen naar de zenders zonder reclame dus geen hd+ abo. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar men kijkt wat men kijkt en waarom men kijkt of niet, dat moet iedereen voor zich bepalen, interesseert mij niet of jij alleen voetbal en/of the voice kids kijkt.

En met respect voor de NL omroepen en commerciëlen ik ben in 2002 begonnen met satelliet tv omdat ik programma's van betere kwaliteit wilde zien als euro burger (of Gloci) en Paytv zonder reclame. Voor Paytv zonder reclame heb ik heel veel geld uitgegeven.

 

Dat hele plezier van goede films kijken is via Satelliet TV een wensdroom geworden en via de reeds genoemde omroepen en commerciëlen bijna -0-.

Dat geld overigens ook voor de beroemde documentaires en investigatief journalistieke programma's van Ad Langebent en anderen. Die spreekstof waren bij de koffiepauze op het werk.

Misschien een dan Erica Terpstra, die veel empathie en interresse opwekt met haar programma. op elke regel is een uitzondering!

 

Canal Digitaal heeft geen goed aanbodt van Film 1 omdat er maar 1 in HD is, belachelijk.

En Film1 is niet meer diegene die de nieuwe Film producties brengt. De lineaire ader is kalkverstopt.

Dus ik kijk pay per view naast een basis abonnement per IPTV omdat ik geen schotel kan opstellen.

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...