Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


8 uren geleden, Jürgen zei:

Zoals je ziet wordt hier niet gehamsterd, genoeg brood op de plank....😂

 

47C72949-9568-4711-9A1C-2576D30B6A88.jpeg

 

Ze hebben zelfs nog puntjes.

1 uur geleden, gerrit B zei:

hangt er vanaf wie er aan de deur komt hier vraagt de postbode of ze met jouw toestemming, terwijl je er zelf bij bent, zelf af mogen tekenen.

 

Inderdaad, dit wordt door diverse bezorgdiensten al gebruikt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooreerst, ik kan ook nog lachen met de Corona moppen.

 

Maar waar ik niet mee kan lachen, is wat ik vandaag op Nieuwsuur op NPO2 hoorde:

 

De essentie hiervan was (de juiste bewoording kan ik niet herhalen) dat we ouderen maar niet meer moeten gaan verzorgen in de ziekenhuizen omdat er plaats gebrek dreigt aan te komen.

Die ouderen hebben toch hun leven al gehad en jongeren hebben nog veel te verwachten.

Dus maar laten kreperen.

 

Voor zulke uitspraken zijn Nazi's veroordeeld geworden.   Ik kan niet genoeg herhalen dat ik dit niet kan pruimen.

De heren die zulke uitspraken doen verdienen een hersen-ectomy.  En een hart hebben die ook niet meer nodig (want dat hebben ze niet).  Dat kan dus ook verwijderd worden.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ceesv zei:

Misschien wat groeps- immuniteit laten opdoen?

Je moet het wel eerst zelf doen!

En blijkbaar is het voor enkelen een hele heftige ziekte, ook voor jongeren. Denk maar aan de jongeren met taaislijmziekte. Collega van me.

you'll never walk alone

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Kabeltje87 zei:

Vooreerst, ik kan ook nog lachen met de Corona moppen.

 

Maar waar ik niet mee kan lachen, is wat ik vandaag op Nieuwsuur op NPO2 hoorde:

 

De essentie hiervan was (de juiste bewoording kan ik niet herhalen) dat we ouderen maar niet meer moeten gaan verzorgen in de ziekenhuizen omdat er plaats gebrek dreigt aan te komen.

Die ouderen hebben toch hun leven al gehad en jongeren hebben nog veel te verwachten.

Dus maar laten kreperen.

 

Voor zulke uitspraken zijn Nazi's veroordeeld geworden.   Ik kan niet genoeg herhalen dat ik dit niet kan pruimen.

De heren die zulke uitspraken doen verdienen een hersen-ectomy.  En een hart hebben die ook niet meer nodig (want dat hebben ze niet).  Dat kan dus ook verwijderd worden.


Ja, dit heb ik ook gelezen op de ‘NEWS’ folder van mijn iPhone.

Daar werden 2 bekende Nederlandse filosofen geciteerd die deze uitspraken zouden hebben gebruikt.

Uiteraard was ik ook verbaasd, zit immers ook in de groep 75+ maar het is maar hoe je het leest en interpreteert.

Op zich begrijp ik de bedoeling wel want daar werd o.a. gevraagd wat je moet doen als iemand van pak weg 90 jaar met een longontsteking in het ziekenhuis komt.

Iemand met deze leeftijd en vaak nog onderliggende aandoeningen zou misschien de beademing kunnen overleven maar waarschijnlijk de hersteltraject niet en dan werd gesuggereerd dat je deze IC capaciteit beter aan een jonger iemand kan afstaan.

Maar ja, naar mijn mening mag niemand á.h.v. leeftijd, religie of afkomst een keuze maken wie eerst aan de beurt komt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn veel jongeren gisteren aangetroffen door de handhavers en politie die als groep veel te dicht op mekaar waren.

Brallen lallen en schreeuwen, zoals normaal. (Integraalhelm uitlenen en op de scooters scheuren)

Omdat iemand hen heeft wijsgemaakt dat ze geen corona kunnen krijgen. (werd overigens ook net op radio1 over gesproken)

 

Idem aan de opmerking van Kabeltje87, het zijn geen heldere geesten die dergelijke ideeën hebben en er op na houden.

 

laat ik nog een p.s. plaatsen

de Supermarkten hebben blijkbaar vanaf 7:00 uur 's ochtends tot 8:00 uur geopend voor 70+

nou lekker, zonder steunkousen en kleren naar de Super dan maar. (dat kan toch absoluut niet overeenkomen met de thuiszorg)

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Kabeltje87 zei:

 

 

De essentie hiervan was (de juiste bewoording kan ik niet herhalen) dat we ouderen maar niet meer moeten gaan verzorgen in de ziekenhuizen omdat er plaats gebrek dreigt aan te komen.

Die ouderen hebben toch hun leven al gehad en jongeren hebben nog veel te verwachten.

Dus maar laten kreperen.

 

Voor zulke uitspraken zijn Nazi's veroordeeld geworden.   Ik kan niet genoeg herhalen dat ik dit niet kan pruimen.

De heren die zulke uitspraken doen verdienen een hersen-ectomy.  En een hart hebben die ook niet meer nodig (want dat hebben ze niet).  Dat kan dus ook verwijderd worden.

 

Kabeltje87,

ik vrees dat dat al de realiteit is in Italie, boven de 60 jaar  worden geen beademingstoestellen meer ingeschakeld.

ik heb gisteren nog mijn huisdokter gesproken, en wees maar zeker dat dezelfde, of gelijkaardige beslissingen ook in Belgie al achter de hand worden gehouden als de nood hoog is. Die afspraken zijn al gemaakt om het de dokters niet op te zadelen met gewetensvragen of lastige familieleden.

De medische sector is in oorlogsmodus: wie de beste kansen heeft komt in aanmerking voor behandeling, de rest niet. 

Blijkbaar durft men dat in Nederland nog niet zo duidelijk stellen, en zijn de getroffen maatregelen nog te laks. Gisteren in de krant: grote groepen Nederlanders komen in Belgie fietsen: lekker rustig bij ons op de baan nu wij in lockdown zitten.... 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp dat er zo veel verschillen van overlijdens per land zijn tegenover een vergelijkbaar geregistreerde gevallen , totaal cijfer gisteren , belgie 21 gestorven , nederland 77 gestorven , is dit door een andere aanpak in geneeskunde ? 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Gene 1225 zei:

Blijkbaar durft men dat in Nederland nog niet zo duidelijk stellen, en zijn de getroffen maatregelen nog te laks. Gisteren in de krant: grote groepen Nederlanders komen in Belgie fietsen: lekker rustig bij ons op de baan nu wij in lockdown zitten.... 

ik heb er geen probleem mee dat je het zo stelt. Maar of het wijs is zo'n gigantisch overbevolkt landje op slot te zetten...?

We gaan het zien.

p.s. die fietsers zijn nergens schuld aan en buiten huis een conditie opbouwen met mooi weer is niet verkeerd.

 

@katwezel, die cijfers daar moeten de media mee ophouden want die kloppen helemaal niet en de leek kan ze niet eens correct interpreteren

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

..vergeet daarbij dat het alleen maar paniek veroorzaakt.

Dan zijn de cijfers nog niet eens het probleem, maar de manier van berichtgeving.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

p.s. die fietsers zijn nergens schuld aan en buiten huis een conditie opbouwen met mooi weer is niet verkeerd.

 

 

Toch wel; wat in Belgie verboden is moet ook voor buitenlanders gehandhaafd worden: wij mogen niet in groep fietsen of wandelen. Individueel fietsen of wandelen mag wel in eigen regio In groep mag enkel met gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen. Eigenaars van tweede-verblijven ( kust-ardennen) mogen er niet naartoe, en die er al zijn moeten naar huis. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Gene 1225 zei:

 

Kabeltje87,

ik vrees dat dat al de realiteit is in Italie, boven de 60 jaar  worden geen beademingstoestellen meer ingeschakeld.

ik heb gisteren nog mijn huisdokter gesproken, en wees maar zeker dat dezelfde, of gelijkaardige beslissingen ook in Belgie al achter de hand worden gehouden als de nood hoog is. Die afspraken zijn al gemaakt om het de dokters niet op te zadelen met gewetensvragen of lastige familieleden.

De medische sector is in oorlogsmodus: wie de beste kansen heeft komt in aanmerking voor behandeling, de rest niet. 

Blijkbaar durft men dat in Nederland nog niet zo duidelijk stellen, en zijn de getroffen maatregelen nog te laks. Gisteren in de krant: grote groepen Nederlanders komen in Belgie fietsen: lekker rustig bij ons op de baan nu wij in lockdown zitten.... 

 

 

Kortom, Ik mag lekker kreperen in erbarmelijke omstandigheden, alleen omdat ik ouder ben dan 70.

Of ga jij beslissen dat ik maar moet inslapen met een spuitje.   (Daar zijn Nederlanders toch zo gul mee)

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...