Ga naar inhoud


CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging


henkie73

Aanbevolen berichten

Heeft met schaalgrote te maken. Zenders/distributeurs hebben in een groter land als Spanje een veel breder bereik dan Nederlandse zenders/distributeurs. Kosten zijn dus over meer hoofden te verdelen en dus dragelijker.

 

Wat betreft beveiligen/rippen zijn de belangen van jou als consument natuurlijk anders dan eigenaren van content. Jij gaat als eigenaar van je persoonlijke bezittingen ook niet de slot van je deur halen omdat inbrekers als ze het echt willen toch wel je woning inkomen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zeg enkel dat het zonde van het geld is als ze het toch elke keer blijven rippen, dweilen met de kraan open. TV kijken kan dus gewoon makkelijker en ook goedkoper. Hier in SPanje zijn de commercielen nog altijd gratis omdat zoals het hoort deze de centen uit de reclame inkomsten halen in Nederland moet je betalen om reclame te mogen zien en daar ligt het kromme verschil. Groot of klein alles is mogelijk als men maar wil en niet de $ in de ogen heeft staan.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We dwalen van het topic af denk ik maar toch deze reactie.

 

Een tv-zender runnen kost in Nederland en Spanje vrijwel evenveel. Ik denk zelfs dat het in Spanje vanwege lagere loonkosten en toezichtkosten goedkoper is. In Spanje is de pot reclamegeld die onder commerciële zenders te verdelen  echter vele malen groter. Zij kunnen dus ongecodeerd uitzenden omdat. zij op deze manier een gezonde bedrijfsvoering inclusief winst hebben. In Nederland zijn commerciële zenders niet rendabel te krijgen zonder extra inkomsten van distributievergoeding door distributeurs. Omdat die distributeurs geld voor de doorgifte betalen eisen ze terecht dat gratis verspreiding ongecodeerd in ether en ook online niet mogelijk is.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat vind ik een broodje app verhaal Nederland heeft veel meer geld dan Spanje, het is gewoon ooit een keer fout gelopen in Nederland waarbij er continu meer geld moest bijkomen en waar de klant nu ook de dupe van is. TV kijken zou gewoon gratis moeten zijn tenzij het om premium zenders gaat. En daar laat ik het maar bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er nog even goed over nadenken maar overweeg ook op te zeggen heb jarenlang 5 kaarten gehad en best veel betaald daarvoor 90 euro en een beetje.

Half jaar terug al 2 opgezegd betaal nu 59,50 maar het is ze weer niet genoeg vanaf januari weer duurder.

Ik wil gewoon voor een normaal tarief tv kijken zonder opnemen, apps en internet, sinds 2 maanden hebben we glasvezel in huis gekregen werkt bijna dan maar is kijken wat andere providers kosten.

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Codx:

Weet iemand of het HD pakket a 5 euro p/mnd nog bestaat?  Want ik zag bij iemand dat ze daar nog steeds voor betaalde naast een ander pakket.

 

En dat cloud opnemen heeft totaal geen zin als je een eigen ontvanger gebruikt, en die app werkt alleen op bepaalde apparaten.

 

Ja dat bestaat nog dat heb ik ook op 2 kaarten  6,50 voor Extra kaart Basis-pakket en 5,00 voor HDTV-pakket

 

Naamloos.png

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei harryinstallatie:

 

Maar welke zenders zitten daar in dan en het is icm met een entertainment pakket op een 2e kaart.  Volgens mij is dat pakket ook allang afgeschaft omdat betreffende zenders jaren terug al zijn gemigreerd naar HD en helemaal niet meer in SD beschikbaar.  Anders gezegd, die krijg je volgens mij standaard op een entertainment kaart.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Penthe:

En dat vind ik een broodje app verhaal Nederland heeft veel meer geld dan Spanje, het is gewoon ooit een keer fout gelopen in Nederland waarbij er continu meer geld moest bijkomen en waar de klant nu ook de dupe van is. TV kijken zou gewoon gratis moeten zijn tenzij het om premium zenders gaat. En daar laat ik het maar bij.

 

Toen ik een kleine twintig jaar geleden mijn schotel aan de gevel hing waren de Nederlandse commerciele zenders nog gratis te bekijken. Maar toen Canal Digitaal daarvoor kosten in rekening ging brengen, ben ik daar nooit in meegegaan. Ik weiger simpelweg te betalen voor zenders die gratis in de lucht horen te zijn, omdat er al dubbel en dwars voor betaald is. Daar komt bij dat het soort programma's dat de RTL's en SBS'en ons bieden ook op bijvoorbeeld de kanalen van ITV in overvloed aanwezig is. En de reclame is daar ook niets meer irriterend dan hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Codx:

 

Maar welke zenders zitten daar in dan en het is icm met een entertainment pakket op een 2e kaart.  Volgens mij is dat pakket ook allang afgeschaft omdat betreffende zenders jaren terug al zijn gemigreerd naar HD en helemaal niet meer in SD beschikbaar.  Anders gezegd, die krijg je volgens mij standaard op een entertainment kaart.

Ik denk bij mij de zenders in het basispakket. Maar ik zal er naar kijken.

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei harryinstallatie:

Ik denk bij mij de zenders in het basispakket. Maar ik zal er naar kijken.

 

Ik denk dat je het beste canal digitaal kan bellen want ook jij wordt opgelicht. Nu betaal je 11.50 voor een extra kaart waarbij je niet meer zenders krijgt dan als dat HD pakket er niet bij zou zitten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Sprietje:

Leuk hè dat je vanaf 3 december interactief kunt opnemen, dan moet je ook weer een nieuwe tv kopen en hij is pas nieuw.

 

De 'houdbaarheidsdatum' van apps op een SmartTV zijn inderdaad een groot probleem. Je mag al blij zijn als een app vier jaar werkt. Een losse android box is daarom meestal beter, maar daar draait de app van CD weer niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Satwatcher:

In Spanje is de pot reclamegeld die onder commerciële zenders te verdelen  echter vele malen groter. Zij kunnen dus ongecodeerd uitzenden omdat. zij op deze manier een gezonde bedrijfsvoering inclusief winst hebben. In Nederland zijn commerciële zenders niet rendabel te krijgen zonder extra inkomsten van distributievergoeding door distributeurs. Omdat die distributeurs geld voor de doorgifte betalen eisen ze terecht dat gratis verspreiding ongecodeerd in ether en ook online niet mogelijk is.

 

Ja dat zeggen ze, maar waarom geldt dat dan alleen voor Nederland? In zowat de hele wereld zijn DVB-T zenders gratis te ontvangen, ook via satelliet. In Frankrijk bijvoorbeeld zelfs via meerdere satellieten. Bovendien zijn in een groot land de distributiekosten weer veel hoger. In het kleine Nederland- zo plat als een dubbeltje- kost dat haast niks, terwijl zowat alle andere landen ter wereld in elk dal extra DVB-T steunzenders moeten plaatsen en onderhouden.

 

In Nederland is het mogelijk om met een commerciële pulpzender zonder kijkers nog steeds geld te verdienen door de kijkers verplicht te laten betalen via een abonnement waar die ongewenste zenders verplicht aan worden toegevoegd. Ongezonde bedrijfsvoering over de rug van de kijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Codx:

 

Ik denk dat je het beste canal digitaal kan bellen want ook jij wordt opgelicht. Nu betaal je 11.50 voor een extra kaart waarbij je niet meer zenders krijgt dan als dat HD pakket er niet bij zou zitten.

Bedankt voir de tip ik zal ne er in verdiepen, zou niet aardig zijn van cdnl want ben nu 21 jaar klant en sinds hd deze optie op de kaarten. Dan ben ik flink gena****

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2019 om 20:03 zei Sprietje:

Het heet nu dus het "Riant-pakket".


Nou daar is niets van te lezen op de site van Canal Digitaal, wel in hun blog en daar lees ik:
• Abonnement Riant: 20 uur opnemen, opnames 30 dagen bewaren
• Abonnement Rijk: 100 uur opnemen, opnames 365 dagen bewaren
• Abonnement Royaal: 100 uur opnemen, opnames 365 dagen bewaren
• Abonnement VOL: 20 uur opnemen, opnames 30 dagen bewaren
• Abonnement BOMVOL: 100 uur opnemen, opnames 365 dagen bewaren

 

zie: https://www.canaldigitaal.nl/blog/opnemen-in-de-cloud/

 

 

 

Ik zou in ieder geval het pakket "Tot aan mijn strot vol ervan" nemen en gelijk opzeggen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei zeeteefje:

In Nederland is het mogelijk om met een commerciële pulpzender zonder kijkers nog steeds geld te verdienen door de kijkers verplicht te laten betalen via een abonnement waar die ongewenste zenders verplicht aan worden toegevoegd. Ongezonde bedrijfsvoering over de rug van de kijkers.

 

Helemaal mee eens! Alleen in België en Nederland worden kijkers verplicht te betalen voor de eer een commercieel station te ontvangen, waar ze via de supermarkt en autodealer al dubbel en dwars hebben betaald. Merkwaardig dat we die krommer dan krom situatie toch gewoon blijven slikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...