Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

ik moet het eerst nog zien, allemaal.

mijn auto bijv heeft 6 versnellingen en vraagt rond 95-100 om door te schakelen naar de zesde.

 

het hoeft nu dus maar iets tegen te zitten (inhalende vrachtauto, stevige tegenwind, iets omhoog bij viaduct,) en je moet terug naar de vijfde versnelling.

maakt het dan een wereld van verschil?     120 km/h in de zes, of 100 km/h in de vijf?

het toerental van de motor is hetzelfde, dus uitstoot gelijk.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
4 uur geleden zei kiekiek:

Diesels zijn verreweg de grootste vervuilers dus laat ze die maar van de weg halen.

Moderne diesels, met ad-blue stoten bijna geen stikstof uit, ze zijn schoner als alle andere auto's.

 

Het stikstof probleem is een Nederlands probleem, men stelt een onmogelijke norm, Duitsland is de norm 400 x hoger, en daarna stapt een persoon naar de rechter en zet Nederland op slot.

 

 

2 minuten geleden zei joker55:

120 km/h in de zes, of 100 km/h in de vijf?

het toerental van de motor is hetzelfde, dus uitstoot gelijk.

Je bent alleen langer onderweg waardoor de totale uitstoot hoger wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ceesv:

Moderne diesels, met ad-blue stoten bijna geen stikstof uit, ze zijn schoner als alle andere auto's.

 

Het stikstof probleem is een Nederlands probleem, men stelt een onmogelijke norm, Duitsland is de norm 400 x hoger, en daarna stapt een persoon naar de rechter en zet Nederland op slot.

 

 

Precies de huidige Diesels zijn veel schoner dan andere auto´s daarom rijd ik er zelf ook 1. Ik heb een keer op de meters gekeken bij de keuring van beiden autos die we hebben mijn bestelbus gaf de helft verontreiniging aan dan de bezine auto van mijn vrouw een wereld van verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De politiek bedenkt zelf een probleem, een onrealistische stikstof norm, die nergens ter wereld in die vorm bestaat, om 170 postzegels natura 2000 gebieden te beschermen.

Op zo een postzegel probeert men een natuurlijke begroeiing te laten aanslaan, die daar nooit aanwezig is geweest, en wanneer er teveel stikstof neerslaat (Mest) wordt de grond te vruchtbaar en gaan er andere bloempjes bloeien.

De rechter doet daarna een uitspraak, waarna we bedenken dat wanneer we tussen 6 en 19 uur 100 gaan rijden, en daardoor de totale stikstof uitstoot in Nederland met 0,07 % daalt, er weer huizen gebouwd kunnen worden.

 

Probeer dat maar eens in het Buitenland uit te leggen.

 

Aan de Duitse Grens moeten Nederlandse boeren stoppen wegens zo een Natura 2000 postzegel, en 50 meter over de grens in Duitsland worden er 5 Nieuwe stallen gebouwd.

 

In Nederland gaan we van het aardgas af, 5 km over de grens bij Venlo krijg je subsidie wanneer je thuis een aardgas aansluiting neemt.

In Duitsland bouwt men aardgas verder uit, omdat het een schone brandstof is.

 

Ben ik nu gek of zijn zij het?

 

 

Er heeft iemand uitgerekend, dat wanneer je een potje Pokon uitstrooit in een natura 2000 gebied, je de jaarnorm al overschrijdt.

En nee, er bestaat geen goede meetnorm waarmee de neerslag van stikstof gemeten kan worden.

 

POKON Supergroen gazonmest is een hoogwaardige meststof op basis van organische grondstoffen met een mix van essentiële voedingsstoffen. Naast voldoende stikstof, bevat de mest voldoende magnesium en ijzer voor de groei van het gazon. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadden wij in het verleden ook niet een fosfaat probleem? De wasmiddelen bevatten te veel fosfaten dus dat moest minder. Even later constateerde men dat er minder vissoorten waren:wacko:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat als een paal boven water, dat  het aantal  verkeersboetes nog gaat stijgen.

Voor Belgie staat de teller op 500 milj €  allemaal onder de mom van verkeersveiligheid,  en  in Nederland 750 Miljoen €  …… en dan nu nog de stikstof .

Perverse neveneffecten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland zijn het een handje vol ongeschoolde mongolen (sorry voor het beledigen van de mensen in mongolië, die ongetwijfeld een hoger niveau qua IQ hebben) en met een grote waffel die hun zin doordrijven.

Want, in NL gaat het er om wie de grootste bek heeft en wie het meeste geweld durft toe te passen en voor die groep wordt het beleid aangepast voor iedereen.

 

De politieke partijen zijn allen bang om stemmen te verliezen, dus buigen zij voor deze moderne vorm van terrorisme.

Al maken wij van Nederland één gigantische nucleaire oliedumpplaats vol CO2, kwik of andere zware metalen zodat er geen leefbaar milieu kan bestaan, dan nog zal de rest van de wereld er niets van merken.

 

Ik zeg: Politici het gevang in! Allemaal van links tot rechts en ga je schamen!!!

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat maakt die 100 km/h nu uit voor het vrachtvervoer, die hebben op zich al beperkingen in de EU. En vervuilend zijn ze.

 

http://www.maximale.nl/auto-vervoer/maximale-snelheid-vrachtwagen

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tripleboy het is allemaal symboolpolitiek en als je een zogenoemde "bullshit"-meter zou hebben, dan mag je deze inmiddels vervangen omdat hij is ontploft..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...