Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

De bevolking moet simpelweg eens ophouden met stemmen.

Zoals Socrates al zei, Democratie in een land vol idioten heeft geen enkele zin.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Prima deze maatregel. Op diverse fronten zelfs en leuk dat het stikstofgeneuzel een schijnbaar voordeel is....

 

Nederland is zo klein, de netto tijdswinst is te verwaarlozen. Snelheidsverschillen tussen vrachtverkeer, caravans/aanhangers en normaal verkeer is kleiner, geeft rustiger beeld en gelijkmatigere doorstroming. Dus minder remmen en gassen. Minder fijn stof want minder hard remmen door grote snelheidsverschillen enz. enz. enz. 

 

Velen zeuren enkel en alleen omdat de klok in hun nadeel zou werken....onder de streep is dat nadeel amper aanwezig, Nederland is simpelweg te vol. Was het in een land als Canada of andere grote landen met een rustig wegbeeld dan is het andere koek, hier niet. 

 

En die meneer in het begin van dit topic die dan Nederland niet meer in wil, prima, kinderachtiger dan dat heb ik het niet gelezen nog in dit topic. Ga maar fijn 250 km per uur of harder in Duitsland rijden of het circuit op. Jezelf en anderen in gevaar brengen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verlaagde snelheid heeft naast de voordelen ook nadelen.

De doorstroming wordt minder met als resultaat meer files.

De ouderen onder ons zullen het nog weten in de jaren ´70 bij de

olie crisis werd de snelheid ook verlaagd naar 100 km/h voor die

tijd hadden we bijna geen files na de invoering namen de files toe.

Duitsland grijpt nu ook weer de snelheid  beperking op na aanleiding

van Nederland maar daar spreken ze over 130 km/h

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pim Fortuyn zei eens dat 130 geen enkele zin heeft, want je komt elkaar toch weer tegen bij de steden..of je nu 100 rijdt, of 130.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de snelheids beperkingen de pan uit rijzen .

één beperking naast beperking binnen bebouwde kom is voldoende.

Rijd ik naar Amsterdam van uit het zuiden wordt ik gek van de wisselende veranderingen

50-60-90-120-70-100-.......... bij de huidige drukte kan je niet alles bijhouden

opletten op verkeer gaat voor borden.

Dus altijd maar kijken op hectometer paaltjes wat mag hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nu eens hoe het verkeer doorstroomt op de wegen met traject controle.... Iedereen rijd dezelfde snelheid, namelijk max. -1 km/h ongeveer, weinig tot geen mensen die inhalen op een idiote manier... Al met al veel rustiger verkeersbeeld. Files krijg je nog steeds, want als de capaciteit van de wegen te laag is, dan krijg je die altijd. Neemt de capaciteit van wegen af bij snelheidsverlaging? Ja, uiteraard, dus het risico op files neemt toe. Maar als de snelheidsverschillen op de verschillende banen op de weg wordt geminimaliseerd, dan denk ik dat de doorstroming beter wordt. Uiteraard kan ik er helemaal naast zitten :-) !

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei luisteraar:

Verlaagde snelheid heeft naast de voordelen ook nadelen.

De doorstroming wordt minder met als resultaat meer files.

De ouderen onder ons zullen het nog weten in de jaren ´70 bij de

olie crisis werd de snelheid ook verlaagd naar 100 km/h voor die

tijd hadden we bijna geen files na de invoering namen de files toe.

Duitsland grijpt nu ook weer de snelheid  beperking op na aanleiding

van Nederland maar daar spreken ze over 130 km/h

 

't zou natuurlijk ook kunnen dat er toen ietsje pietsje minder auto's waren .

Er zijn ook gegevens openbaar waaruit blijkt dat bij 90 kmh de doorstroming het groots is .

Ook kunnen er meer auto's op hetzelfde stuk weg omdat je bij lagere snelheid minder afstand hoeft te houden .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

De bevolking moet simpelweg eens ophouden met stemmen.

Zoals Socrates al zei, Democratie in een land vol idioten heeft geen enkele zin.

 

Als ik nou eens heel hard zou gaan studeren, en ik behaal ook een dokterstitel............

Zou ik dan ook van die ongelooflijk verstandige dingen gaan zeggen?

aangepast door johnno
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tripleboy:

En wat maakt die 100 km/h nu uit voor het vrachtvervoer, die hebben op zich al beperkingen in de EU. En vervuilend zijn ze.

 

http://www.maximale.nl/auto-vervoer/maximale-snelheid-vrachtwagen

 

 

 

Dat is wel een dingetje waar nog wat winst op te behalen is. Hun maximum snelheid is 80 km/u, maar hun snelheidsbegrenzers staat ingesteld op 90 km/u wat ze meestal ook rijden op de snelweg. Die overschrijding is decennia lang door de vingers gezien en werd ook nooit op bekeurd. Wordt tijd dat die snelheidsbegrenzers op 80 km/u wordt ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen maar het verkeer aanpakken is ver van toereikend, men dient in in elke sector inspanningen op te dringen, zodat zonder zoals me nu doet bepaalde sectoren vleugellam te maken een proper(der) milieu te bekomen, verder steekt het Amateurisme van de politiek steeds meer de kop op, resultaten zijn amper te bekomen op deze manier.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb net een rit van 1.000 km achter de rug, met een 1,5 ton aanhanger achter mijn auto.

In Frankrijk gewoon met de stroom mee gereden, 130 km/uur is zo slecht nog niet.

 

Het punt is dat er voor een nep probleem een nep oplossing wordt bedacht en dat het wordt verkocht als de uitvinding van het buskruit.

 

Ze hadden ook gewoon die idiote stikstof norm kunnen aanpassen aan die van de buurlanden.

Probleem opgelost.

 

Ik wil trouwens wel eens zien of de een of andere rechter deze maatregel als onvoldoende classificeert en de bouw als nog gesloten houdt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...