Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei kiekiek:

Grootste veroorzaker van stikstof (45 procent) zijn de boeren dus lijkt mij logisch dat daar ingegrepen gaat worden.

 

Ik denk toch echt dat wij dat allemaal zelf zijn en niet de boeren.

Als wij wat minder...veel minder vlees zouden eten, dan waren er ook veel minder koeien op deze aardkloot en was het probleem lang niet zo groot.

De boeren vullen de behoefte met hun koeien alleen maar aan. We leven in een markt economie....vraag en aanbod.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Als wij wat minder...veel minder vlees zouden eten, dan waren er ook veel minder koeien op deze aardkloot en was het probleem lang niet zo groot.

Ik hoop dat je zelf nog even je eigen quote wil gaan lezen en eens gaat nadenken.

Nu hoor ik alleen een papegaai die een stelletje veganisten na staat te blaten.

 

Dat fabeltje over het vlees hoort in het rijtje ozonlaag. zure regen en ga zo maar door..

 

Goed beschouwd eet de mens al minder vlees omdat de energiebehoefte niet meer zo aanwezig is.

Ben je stratenmaker, bouwvakker en noem meer van dit soort zware beroepen op, dan is vlees een uitgesproken manier om aan je dagelijkse energiebehoefte te voldoen.

Er is geen alternatief namelijk, hoewel sommige geitenwollensokkenridders beweren dat soja met schadelijke E-nummers en smaakversterkers een goede alternatief zou zijn.

Nou, als je ergens vroeg aan dood gaat is het die zooi wel!

 

Van vlees krijg je geen kanker, wel van een verkeerde bereiding.

Vloeibare margarines, gewoon transvetzuren dus, boter te heet laten worden, croma en ga zo maar door, dat is de grootste bron van kanker..niet het vlees.

..gewoon naturel grillen dus!!

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klein beetje olijfolie in de pan en het vlees erin. Vooral geen produkten als boter gebruiken. Dat vegan gedoe wordt tegenwoordig behoorlijk opgedrongen geen vlees meer eten maar wel pillen moeten slikken om ijzer en B12 aan te vullen anders stort je ter aarde. 100km rijden ipv 120 is ook de grootste onzin vooral als de problemen allemaal verzonnen worden ergens in een torrentje. Nederland is de weg voledig kwijt en links en rechtsom moet iedereen boeten voor iets wat er niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe, je slaat de spijker op zijn kop! Ze zijn in Nederland helemaal de weg kwijt en onderhand is het een schip zonder roer met 150 kapiteins op de brug..

Overigens, olijfolie is goed, maar niet heter dan 170 graden laten worden!

En zoals alles is geduld de beste manier om gezond te blijven.. In plaats van binnen 5 minuten vlees op tafel wat half aangebrand is, gewoon lekker laten pruttelen en de vezels laten garen..

 

Voor eten neemt een wijs mens de tijd, alleen dwazen haasten voor de maaltijd!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Dr Z............neem even de moeite!

 

Van de vijf kaarten die je laat zien lijkt er slechts een iets met stikstof te maken te hebben.  Waarom heb je er ook niet een paar autokaarten aan toegevoegd? Je kunt alles wel door elkaar gaan gooien maar daar schiet niemand iets mee op. Dit topic draait om een snelheidsbeperking die ons wordt opgelegd omdat Nederland een stikstof probleem zou hebben. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is toch echt het onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@johnno, Ik vroeg mij al af wie de eerste zou zijn die deze foutjes zou melden! :D:D

 

Maar het klopt, het zijn CO2 kaarten. Stikstof is weer iets anders.

 

Het valt mij op dat inmiddels de CO2 critici zo langzamerhand zijn "uitgeluld" en nu de boel ingewikkelder maken door andere gassen aan te halen zoals stikstof, carbondioxide en noem maar op.

Koste wat het kost willen de milieuterroristen gelijk halen, ondertussen nemen steeds minder deze materie serieus..

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei johnno:

Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Maar de kaart is wel van een flink poosje geleden.

 

https://www.esa.int/ESA_Multimedia/Images/2004/10/NO2_levels_over_Europe

Grappig.

Groningen heeft geen uitstoot..

Nog grappiger, de concentratie is het hoogst in het gebied van de meeste files.

Zou de files oplossen beter zijn dan de snelheid terugbrengen?

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar de boeren zijn toch de grote boosdoeners? En die zitten toch veelal in de kop van Nederland?

...ik begrijp er niets meer van.

 

😶

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is heel simpel... >

Als je jarenlang milieuproblemen negeert en van de tafel veegt, heb je je eigen probleem gegenereerd inzake achterblijven op de rest van Europa betreffende de uitstoot beperkende maatregels en technologieën. Als je niet circulair kunt produceren met hulp van andere industrieën ben je EEN VERVUILER.

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei drz:

Ja maar de boeren zijn toch de grote boosdoeners? En die zitten toch veelal in de kop van Nederland?

...ik begrijp er niets meer van.

 

Het gebied waar het om gaat kampt met:

 

-Een zeer intensieve landbouw.

-Een enorme hoeveelheid snelverkeer.

-Heel veel industrie en scheepvaart.

-En een hoge concentratie huishoudens.

 

Waarom vindt je het dan raar dat juist dat gebied roodgekleurd is.

Is die combinatie soms ook van toepassing in Groningen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is een waterlandje, ergo veel oevers dus veel wallen, en daar staan heel wat stuurlui op als ik deze topic doorlees. In plaats dat men zich zorgen maakt over de veronderstelde dwalingen, van diegenen die er een andere mening op na houden, worden ze meteen weggezet met verdachtmakingen, terroristen is er een van. Off-topic is in veel gevallen een eufemisme voor off-onderbouwing maar er valt veel te lachen. Deze is voor onze promovendus "Hij die met modder gooit, verliest grond."

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stuurman heeft gesproken maar geen bijdrage geleverd

24 minuten geleden zei waterpas:

en daar staan heel wat stuurlui op

 

Wat ik niet snap met de gier ik woon in grensgebied NL/B/D daar rijden gier

wagen over de grens en de gier wordt in de grond geinjecteerd

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...