Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

9 hours ago, Eduard07 said:

Had jij maar in het RIVM gezeten. Dan waren we vast nu al het eerste land ter wereld geweest dat corona vrij is. 

 

Maar het is nog niet te laat. Misschien kun je ons nu alvast even voorspellen hoe we de komende weken en maanden het best kunnen opereren.

Vergeet niet Rutte hierover ook even te bellen.

Voorkomen is beter dan genezen.

 

En wat de paardemiddelen van het RKI betreft: de Duitse overheid neemt ze niet klakkeloos over. Die maakt ook haar eigen afwegingen.

Ik mis een beetje de inhoudelijke component van je bijdrage. 

6 hours ago, kiekiek said:

 

Ik was vanmorgen bij de lokale bouwmarkt en daar stond duidelijk aangegeven: 1 persoon per pad! Dat zouden ze ook eens moeten gaan doen in de supermarkt. Verder alles afgezet met linten om de afstand in acht te nemen. Wel een minpuntje: de man achter de kassa had geen handschoenen aan. Toen ik daar voorzichtig iets van zei, zei hij: ´ik ben vorige week getest in Kleve en de test was negatief.´ Waarop ik het niet na kon laten om te zeggen dat de test TOEN negatief was, maar nu misschien niet meer wegens het niet dragen van handschoentjes.

Het dragen van handschoenen wordt door wie aanbevolen? Want het voordeel van handschoenen is wat precies?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lockdown zou opgeheven zijn in Wuhan, maar niets is minder waar. Deze opheffing is vooral voor de vele mensen die 11 weken niet naar huis konden. Wie toch buiten gaat moet een app installeren op zijn smartphone die aanduid of je toestemming hebt en geen gezondheidsproblemen hebt om buiten te komen.  Ook wordt nog iedereen gecontroleerd op temperatuur. Die opheffing van lockdown is zelfs nog strenger dan die van hier. Ik heb ook nog een bedenking met dat app systeem, heeft iedereen dan daar een smartpnone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, moonchild zei:

 Het dragen van handschoenen wordt door wie aanbevolen? Want het voordeel van handschoenen is wat precies?

Hier in Lidl en Aldi draagt het personeel ook handschoenen, maar hier in een plaatselijke bakkerij broodjeszaak maakt de bakkersvrouw nog de broodjes zonder handschoenen....bah, vind dit zoal zo vies,  ook in niet corona tijden.

2 minuten geleden, Jürgen zei:


A.u.b. maak hem nu niet wakker.....🤣

 

Is misschien ziek, hopelijk niets ernstigs, mis wel zijn commentaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, astro iris said:

Hier in Lidl en Aldi draagt het personeel ook handschoenen, maar hier in een plaatselijke bakkerij broodjeszaak maakt de bakkersvrouw nog de broodjes zonder handschoenen....bah, vind dit zoal zo vies,  ook in niet corona tijden.

Is misschien ziek, hopelijk niets ernstigs, mis wel zijn commentaren.

Tja, die Aldi en Lidl houden jou dus gewoon voor de gek. En de bakkersvrouw doet wat goed is, al honderden jaren trouwens. Iets om over na te denken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, moonchild zei:

Tja, die Aldi en Lidl houden jou dus gewoon voor de gek. En de bakkersvrouw doet wat goed is, al honderden jaren trouwens. Iets om over na te denken.

En in die honderden jaren hebben we gezien waartoe dat leidde. Hier bij ons brak in de late middeleeuwen de zwarte pest uit, het inwonersaantal werd meer dan gehalveerd,  de oorzaak was wel slechte hygiëne. Dat iemand anders die misschien net van toilet kwam zonder handen te wassen in mijn eten zit te roeren...neen bedankt mij gelaten, ik ga naar broodjeszaak waar wel met handschoenen de broodjes worden klaargemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, astro iris said:

En in die honderden jaren hebben we gezien waartoe dat leidde. Hier bij ons brak in de late middeleeuwen de zwarte pest uit, het inwonersaantal werd meer dan gehalveerd,  de oorzaak was wel slechte hygiëne. Dat iemand anders die misschien net van toilet kwam zonder handen te wassen in mijn eten zit te roeren...neen bedankt mij gelaten, ik ga naar broodjeszaak waar wel met handschoenen de broodjes worden klaargemaakt.

De zwarte builenpest werd veroorzaakt door de bacterie Yersinia pestis, die verspreid wordt door vlooien die met name op ratten parasiteerden.

 

Die mensen van de Aldi kunnen hun handschoenen ook gewoon aanhouden op de plee en dan niet hun handen wassen......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
47 minuten geleden, Jürgen zei:


A.u.b. maak hem nu niet wakker.....🤣

 


Geen zorgen die komt niet meer terug. Heeft een permanente ban.

  • Bedankt 3

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, moonchild zei:

De zwarte builenpest werd veroorzaakt door de bacterie Yersinia pestis, die verspreid wordt door vlooien die met name op ratten parasiteerden.

 

Die mensen van de Aldi kunnen hun handschoenen ook gewoon aanhouden op de plee en dan niet hun handen wassen......

ik denk dat jij nog nooit naar landen bent geweest waar ze hygiëne niet al te hoog in hun vaandel dragen, ik ben er wel geweest, ik heb zaken in China, , Madagascar, Mongolië en Latijns Amerika gezien die je niet wil weten. In de beste gevallen duurde het drie tot vier dagen voordat je bijna  niet meer van toilet afkwam. Ik ga niet in detail gaan met de hand hygiëne daar.

41 minuten geleden, Michel zei:


Geen zorgen die komt niet meer terug. Heeft een permanente ban.

Oei dat is als de doodstraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

“Ontkenners” is een wat groot woord..

” onderschatters” zou beter passen. Het gros van de mensen hebben dit onderschat en misschien doen we dat nog steeds. 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wijzigingsdatum 08-04-2020 | 13:57
 

Positief geteste personen

20.549* (+969)

Ziekenhuisopnames

7.735 (+308)

Overleden personen

2.248** (+147)

*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat overlijden gerapporteerd wordt. 

Update

08-04-2020 13:55 uur

Vandaag zijn er 308 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 147 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden.

Er zijn grote regionale verschillen in de epidemie. In Nederland zijn tot nu tot 20.549 bevestigde besmettingen gemeld. De meeste mensen die positief zijn getest op het nieuwe Coronavirus wonen in de provincie Noord-Brabant. Bijna een kwart van het totaal aantal bevestigde besmettingen in Nederland betreft inwoners van de provincie Noord-Brabant  (4.799 bevestigde besmettingen). De provincie Groningen is  met 227 positief geteste personen de provincie met het minste aantal besmettingen, 1,1% van het totaal aantal besmettingen, op de voet gevolgd door de provincies Drenthe (232, 1.1%), Friesland (260, 1,3%) en Flevoland (293, 1,4%). 

Deze verschillen zijn te verklaren doordat de verspreiding van het nieuwe coronavirus niet overal in Nederland gelijk is. In Noord-Brabant lijkt de epidemie af te vlakken. Het aantal meldingen in het noorden van Nederland is stabiel laag. 

Er wordt sinds 6 april meer getest. De uitbreiding van het testen is bedoeld voor zorgmedewerkers buiten het ziekenhuis, zoals huisartsen, verpleeghuismedewerkers, medewerkers gehandicaptenzorg of thuiszorgmedewerkers. Ook worden er meer patiënten getest met een hoog risico op ernstig verloop van een coronavirusinfectie, zoals ouderen en mensen met een bestaande ziekte of aandoening. 

Doordat er meer getest wordt zullen er waarschijnlijk ook meer positief geteste patiënten gevonden worden. Een toename in het aantal meldingen betekent dus niet dat de ziekte zich sneller verspreidt. 

Zie ook COVID-19 in grafieken |  Internationale kaart COVID-19

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, kiekiek zei:

Zou de overheid deze keer ook iets dergelijks gaan doen?

De Overheid doet al heel veel hoor... de noodsteun, de bbz, eenmalig 4000 euro, de tozo, de deeltijd arbeid vergoedingen enz enz.

Dat mag toch ook wel eens gezegd worden in plaats van dat geklaag.

  • Like 1

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...