Ga naar inhoud


CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging


henkie73

Aanbevolen berichten

 Wonderlijk om hierboven mijn eigen woorden hier terug te lezen waar dan wel weer een ander bedrijf voor betaald heeft, maar dit even terzijde,

 

@CeesV 

 

Wat jij stelt is niet helemaal waar. Distributeurs betalen die doorgiftevergoeding van op dit moment rond €2,55 per abonnee per maand voor de doorgifte van de drie kanalen van FOX Sports Eredivisie. Daarna mogen ze zelf doen met deze kanalen wat ze willen. De één zet geen enkel kanaal in het basispakket, de andere alleen FOX Sports 1 en er zijn er ook die drie kanalen in het basispakket plaatsen. Dat FOX Sports de programmer van het eerste kanaal heeft aangepast is meer om distributeurs meer geld te laten terugverdienen door verkoop van extra abonnementen. 
 

Je moet namelijk denken dat in de oude situatie altijd winst door distributeurs werd gemaakt. Immers van ieder daadwerkelijk verkocht FOX Sports abonnement vloeide drie tot vijf euro per maand richting de distributeur. In de nieuwe situatie moeten alle zeilen bijgezet worden om break-even te spelen. Die oude situatie is er overigens nu nog steeds voor de abonnementsvormen International en Complete. Het is dus niet gek dat KPN nu alleen nog het Complete pakket aan klanten verkoopt.

 

En waarom FOX Sports distributeurs met wijziging programmering helpt gaan ze natuurlijk niet zeggen. Maar het zou mij niet verbazen dat men voor medio 2021 met distributeurs om te tafel moet voor een nieuwe deal. En distributeurs zijn niet echt blij met de huidige deal.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Satwatcher, ik moet mij baseren op openbare bronnen, alle informatie van insiders is welkom.

 

2 uren geleden, Satwatcher zei:

Dat FOX Sports de programmer van het eerste kanaal heeft aangepast is meer om distributeurs meer geld te laten terugverdienen door verkoop van extra abonnementen. 

Dit zet Fox sports iets minder in de spotlights, maar mag ik veronderstellen dat dit een poging is om de pijn voor de providers te verzachten.

Die providers zijn hier van 2 kanten de gebeten hond, in mijn ogen waren die tot nu toe ook verliezers.

 

2 uren geleden, Satwatcher zei:

Wonderlijk om hierboven mijn eigen woorden hier terug te lezen waar dan wel weer een ander bedrijf voor betaald heeft, maar dit even terzijde,

 

Onze huisregels zijn duidelijk, wanneer voor moderators duidelijk zichtbaar is dat die regels worden overtreden wordt er ingegrepen.

1. Auteursrechten

Nieuwe berichten en de reacties daarop worden gemaakt voor en door forumgebruikers van Sat4all.com. Sat4all.com kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige inbreukmakende, onjuiste of onvolledige informatie, software of overige materialen die middels pagina's van anderen gevonden wordt.

Wij dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud, juistheid, volledigheid of nauwkeurigheid van de geplaatste berichten. Ieder lid van sat4all.com is verantwoordelijk voor de inhoud van zijn eigen berichten. Na 30 minuten kun je die zelf niet meer wijzigen. Wél kun je - indien noodzakelijk - een verzoek indienen tot wijzigen/aanpassen van je berichten via ons contactformulier.

Je mag geen door auteurs-, portret- of andere rechten beschermde teksten, afbeeldingen, software of andere media plaatsen, tenzij jezelf de eigenaar bent van het respectievelijke recht van de betreffende tekst, afbeeldingen, of software, óf over expliciete schriftelijke toestemming van de auteur/eigenaar beschikt.

 

Jij herkent je eigen woorden, ik kan dat zonder het origineel te kennen niet vaststellen omdat er in de tekst geen enkele bron is vermeld.

 

Wanneer je via het contact formulier bezwaar zou maken, zal er conform onze huisregels worden ingegrepen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Satwatcher zei:

In verband met internationale freqyentieafspraken mogen ze in grotere landen vanaf een opstelling/zendmast met veel hogere vermogens uitzenden. Het aantal opstellingen is hierdoor veel beperkter.

 

Dat is onjuist. Die grote vermogens helpen juist platte landen als Nederland. Dat grote vermogen helpt niets als de ontvangende partij in de schaduw zit achter een heuvelrug. Aangezien steden en dorpen over het algemeen juist in een dal gebouwd worden moet je nog steeds een hele berg steunzenders met klein vermogen plaatsen naast die hoog geplaatste sterke zender. In bergachtige gebieden zijn soms zelfs meerdere steunzenders op laag vermogen nodig om slechts één stad van DVB-T te voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, zeeteefje zei:

 

Dat is onjuist. Die grote vermogens helpen juist platte landen als Nederland. Dat grote vermogen helpt niets als de ontvangende partij in de schaduw zit achter een heuvelrug. Aangezien steden en dorpen over het algemeen juist in een dal gebouwd worden moet je nog steeds een hele berg steunzenders met klein vermogen plaatsen naast die hoog geplaatste sterke zender. In bergachtige gebieden zijn soms zelfs meerdere steunzenders op laag vermogen nodig om slechts één stad van DVB-T te voorzien.

 

15 minuten geleden, zeeteefje zei:

 

Dat is onjuist. Die grote vermogens helpen juist platte landen als Nederland. Dat grote vermogen helpt niets als de ontvangende partij in de schaduw zit achter een heuvelrug. Aangezien steden en dorpen over het algemeen juist in een dal gebouwd worden moet je nog steeds een hele berg steunzenders met klein vermogen plaatsen naast die hoog geplaatste sterke zender. In bergachtige gebieden zijn soms zelfs meerdere steunzenders op laag vermogen nodig om slechts één stad van DVB-T te voorzien.

In Nederland mogen juist in verband met de frequentie-afspraken juist geen hoge vermogens gebruikt worden. Je ziet dat bijvoorbeeld op een frequentie in meerdere delen van het land zenders met een lager vermogen actief zijn. Het was natuurlijk makkelijker en goedkoper om een harde zender op deze frequentie aan te zetten die heel Nederland bestrijkt. Maar dit mag door de internationale afspraken niet omdat het signaal dan grensoverschrijdend is en de frequentie niet in buurlanden gebruikt kan worden, inclusief naburige frequenties ivm storing.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

Satwatcher, ik moet mij baseren op openbare bronnen, alle informatie van insiders is welkom.

 

Dit zet Fox sports iets minder in de spotlights, maar mag ik veronderstellen dat dit een poging is om de pijn voor de providers te verzachten.

Die providers zijn hier van 2 kanten de gebeten hond, in mijn ogen waren die tot nu toe ook verliezers.

 

 

Onze huisregels zijn duidelijk, wanneer voor moderators duidelijk zichtbaar is dat die regels worden overtreden wordt er ingegrepen.

1. Auteursrechten

Nieuwe berichten en de reacties daarop worden gemaakt voor en door forumgebruikers van Sat4all.com. Sat4all.com kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige inbreukmakende, onjuiste of onvolledige informatie, software of overige materialen die middels pagina's van anderen gevonden wordt.

Wij dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud, juistheid, volledigheid of nauwkeurigheid van de geplaatste berichten. Ieder lid van sat4all.com is verantwoordelijk voor de inhoud van zijn eigen berichten. Na 30 minuten kun je die zelf niet meer wijzigen. Wél kun je - indien noodzakelijk - een verzoek indienen tot wijzigen/aanpassen van je berichten via ons contactformulier.

Je mag geen door auteurs-, portret- of andere rechten beschermde teksten, afbeeldingen, software of andere media plaatsen, tenzij jezelf de eigenaar bent van het respectievelijke recht van de betreffende tekst, afbeeldingen, of software, óf over expliciete schriftelijke toestemming van de auteur/eigenaar beschikt.

 

Jij herkent je eigen woorden, ik kan dat zonder het origineel te kennen niet vaststellen omdat er in de tekst geen enkele bron is vermeld.

 

Wanneer je via het contact formulier bezwaar zou maken, zal er conform onze huisregels worden ingegrepen.

Op zich ook een wonderlijke reactie omdat je in aller edelijkheid niet mag verwachten dat forumleden (van welk forum dan ook) een tekst zelf schrijft bestaande uit meerdere alinea inclusief de header opmaak met dikkere tekst.

 

Maar goed, de bron is Totaal TV, en ik ben binnen de organisatie van de eigenaar van deze titel niet-de persoon die zich hier mee bezig houdt. Daar is een speciale afdeling voor met personen die van dit soort zaken veel meer verstand hebben dan ik. En die daar ook afwegingen in maken. De tekst is na publicatie formeel niet meer van mij. Dus ben ik ook niet het persoon om een contactformulier in te vullen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-11-2019 om 13:30, Satwatcher zei:

Dat distributiekosten DVB-T in grotere landen veel hoger zijn, is slechts voor een zeer klein deel waar. In verband met internationale freqyentieafspraken mogen ze in grotere landen vanaf een opstelling/zendmast met veel hogere vermogens uitzenden. Het aantal opstellingen is hierdoor veel beperkter. Dus hierdoor worden distributiekosten ook minder. Hierdoor kan ook een zender uit het Franse Lille de ontvangst in Zeeland van Digitenne vanaf de zendmast Goes op sommige plakken zelfs onmogelijk maken.

 

Ik ken de frequentieafspraken niet, dus je kunt best gelijk hebben. Maar als wat jij zegt inderdaad waar is, hoe komt het dan dat in België met vermogens wordt gewerkt van 80 en 100kW?

Ik begrijp trouwens ook de logica achter deze afspraken niet helemaal. Zou een zender met hoog vermogen aan de Duitse kant van de grens hier niet net zoveel overlast kunnen veroorzaken als eenzelfde zender aan onze kant van de grens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-11-2019 om 19:07, Noordzee zei:

 

Nee, 

 

StartHD wordt Riant    Dat kost nu 17,45, straks 19,95. 

Basis wordt Rijk   Dat kost nu 22,95, straks 24,95

Familie wordt ook Rijk   Dat kost nu en straks 24,95

Entertainment wordt Royaal   Dat kost nu en straks 34,95

 

 

Ik ben benieuwd wat er gebeurd met de klanten die vroeger 10 euro betaalden en op dit moment 13 euro. 

 

 

Ja ik ook. Ben zo'n 13 euro klant. Het basisHD pakket is me al te veel, en internetdiensten van CD snap ik al helemaal niet. Dan kijk ik een Duitstalige doku op youtube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-11-2019 om 20:59, Snoete zei:

 

Volgens de brief die ik gisteren van CD heb gekregen verandert de naam van mijn " Start HD" vanaf 1 januari inderdaad in het Riant-pakket.

Ik betaal nu nog € 13,- , vanaf 1 januari wordt dat € 16,- .

 

 

2019-11-20 20_58_48-Window.jpg

Een brief? En dat van CD?

Ik heb nog niets ontvangen. Heb nog ergens de mail dat ik als trouwe klant blijvend! voor de prijs van 10 euro kan kijken.

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, weer drie euro erbij. Nu 16 euro. 

Ga er maar vanuit dat je over een paar jaar net zoveel gaat betalen als de klanten die geen vaste prijs van 10 euro per maand is beloofd. (Nu betalen die dus 19,95 per maand.) 

De tijd van een goedkoop TV-abonnement is helaas voorbij. 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje onzin verhaal. De content aanbieder bepaalt de prijs van een product. Als ze daarvoor niet kunnen/willen leveren omdat "het water je aan de lippen staat" dan stoot je het af, maak je het goedkoper of vraag je faillisement aan. Het is van de zotte dat de "derving" maar bij iedereen wordt neergelegd (die het pakket helemaal niet willen). En nóg gekker dat een provider zich laat koeieneren/dwingen om dit daadwerkelijk door te berekenen omdat anders de stekker eruit gaat. Nou en? Gewoon weg met die zender. Alsof het voortbestaan van CDS in gevaar komt als Fox verdwijnt. Alleen maar beter... Ze gedragen zich als een verzekeringsbedrijf. Te veel uitkeren?? Geen punt! Gewoon de polis bij iedereen omhoog... Probleem opgelost toch?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...