Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Eduard07 zei:

@Sverige, vaak is de wens de vader van de gedachte. Ik weet niet hoe goed jouw Duits is, maar ik lees in het krantenartikel een zeer genuanceerd verhaal van deze minister (Berset), en ik kan zijn redenering volledig volgen!  Het is een "Mondkapjes zijn nutteloos, TENZIJ" verhaal. En dat TENZIJ slaat op voortschrijdende inzichten.

Hij zou misschien mondkapjes willen AANBEVELEN als de regels worden versoepeld. Maar dan uit voorzorg, omdat hij wellicht vreest dat mensen in bepaalde situaties zich niet houden aan "afstand houden" en "niet vrijuit niezen"etc.  De invoering van mondkapjes in Oostenrijk zal om dezelfde redenen zijn.

Ander bewijs over het nut is er niet. 

  

Ik denk inderdaad dat dit recente artikel van de ARBO genoeg uitleg geeft over het nut of niet ervan.

En een onderzoek uit 2008 kan door voortschrijdende inzichten m.b.t. COVID19 niet klakkeloos meer worden aangehaald.

Het onderzoek van Einstein uit de vorige eeuw waarbij hij uitkwam op E=MC-kwadraat kan ook niet klakkeloos aangehaald worden?

Wat een onzin, Eduard.

Virussen gedragen zich nu net als toen en een degelijk onderzoek uit die tijd is evenveel waard als een degelijk onderzoek uit deze tijd. De uitkomsten staan als een huis.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/downloads/DIY-cloth-face-covering-instructions.pdf

zo kun je ze zelf maken (het mondlapje met beperkte bescherming)

 

Om de echte FFP3 voor de intensive care niet te gaan wegkopen moet je misschien nu een keuze maken voor eigen productie want de voorraad is er niet om die echte bescherming te leveren.

En ook zijn instructies er niet hoe ermee omgaan. Is dat angst of is dat calvinistisch?

 

Als het in het O.M.T. erom gaat principieel neen zeggen tegen het dragen ervan dan is dat nog geen reden om GEEN goede informatie over het gebruik ervan te geven die nationaal beschikbaar moet staan voor iedereen die zich wel extra wil beveiligen.

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Ik zou graag de discussie inhoudelijk willen voeren aan de hand van dit soort informatie.

Ik heb je een inhoudelijk antwoord gegeven op basis van het door jou aangehaalde artikel uit 2008. (Zie rode, cursief gedrukte citaten hierboven)

Ik zou het waarderen als je zou stoppen met het diskwalificeren van antwoorden die jou niet zinnen.

 

Ik ga het artikel lezen dat jij hierboven aangeeft en daarna meld ik me weer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, minplus zei:

Het onderzoek van Einstein uit de vorige eeuw waarbij hij uitkwam op E=MC-kwadraat kan ook niet klakkeloos aangehaald worden?

Wat een onzin, Eduard.

Virussen gedragen zich nu net als toen en een degelijk onderzoek uit die tijd is evenveel waard als een degelijk onderzoek uit deze tijd. De uitkomsten staan als een huis.

Jij wilt een gedegen natuurkundig onderzoek naar natuurwetten door Einstein vergelijken met  een artikeltje van Marianne van der Sande van het RIVM uit 2008 met een aanzetje over de werking van mondkapjes? 

Kom op zeg, even serieus blijven, Minplus!

Ze geeft zelf aan dat er veel meer onderzoek nodig was en dat hoesten/proesten niet eens was onderzocht.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv, dank voor het interessante artikel! Leuk om even te lezen!

 

Ik lees een genuanceerd verhaal.

 

Allereerst moeten ze (=de juiste) beschikbaar zijn voor diegenen die in de zorg werken en met corona te maken hebben/krijgen (Logisch)

 

Ten twee moeten ze beschikbaar zijn (aanbeveling) voor diegenen die in quarantaine zitten of (recentelijk) zaten. (Logisch)

 

Ten derde worden ze (terecht) aangeraden aan de zwakkeren/kwetsbaren: mensen die een zwakke gezondheid hebben (onderliggende problemen) en ouderen.(Logisch)

 

Lijken me allemaal erg voor de hand liggende doelgroepen.

 

Maar dan komt de conclusie:

 

Universal use of face masks could be considered if supplies permit. In parallel, urgent research on the duration of protection of face masks, the measures to prolong life of disposable masks, and the invention on reusable masks should be encouraged.

 

Ik lees hier geen wetenschappelijke onderbouwing van een generieke verplichting of advies; wel een antwoord op de vraag of landen een generieke verplichting moeten instellen puur omdat ze dat graag willen. En een advies erbij over de eisen, want er nog nader onderzoek nodig is naar de kwaliteit en het functioneren van mondkapjes. (Precies wat Marianne van der Sande ook al aangaf.)

 

Er wordt in dit artikel echter niet nadrukkelijk gesproken over een NOODZAAK tot die algemene verplichting. 

Wel dat het raadzaam is er een te dragen als je je bevindt in een mensenmassa en jij  een (wellicht verhoogd)  risico van het oplopen van een infectie.

 

Maar wij horen in NL  immers ruim afstand van elkaar te houden en niet openlijk snotterend en proestend rond te lopen. En onze handen vaak te wassen.En bij twijfel thuis te blijven.

 

Het artikel noemt nergens expliciet dat een gebrek aan een generieke verplichting nadrukkelijk bijdraagt een de verdere verspreiding van een virus. Dat is natuurlijk niet uit te sluiten, maar de invloed ervan het is nog nergens onderzocht en gekwantificeerd. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Eduard07 zei:

Jij wilt een gedegen natuurkundig onderzoek naar natuurwetten door Einstein vergelijken met  een artikeltje van Marianne van der Sande van het RIVM uit 2008 met een aanzetje over de werking van mondkapjes? 

Kom op zeg, even serieus blijven, Minplus!

Ze geeft zelf aan dat er veel meer onderzoek nodig was en dat hoesten/proesten niet eens was onderzocht.

 

Jij ook, Eduard.

Wat ik aangeef en waarbij ik aan je opmerking dat het oud onderzoek is refereer, is dat het niet uitmaakt of het een oud onderzoek is. De wetenschap bouwt al eeuwen op op oude onderzoeken. Graag niet alles in je eigen richting interpreteren.

En je weet ook wel dat hoesten en proesten veel ernstiger voor verspreiding is dan gewoon ademen.

Niet weglaten aan gegevens wat niet in je kraam van pas komt. Geen feiten en gegevens verdonkeremanen. Dat is in de wetenschap iig. niet toegestaan.

Dat je dit wegliet maakt het voor mij moeilijk om je in dit opzicht serieus te nemen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minplus, ik raad je aan mijn kanttekeningen hierboven nog eens weer te lezen. Ik heb namelijk geen dingen weggelaten, maar jij geeft een oneerlijke draai aan mijn woorden. Het artikel beschrijft duidelijk dat het onderzoek zeer beperkt was.

Ik zou zeggen: lees het artikel van Marianne van der Sande nog eens goed. Vooral de laatste alinea's waarin ze conclusies trekt en haar eigen bevindingen relativeert. Hoesten en proesten heeft ze namelijk niet eens onderzocht.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik echt wel gelezen, Eduard, evenals het artikel en je gaat niet in op wat ik zei over hoesten en proesten.

Waaraan ik toe kan voegen dat elk onderzoek zeer beperkt is als je het in je eentje of met een paar man doet. Maar dat zou je moeten weten als je zelf wel eens een jaar of langer wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan.

 

En ik refereerde aan deze zin van jou: "En een onderzoek uit 2008 kan door voortschrijdende inzichten m.b.t. COVID19 niet klakkeloos meer worden aangehaald. " en verdraai je woorden dus absoluut niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat afleiding...

image.png.73ad0e5d8c3d888409652960de3c1d4d.png

  • Like 1
  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort eindeloze anti/pro discussies over mondkapjes, andere beschermingsmiddelen en maatregelen tegen corona heeft er mede voor gezorgd dat het corona virus zich in het westen enorm heeft kunnen verspreiden. De saamhorigheid en eensgezindheid is ver te zoeken.

 

https://www.worldometers.info/coronavirus

 

USA 533,115 +236 20,580 +3 30,502 482,033 11,471 1,611 62 2,693,758 8,138
Spain 163,027   16,606   59,109 87,312 7,371 3,487 355 355,000 7,593
Italy 152,271   19,468   32,534 100,269 3,381 2,518 322 963,473 15,935
France 129,654   13,832   26,391 89,431 6,883 1,986 212 333,807 5,114
Germany 125,452   2,871   57,400 65,181 4,895 1,497 34 1,317,887 15,730
China 82,052 +99 3,339   77,575 1,138 139 57 2    
UK 78,991   9,875   344 68,772 1,559 1,164 145 334,974 4,934
Iran 70,029   4,357   41,947 23,725 3,987 834 52 251,703 2,997
Turkey 52,167   1,101   2,965 48,101 1,626 619 13 340,380 4,036
Belgium 28,018   3,346   5,986 18,686 1,262 2,418 289
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Eduard07 zei:

Het is al verplicht in de zorg, maar dat heeft overduidelijk te maken met het feit, dat zorgverleners die 1,5 meter niet in acht kunnen nemen gezien de werkzaamheden.

Wij kunnen dat wel.

 

 

We kunnen het, maar we doen het niet:

 

- kijk gerust rond in de supermarkt, tuincentra en bouwmarkten

- corona hoesters en spugers

- gisteren 2 treinen stopgezet ivm te weinig afstand

- kappers en andere contactberoepen

- in de schoonmaak en distributiecentra

- samenscholen van jongeren

- anti-corona feestjes

- talrijke markten

 

En zo zullen er nog wel meer voorbeelden zijn.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Eduard07 zei:

Maar wij horen in NL  immers ruim afstand van elkaar te houden en niet openlijk snotterend en proestend rond te lopen. En onze handen vaak te wassen.En bij twijfel thuis te blijven.

 

Dat is het grote probleem, Eduard.

"Wij" horen in Nederland ook een heleboel andere regels in acht te nemen, waardoor je geen politieagenten nodig zou hebben en geen gevangenissen nodig zou hebben...Niemand zou mishandeld worden... en zo kan ik nog wel even doorgaan. De werkelijkheid is helaas anders... mensen houden zich niet aan regels, veel wel, heel veel niet... en iedereen overtreedt de regels heus wel eens, ik ken niemand, inclusief mezelf, die zich altijd 100% aan de geldende wetgeving houdt.

 

Uiteraard begrijp ik je stelling... maar Nederlanders zijn dus geen mensen die zich aan de regels houden (Ik houd het bij deze bevolkingsgroep, omdat jij het daar ook expliciet over hebt).

Als iedereen alleen naar buiten zou gaan voor de boodschappen, en dan maximaal 1x per week, zou het ook al een stuk beter zijn. Helaas is de realiteit anders.

Ik hoorde nu ook dat ze blijkbaar in de USA ook de mondkapjes aanbevelen... De president is dezelfde mening toegedaan als veel mensen die hier in het topic aanwezig zijn, hij ziet het nut er niet van in... Uiteraard is dat zijn goed recht, zolang het niet verplicht is... Ik verwacht nu niet dat er daar veel commentaar op zal komen vanuit dit forum, maar misschien omdat het Trump is, dat het dan toch fout is?  ik ben benieuwd ;)

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...