Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Tripleboy:

Alleen maar het verkeer aanpakken is ver van toereikend, men dient in in elke sector inspanningen op te dringen, zodat zonder zoals me nu doet bepaalde sectoren vleugellam te maken een proper(der) milieu te bekomen, verder steekt het Amateurisme van de politiek steeds meer de kop op, resultaten zijn amper te bekomen op deze manier.

 

Grootste veroorzaker van stikstof (45 procent) zijn de boeren dus lijkt mij logisch dat daar ingegrepen gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Waarom zou er ingegrepen moeten worden?

Boeren over de hele wereld boeren, maar in Nederland moeten ze stoppen voor een verzonnen probleem?

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stikstof is het probleem niet, de lucht bestaat immers voor 78% uit stikstof en is essentieel voor het leven op aarde, maar het zijn nu plotseling de ammoniakverbindingen met co2.. of andere complete onzin wat nu weer verkondigd wordt.

 

Hoe dan ook, de contracten over de levering voor vlees en melkproducten met Argentinië en Brazilië, die al getekend zijn, moeten gerechtvaardigd worden en de boeren moeten in Nederland verdwijnen voor meer huizenbouw en industrie...Want geld en economie krijgt voorrang.

Voor diegene die dit nog niet wisten en door blijven emmeren over het niet bestaande co2 probleem, begrijpen totaal niets van wat er gebeurd in dit land.

 

Tip: Zoek op CO2 uitstoot in de omringende landen.

Op engelse sites is de stikstofuitstoor alarmerend voor engeland en in de rest van europa niet..

Zo ook op duitse sites, franse sites en ga zo maar door..

Zelfs op nederlandse sites is de uitstoot in dit land meer dan de omringende landen..

 

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei ceesv:

Boeren over de hele wereld boeren, maar in Nederland moeten ze stoppen voor een verzonnen probleem?

 

Ontlasting + urine (van vee) = ammoniak. In ons dichtbevolkte en volgebouwde land met beperkte natuurgebieden geeft dit meer problemen dan in onze omringende landen, waar veel meer bossen en natuurgebieden zijn. Daar is niets verzonnen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei kiekiek:

 

Ontlasting + urine (van vee) = ammoniak. In ons dichtbevolkte en volgebouwde land met beperkte natuurgebieden geeft dit meer problemen dan in onze omringende landen, waar veel meer bossen en natuurgebieden zijn. Daar is niets verzonnen aan.

Nu ben ik geen chemicus, maar ammoniak vervliegt toch gewoon? Overigens heb ik in omgeving van boerenbedrijven met veel vee nog nooit gezien dat er een probleem is met de natuur..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stikstof wordt schadelijk als er te veel van is. Sinds het midden van de vorige eeuw heeft de mens gezorgd voor een verdubbeling van de hoeveelheid reactieve stikstof in het milieu. Stikstofoxiden worden vooral uitgestoten door verkeer (met name diesels) en industrie. Ammoniak komt voornamelijk vrij in de landbouw door verdamping uit mest. Met kunstmest en dierlijke mest, die ammoniak bevatten, worden de opbrengsten in de landbouw verhoogd om aan de groeiende behoefte aan voedsel in de wereld te voldoen. Hoe meer ammoniak in de landbouw wordt gebruikt, hoe meer er weglekt naar bodem, lucht en water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei moonchild:

De luchtweerstand stijgt met het kwadraat van de snelheid, is dus niets marginaals aan.

 

Dat is waar wat betreft weerstand. Echter zijn er auto's die beter presteren bij 110 km/h dan lager.

Dan heb ik het nog niet over het enorme vrachtverkeer, binnenscheepvaart vliegtuigen en industrie.

 

Dus marginaal.

 

En Nederland heeft blijkbaar een Berlijnse muur die  stikstof(oxiden) niet toelaat van omringende landen.

Een NO(x) muurfilter zeg maar.

 

En de boeren... we hebben allemaal voordeel gehad van die harde werkers en nu, moeten zij nu boeten?

Terwijl ze al 10-tallen jaren investeren in iedere keer nieuwe opgelegde eisen wat maar niet op houdt.

 

Laten we nu eens beginnen dat alle ministers en andere sukkels een Suzuki gaan rijden van 1 op 22

in plaats van die belachelijke bakken cq slagschepen met een kolk in de tank.

Zij dienen volgens mij het voortouw te nemen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet want een minister heeft altijd haast dan is 3 minuten tanken een pre in plaats van 30 minuten of langer aan een laadpaal. Ik ziet de wacht tijden aan de laadpaal ook helemaal niet zitten als je kan laden in 5 minuten ok maar dat gaat het hem niet worden. Dan maar gewoon Diesel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Con:

En Nederland heeft blijkbaar een Berlijnse muur die  stikstof(oxiden) niet toelaat van omringende landen.

Een NO(x) muurfilter zeg maar.

 

Uit de Volkskrant van twee maanden geleden:

 

'Nederland importeert en exporteert stikstof, maar is een netto exporteur. ‘We zijn een hotspot in Europa’, stelt Erisman. ‘Nederland is dicht bevolkt. We leven op een klein oppervlak met veel activiteit: landbouw, industrie, verkeer. Op satellietbeelden zijn de hotspots van de wereld te zien. Nederland is er een van.'

 

Het is dus maar goed dat die Berlijnse muur niet bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ammoniak komt niet hoofdzakelijk van de boeren, want er zijn niet zo veel meer in Nederland, het probleem ligt in de industrie en de huidige auto's.

Ze willen dan iets voor het milieu doen, maar het probleem word elke keer verschoven

Denk aan Adblue in auto's, dat word dan ook gebruikt om het NOx te verlagen in de uitstoot, alleen Adblue is eigenlijk een meststof (Ureum) die na verhitting oplost in ammoniak en biuret.

Dus iedereen helpt mee met vervuilen, ze kunnen in het nieuws je blijven brainwashen, maar niemand is roomser dan de paus.

Bij de industrie word er gewoon vloeibare ammoniak het systeem in geblazen om het NOx omlaag te krijgen, bij ons doen we niks anders....

En hou op over elektrische auto's, want voor dat ie op de weg is en later weer verwerkt moet worden, is ie veel schadelijker dan menig andere auto's.

Laat staan over blussen als ze branden, wat dat gaat bijna niet, een elektrische brand is veel gevaarlijker dan een brandstof brandje.

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Frankrijk is landbouw natie nummer 1, maar ik zie alleen maar blauw.

Hoe kan dat?

 

Verder gebruikt Frankrijk voor hun stroom grotendeels kerncentrales, je kan op dat kaartje zien wat dat te weeg breng.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...