Jump to content
Sign in to follow this  
henkie73

CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging

Recommended Posts

en waar stopt het ´s met die prijs verhogingen?

 

want het zender aanbod is niet zo groot aan de kabel & glas verbinden.

en het aanbod in geeneens allemaal in HD

 

ze jagen ze echt de klanten weg.

of ze stappen over naar  joyne niet dat dit alles is..

 

gr.

henk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je eens opletten wat er met de prijzen van Joyne gebeurt wanneer Canaldigitaal niet meer beschikbaar zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet compleet alle algemene voorwaarden  nagekeken maar onderstaande heb ik even "geplakt" uit hun algemene voorwaarden. Deze indexering is inderdaad niet te verantwoorden ik heb zelf Bomvol abbo die gaat van € 9,95 naar € 11,95 dat is dus 20% verhoging ik denk niet dat dit volgens CBS is.

 

6.2 Canal Digitaal is gerechtigd de prijzen van de Diensten jaarlijks aan te passen overeenkomstig de consumentenprijsindex (CPI) van het CBS.

Edited by ton68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig is het pure luxe en een kwestie van hoe lang wil je er hoeveel (meer) voor betalen en vooral hoeveel kun je je voor je buis/scherm-verslaving permitteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uren geleden, Tonskidutch zei:

ik ook niet :grin:

maar goed ik ben ook geen abonnee meer

Ha grapjas!

Ik ben dus nog wel abonnee, glasvezel is ook niet goedkoop. En bovendien wil ik niet vast zitten aan wat de kabel mij biedt.

Oke, CD heeft zo ook zijn "basis" pakket, en dat mag wat kosten. Daarnaast bepaal ik zelf of ik Duitse of Turkse zenders wil ontvangen.

Dat "basis" van CD was in 2003 dacht ik 4,95 of 5,95 per maand. Later werd dat 6,50, en toen een tientje, en nu 13 euro.

Dit is het oude settopboxpakket, nu startHD.

 

Dat de kosten toenemen, en de 13 euro straks naar 16 euro gaat, daar kan ik nog mee leven, alhoewel me die prijsstijging ook al wat fors is.

Het wordt pas idioot als men je dwingt naar basisHD á 22,50, alleen omdat je een extra kaart wilt.

 

Blijkbaar is een bedrag boven de 20 euro tegenwoordig de norm voor TV kijken, en daar doen ze dan wat clouddiensten bij.

Men maakt mij niet wijs dat nagenoeg hetzelfde pakket als in 2003 nu vier keer zo duur is.

 

In plaats van al die pakketten zou men eens een flexibele dienst per zender moeten invoeren.

Laten we zeggen dat NPO, RTL, SBS, Veronica, Net5 de basis zijn. Zeg maar de standaard NL zenders. Eventueel met de Belgische publieken.

Dat kost dan een tientje, zeg maar een soort kijk en luistergeld.

Wil je meer, betaal je meer. Een euro voor een zender met kookprogramma's, twee euro voor wetenschap/docu, drie euro voor sport, en vijf euro voor porno.

Iets in die geest.

 

Ik wil best betalen voor TV. Als 13 euro straks 16 euro wordt, oke. Maar ergens komt de grens.

Dan kijk ik Duitse en Engelse TV wel FTA, en kijk ik docu's en series als "allo allo" wel op youtube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net gebed met onze vrienden.

wat een gezeik.

cd: maar je kunt alles in de cloud opnemen

ik: maar dat wil ik niet

cd: ja dat is jammer maar het is niet anders.

ik: waarom zijn er verschillende prijzen. 16 euro 19 euro.

cd: ja, o omdat dit oude klanten zijn

ik: 10 jaar is dat geen oude klant

cd: nee

ik: ok

cd: die klanten die 16 euro betalen gaan volgend jaar ook omhoog en u niet.

ik: dat valt nog te zien tegen die tijd.

cd: heeft u nog meer vragen want ik heb het druk

ik: hmm, ik denk dat ik ga opzeggen.

cd: oke u heeft tot 31 dec.

cd: prettige dag

ik: hmm

cd: toet toet toet

ik: !@#$%

 

wat een K*T bedrijf is dat zeg.

 

van de week nog maar een keer bellen.

 

gr.

henk

Edited by henkie73

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 uren geleden, Mimisiku zei:

Beetje onzin verhaal. De content aanbieder bepaalt de prijs van een product. Als ze daarvoor niet kunnen/willen leveren omdat "het water je aan de lippen staat" dan stoot je het af, maak je het goedkoper of vraag je faillisement aan. Het is van de zotte dat de "derving" maar bij iedereen wordt neergelegd (die het pakket helemaal niet willen). En nóg gekker dat een provider zich laat koeieneren/dwingen om dit daadwerkelijk door te berekenen omdat anders de stekker eruit gaat. Nou en? Gewoon weg met die zender. Alsof het voortbestaan van CDS in gevaar komt als Fox verdwijnt. Alleen maar beter... Ze gedragen zich als een verzekeringsbedrijf. Te veel uitkeren?? Geen punt! Gewoon de polis bij iedereen omhoog... Probleem opgelost toch?

Ik snap sowieso die hype om sport niet.

Een beetje gelul met Johan Derksen is leuk, en ook sport is wel leuk. Voor mij dan autoracen, darts, snooker/pool, voetbal en vrouwentennis...dat gekerm he!

Maar een avondvullend programma met voorbeschouwing, nabeschouwing, en zogenoemde experts.....overdreven!

Zend gewoon sport uit in het "maatschappelijk belang" en laat de rest aan de exclusieve sportzenders. Laten die dan de volle mep doorberekenen aan hun kijkers die een sport abo hebben en in hun voetbalshirtje de gehele zondag voor de buis hangen met bier en vreten, en daar 30 euro voor over hebben, omdat de rest van hun leven zich afspeelt in de fabriek aan de lopende band.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuten geleden, henkie73 zei:

 

ik: waarom zijn er verschillende prijzen. 16 euro 19 euro.

cd: ja, o omdat dit oude klanten zijn

ik: 10 jaar is dat geen oude klant

cd: nee

ik: ok

cd: die klanten die 16 euro betalen gaan volgend jaar ook omhoog en u niet.

 

 

Dat is precies wat ik al dacht. In een paar jaar tijd betalen de oude klanten net zoveel als de anderen. 

Wat een waardeloze belofte (zwart op wit) aan die oude klanten van een blijvende vaste prijs van 10 euro per maand ! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, minplus zei:

Gelukkig is het pure luxe en een kwestie van hoe lang wil je er hoeveel (meer) voor betalen en vooral hoeveel kun je je voor je buis/scherm-verslaving permitteren.

Ja, zo sta ik er ook in.

Echter denk ik terug aan de tijd dat mijn ouders ( waar ik toen nog bij in woonde ) de overweging moesten maken om van de centrale antenne over te gaan op kabel.

Zij zaten in het kader van opvoeding niet te wachten op de commerciele shit. Dat is deels een conservatieve overweging, maar ook om niet met de hype mee te gaan.

Na een paar jaar geklooi met een binnenantenne, kwam daar de schotel.

Heerlijk al die goede Duitse zenders, en dat voor een derde van de prijs als de kabelaars.

Fijn dat CD er toen was voor de NL markt, en nu ook Joyne.

Het lijkt er nu op dat CD niet meer begrijpt waarom zij als satellietdistribiteur bestaan.

En wat gaat Joyne dan doen?

 

Jammer dat men zo de NL markt voor sattv naar de kloten helpt.

Als ik clouddiensten of IPTV wil, heb ik CD niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minuten geleden, henkie73 zei:

ik heb net gebed met onze vrienden.

wat een gezeik.

cd: maar je kunt alles in de cloud opnemen

ik: maar dat wil ik niet

cd: ja dat is jammer maar het is niet anders.

ik: waarom zijn er verschillende prijzen. 16 euro 19 euro.

cd: ja, o omdat dit oude klanten zijn

ik: 10 jaar is dat geen oude klant

cd: nee

ik: ok

cd: die klanten die 16 euro betalen gaan volgend jaar ook omhoog en u niet.

ik: dat valt nog te zien tegen die tijd.

cd: heeft u nog meer vragen want ik heb het druk

ik: hmm, ik denk dat ik ga opzeggen.

cd: oke u heeft tot 31 dec.

cd: prettige dag

ik: hmm

cd: toet toet toet

ik: !@#$%

 

wat een K*T bedrijf is dat zeg.

 

van de week nog maar een keer bellen.

 

gr.

henk

Ja Henk, het meisje dat je aan de telefoon hebt gehad, zit daar niet voor niets.

Waarschijnlijk een studente die wat bijverdient, en verstandig genoeg de keuze heeft gemaakt niet in de hijglijnporno te gaan, maar bij CD.

Zo'n meisje moet toch ook een baan hebben, als alle vrouwen de arbeidsmarkt op moeten.

 

Dat is tegenwoordig zo om rotzooi te verkopen aan dom volk, en de rest af te wimpelen.

Blijkbaar is er genoeg dom volk om her en der abonnementen af te sluiten waardoor dit soort bedrijven bestaan.

KPN is niet meer de oude PTT, Unive wordt ook commercieler, en de Rabobank is al lang geen cooperatie meer.

 

Beter gedraag je jezelf hoffelijk in zo'n gesprek, maar ik weet dat dat moeilijk is. Het zij zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alziendoog:

het was een vent haha

 

maar je hebt wel gelijk.

 

helaas is het zo.

 

maar het is jammer dat zo'n bedrijf zich zelf door de kop schiet.

 

gr.

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, Noordzee zei:

 

Dat is precies wat ik al dacht. In een paar jaar tijd betalen de oude klanten net zoveel als de anderen. 

Wat een waardeloze belofte (zwart op wit) aan die oude klanten van een blijvende vaste prijs van 10 euro per maand ! 

 

Nou, confronteer CD daar dan mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 uren geleden, ton68 zei:

ik heb zelf Bomvol abbo die gaat van € 9,95 naar € 11,95 dat is dus 20% verhoging ik denk niet dat dit volgens CBS is.

 

Je hebt ook maar één maand opzegtermijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij met deze prijsverhoging omdat ik nu per 1 januari op kan zeggen, mijn contract liep tot 1 maart.

Ben inmiddels overgestapt naar TV Vlaanderen voor de sat en KPN Interactieve tv voor de Nederlandse zenders.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 uren geleden, henkie73 zei:

ik heb net gebed met onze vrienden.

wat een gezeik.

cd: maar je kunt alles in de cloud opnemen

ik: maar dat wil ik niet

cd: ja dat is jammer maar het is niet anders.

ik: waarom zijn er verschillende prijzen. 16 euro 19 euro.

cd: ja, o omdat dit oude klanten zijn

ik: 10 jaar is dat geen oude klant

cd: nee

ik: ok

cd: die klanten die 16 euro betalen gaan volgend jaar ook omhoog en u niet.

ik: dat valt nog te zien tegen die tijd.

cd: heeft u nog meer vragen want ik heb het druk

ik: hmm, ik denk dat ik ga opzeggen.

cd: oke u heeft tot 31 dec.

cd: prettige dag

ik: hmm

cd: toet toet toet

ik: !@#$%

 

wat een K*T bedrijf is dat zeg.

 

van de week nog maar een keer bellen.

 

gr.

henk

 

En om het feest compleet te maken krijg je na 1 a 2 dagen nog een enquête toegestuurd om aan te geven hoe tevreden je met CD bent......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By greydutch
      Ik heb net vastgesteld dat ik de zender Film Europe niet meer kan ontvangen. Mijn abonnement heet tegenwoordig Rijk (inmiddels € 24,95 per maand) en ik heb een extra kaart (die blijkbaar nu Multiroom Rijk heet) à € 6,50 per maand. Bij beide kaarten blijft het beeld zwart voor Film Europe.
       
      Eigenlijk weet ik wel zeker dat ik deze zender vroeger kon kijken (dus vóór de naamsverandering naar Rijk), nu niet meer. Ik woon in het buitenland, dus naar Canal Digitaal bellen doe ik liever niet. Volgens hun zenderoverzicht is deze zender beschikbaar vanaf het pakket Riant, en ik dacht eigenlijk dat mijn pakket Rijk hier nog boven zat.
       
      Weet iemand hier misschien hoe dit zit? Mijn dank.
    • By Sprietje
      Zoals de Vrije Fries al schreef, is de zender BVN weer terug van weggeweest op de Astra 19,2. BVN was wel in die periode op de Hotbird te ontvangen maar veel mensen konden de Hotbird niet ontvangen.
      Waarschijnlijk door de vele klachten hierdoor is BVN weer terug op de Astra 19,2.
      Astra 19,2 widebeam
      Transponder: 11778V, SR 29500, DVB-S2-QPSK NBC, FEC 9/10
      Tja, de transponderspecificaties zijn niet alledaags
       
      Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Canal Digitaal BVN op 19,2e weer in de fastscanlijst heeft staan.

    • By Sprietje
      Tja, de controle bij Canal Digitaal of de uitzendingen in orde zijn, lijdt waarschijnlijk ook onder het coronavirus. Geen geluid bij RTL-Z.
    • By Haagje
      Hoi ,
      woon in Zuid Spanje tussen Murcia en Almeria , ben behoorlijk aan het tobben met mijn ontvangst met de schotel , heb Canal digitaal.
      Nu een triaxschotel van 110 met een lmb voor een schotel van 80 cm en groter , heb op beide Astra s 1 en 3 goede signaalsterkte maar mijn signaalkwaliteit is nu op de Astra 1 60% en op de Astra 3 40% krijg dit niet hoger wat raden jullie mij aan.
      Hiervoor had ik een lmb voor de Astra 1 en de hotbird gemonteerd maar had hier hetzelfde probleem , alleen was de signaalkwaliteit bij beide maar 40%.
      Hoop dat een van jullie me kan helpen 
      Lees goede uitleg van Sprietje.
    • By phum3
      We hebben al jaren een abo op TVVlaanderen en CanalDigitaal. Oorspronkelijk met CCCam maar nu al geruime tijd en tot grote tevredenheid met OSCam. Aan de configuratie is al zeer lange tijd niets meer gewijzigd. Maar nu sinds begin deze maand geen beeld meer op CanalDigitaal (No entitlements). TVVlaanderen werkt nog gewoon en de entitlements daar staat op 0100:00006C en 2020/05/14. Heb alles driedubbel gecontroleerd en de enige conclusie die nog kan volgens mij is dat de kaart defect is (oranje SECA-kaart). Maar in de OSCam webinterface wordt aangegeven dat de "CARDOK" is (zie bijlage). Heb al driemaal heractivatie van de kaart aangevraagd (telkens twee uren gewacht), maar geen beeld.
       
      Ik vermoed dus dat ik CanalDigitaal moet contacteren om de kaart om te ruilen. Maar hoe pak ik dit aan zodat alles gewoon gaat blijven werken? Heb in de huiskamer een Vu+Duo2 met de twee kaarten. Deze worden intern gedeeld naar een Vu+Duo2 in de slaapkamer. SoftCam op beide ontvangers is OSCam r11353. Ik ben bang dat CanalDigitaal gaat proberen een CI+ module aan te smeren waardoor intern delen dus niet meer mogelijk zal zijn. Is mijn vrees terecht? Of ga ik gewoon een nieuwe oranje kaart kunnen krijgen of aankopen?
       
      Alvast bedankt voor alle info.
       
      Groeten
      Piet

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy