Ga naar inhoud


CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging


henkie73

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei Sprietje:

Ik denk dat de abonnementen Basis, Familie en Entertainment gaan veranderen in Riant, Rijk en Royaal met de daarbij behorende prijsverhoging.

 

Dat er een prijsverhoging aan vast zit was te verwachten. De nieuwe eigenaar het Franse Canal+ heeft immers ruim 1 miljard Euro aan M7 moeten betalen en dat moet terug verdient worden.

 

Onzin de prijs kwaliteits verhouding is al nul, alles valt van herhalingen uitelkaar. Om de nu nog overgebleven TV kijker extra hard weg te jagen. Het is helemaal niet slim de prijzen nu te verhogen. De kijker zal het een worst weze hoeveel Canal+ betaald heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Penthe:

Wij hebben glasvezel en de vaste telefoonlijn zit gewoon in het modem/router, uit het oude wand contact getrokken en in het modem gestopt.

 

Maargoed deze prijsverhoging lijkt mij enkel mogelijk voor mensen met een M7 ontvanger, want zonder een M7 ontvanger kun je niet terugkijken of in de cloud.

 

Wij hebben  Glasvezel buitenaf (glasvezel van Cogas-Infra) met als provider FiberNL. Die is inmiddels  overgenomen door OnlineNL.

Na wat kleine problemen in het begin, heeft dit goed gewerkt (!). Totdat het werd overgenomen door Online.

Dat zou (ineens) aan mijn huisinstallatie liggen(!).

De FiberNL (= M7-MZ100-ontvanger), die via een switch in de woonkamer was aangesloten, kon ineens het Live signaal niet meer doorgeven; wel uitzending gemist enz.  Ik voelde er niets voor nóg een kabel te trekken naar de woonkamer! (heb er al 2). Dit na een week soebatten via Twitter, hebben ze mij (bij voorrang)  het signaal van Canal Digitaal gegeven, zodat de SamsungTV-app en Android-app gebruikt kan worden.

De M7 ontvanger is  nu werkeloos.........

Ik kijk eigenlijk voornamelijk via de NPO-Start-Plus app. Wij kijken vrijwel altijd uitgesteld en véél Krimi's (NL). Óf naar (BE) de VTM-Go-App via ChomeCast.

Als mijn abonnement beëindigd kan worden zou ik geheel over kunnen gaan naar alleen Internet! 👴 😁

aangepast door HenkRood
layout

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

Bij Canal Digitaal willen we al onze klanten steeds weer iets bijzonders laten ontdekken door extra’s aan te bieden die het tv-kijken nog leuker en makkelijker maken. Per 1 januari 2020 gaan we je huidige pakket op je smartcard met nummer ********** uitbreiden. De naam van het pakket verandert naar het Rijk-pakket.

trans.gif
trans.gif
trans.gif
Nieuw in jouw pakket: opnemen
trans.gif
Je hoeft nooit meer jouw favoriete film of programma te missen! Al vanaf 3 december kan je 100 uur aan programma’s opnemen én worden deze 365 dagen voor je bewaard in de cloud. Wil je meer weten over opnemen in de cloud, hoe het werkt en hoe je hier gebruik van maakt? Ga dan naar ons blog hierover.

Ook nieuw: We hebben 16 extra zenders aan jouw pakket toegevoegd! Vanaf 1 januari kijk je ook naar onder andere RTL Crime, Animal Planet, RTL Lounge, Cartoon Network en Love Nature. De zenders zijn via satelliet en/of de Canal Digitaal TV App beschikbaar.
trans.gif
trans.gif
trans.gif
Maar jij kan natuurlijk kiezen
trans.gif

De prijs van jouw pakket gaat per 1 januari 2020 van € 22,95 naar € 24,95. Vind je het fijner om over te stappen naar een ander pakket of wil je jouw pakket kosteloos opzeggen? Neem dan vóór 1 januari contact met ons op via 088-0038555 (lokaal tarief) of ga naar de klantenservice om met ons te chatten. Wij zijn van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur bereikbaar.

Hartelijke groet,

Christiaan Puper
Canal Digitaal

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Ik heb nu Basis HD, krijg straks 16 extra zenders, maar ga wel 2 Euro extra betalen. Onzinpraat van de marketingafdeling voor: "We zetten u over naar het Familie HD abonnement".

Sigaar uit eigen doos dus.

 

 

aangepast door ceesv
Smartcard nummer verwijderd, privacy!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd hetzelfde liedje met Canal  Digitaal. Meestal eens per jaar zo'n soort brief of mail met zogenaamd goed nieuws, en dan ergens onderaan in het schrijven wordt nog even vermeld dat het maandbedrag omhoog gaat. Ik ben ooit eens begonnen met een abo van 7,95 en nu wordt het alweer 19,95.

 

Voor mij is het nu genoeg, ik ga opzeggen, en kijk dan alleen nog maar FTA zenders van Astra1, Astra2 en DVB-t.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt het steeds duidelijker dat de namen van de pakketten als volgt veranderen:
Basis wordt Riant. Dat kost nu en straks € 22,95
Familie wordt Rijk. Dat kost nu en straks € 24,95
Entertainment wordt Royaal. Dat kost nu en straks € 34,95
Vooral mensen die nu minder per maand betalen vanwege acties in het verleden worden aangeschreven en een abonnement aangeboden die wat prijs betreft weer in de pas loopt van de drie standaard pakketten.

Zover ik het nu in schat, worden mensen die nu minder betalen dus voorgehouden dat ze met die prijsverhoging die ze krijgen als extra in de cloud kunnen opnemen maar abonnees die nu al de reguliere tarieven betalen krijgen het in de cloud opnemen er straks gratis bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van dit topic, even gezien hoe ik er voor sta bij Canaldigitaal................

 

Ik heb vorige maand de M7 tv ontvanger opgezegd en teruggestuurd omdat ik die nooit gebruik, altijd vastliep en ik de app op mijn tv daarvoor kan gebruiken.

 

Dat scheeld me €2,50 huur per maand op de internetfactuur,  maar -nu blijkt- dat ik daardoor de korting van €17,95 op mijn satellietabonnement niet meer ontvang omdat ik nu géén alles in 1 abonnement meer heb. 

 

De oplossing is voor mij eigenlijk heel simpel, de maat is vol, opzeggen en een andere provider kiezen

 

 

20191120_182420.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noordzee heeft gelijk.

 

Het Basis HD-abonnement verdwijnt bij Canal Digitaal en wordt samengevoegd met het huidige Familie HD-abonnement dat de naam Rijk krijgt. Huidige abonnees die Familie HD bij de aanbieder kopen, blijven €24,95 per maand betalen.  Bron: Totaaltv

 

Geen prijs verhoging voor mij in iedergeval.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk echt dat ze langzaam hun eigen graf aan het graven zijn.

ik vraag me wel af hoeveel leden die gasten hebben.

ik denk dat ze dit wel moeten doen om misschien uit de rode cijfers te blijven en misschien lopen binnenkort de contracten af bij Astra??

 

maar de lol gaat erbij ook langzaam van af.

 

een dezer dagen even bellen en kijken of dreigen met opzeggen helpt.

en dan misschien dat ze nog wat korting geven, maar ik ben er bang voor...

 

zouden die gasten ook nog kijken waar jij woont, postcode & land, ivm met korting geven.

hun kunnen zien dat ik hier glasvezel heb.

en mensen in een buitengebiedt of land deze luxe(optie) niet hebben.

en verplicht zijn CD te nemen????

 

en die mensen dan geen of minder korting geven?

is zomaar even een gedacht gang???

 

 

gr.

henk

 

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Volgens mij wordt het steeds duidelijker dat de namen van de pakketten als volgt veranderen:
Basis wordt Riant. Dat kost nu en straks € 22,95
Familie wordt Rijk. Dat kost nu en straks € 24,95
Entertainment wordt Royaal. Dat kost nu en straks € 34,95
Vooral mensen die nu minder per maand betalen vanwege acties in het verleden worden aangeschreven en een abonnement aangeboden die wat prijs betreft weer in de pas loopt van de drie standaard pakketten.

Zover ik het nu in schat, worden mensen die nu minder betalen dus voorgehouden dat ze met die prijsverhoging die ze krijgen als extra in de cloud kunnen opnemen maar abonnees die nu al de reguliere tarieven betalen krijgen het in de cloud opnemen er straks gratis bij.

 

 

Nee, 

 

StartHD wordt Riant    Dat kost nu 17,45, straks 19,95. 

Basis wordt Rijk   Dat kost nu 22,95, straks 24,95

Familie wordt ook Rijk   Dat kost nu en straks 24,95

Entertainment wordt Royaal   Dat kost nu en straks 34,95

 

 

Ik ben benieuwd wat er gebeurd met de klanten die vroeger 10 euro betaalden en op dit moment 13 euro. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nu wel het moment voor klanten om te downgraden naar Riant. Want nu mag het , voorheen mocht je niet downgraden naar Start-HD. 

 

Het pakket Riant is het het oude Basis HD minus Fox Sports 1.  

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee doelt \Sprietje waarschijnlijk op

 

Abonnees die via de satelliet kijken met een eigen HD-satellietontvanger kunnen interactief opnemen als gebruik wordt gemaakt van de Canal Digitaal Live TV App voor tablet en smartphone of de Canal Digitaal Smart TV App voor internettelevisies. De Smart TV App is beschikbaar voor diverse modellen televisies van de fabrikanten LG, Samsung, Vestel en Panasonic.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft weinig met interactief opnemen te maken.

Het is gewoon "TV Gemist".

Alleen niet tot 7 dagen terug, maar te bewaren tot 20 of 365 dagen.

Wat heb ik hieraan als ik RTL en Talpa zenders NIET kan vooruit spoelen?

 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...