Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Van mij mogen ze per direct weer een lockdown invoeren voor heel de wereld dan, tot wanneer alles eindelijk weer definitief in orde is. Over 2 weken wordt ik voor 2 dagen op mijn werkplek verwacht, dan werk ik niet van thuis uit, maar ik zie nu even geen andere mogelijkheid dan van thuis uit te werken, want ik ben anders 2u onderweg  gaan en keren met een mondmasker op.

En zoals de besmettingen nu weer stijgen dag na dag, loop ik liever geen risico op besmettingen, want als ik besmet raak zal ik mijn werk niet meer kunnen doen.

Wat ik ook raar vind, is dat ik me nog steeds kerngezond voel en dat ik dinsdag 21/7 eens samen met m'n moeder er op uitging bij een vriendin van haar en er waren ook nog 3 andere personen aanwezig, we hebben gewoon elkaar 3 zoenen gegeven zoals altijd en niets van besmettingen bij niemand, dus volgens mij, personen die zich niet ziek voelen kunnen niemand besmetten, misschien er eerder gevaar is voor mensen met wie je eigenlijk nog nooit in contact bent gekomen of die je nog nooit gezien hebt, of die zich ziek voelen en toch uit huis gaan.

Of zijn er misschien mensen die hoesten zonder hun hand voor hun mond te houden, van waar blijven toch die besmettingen komen, bij mij is het een gewoonte, hoesten met hand voor de mond, als we nu eens weer met z'n allen mooi gingen thuisblijven, in België.

We zullen wel zien zeker wat de toekomst brengt, maar ik blijf mooi thuis en ik werk verder van thuis uit.

Timm1983

 

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

’Lange mensen gevoeliger voor corona’

https://coronavirusactueel.nl/lange-mensen-gevoeliger-voor-corona

 

Mensen die langer zijn dan 1,83 meter zijn gevoeliger voor besmetting met het coronavirus. Ze lopen zelf tweemaal zoveel kans om ziek te worden, zo blijkt uit Engels onderzoek waarover de Daily Telegraph schrijft.

 

😆

Vooral met een 2x zo lange piemel krijgen mannen het moeilijk. Waar dan ook mee.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Timm1983 zei:

Wat ik ook raar vind, is dat ik me nog steeds kerngezond voel en dat ik dinsdag 21/7 eens samen met m'n moeder er op uitging bij een vriendin van haar en er waren ook nog 3 andere personen aanwezig, we hebben gewoon elkaar 3 zoenen gegeven zoals altijd en niets van besmettingen bij niemand, dus volgens mij, personen die zich niet ziek voelen kunnen niemand besmetten, misschien er eerder gevaar is voor mensen met wie je eigenlijk nog nooit in contact bent gekomen of die je nog nooit gezien hebt, of die zich ziek voelen en toch uit huis gaan.

 

Dat is, denk ik, nu juist de fout die velen maken.

Hoe weet je zeker of een ander gezond is en niet 2 dagen later met flinke koorts bij de Corona teststraat staat?

Hier worden geen handen gegeven, ook niet aan vrienden of bekenden en al helemaal zeker niet gezoend.

 

1 uur geleden, Timm1983 zei:

 want als ik besmet raak zal ik mijn werk niet meer kunnen doen

Als je dat vooraf al weet waarom zou je dan onnodig het risico lopen en toch mensen lopen zoenen?

 

1 uur geleden, Timm1983 zei:

Of zijn er misschien mensen die hoesten zonder hun hand voor hun mond te houden, van waar blijven toch die besmettingen komen, bij mij is het een gewoonte, hoesten met hand voor de mond

Nog zoiets,....... hoesten met de hand voor je mond en vervolgens van alles vastpakken de virussen overal lekker aansmeren?

In Nederland is het hoesten aan de binnenkant van je elleboog zodat je handen schoon blijven en desondanks regelmatig je handen wassen want je raakt hoe dan ook deurkrukken ed. aan welke even te voren aangeraakt kunnen zijn door iemand die nog niet weet dat hij/zij besmet is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opvallend genoeg neemt het aantal besmettingen en ziekte gevallen toe in de leeftijdscategorie 20 - 40 jaar.

Doorgaans hebben die een mild ziekteverloop, maar ze gaan zondags ook bij oma op bezoek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het concentreert zich op dit moment hoofdzakelijk in de randstad.

 

Een ander issue op dit moment is dat reizigers/vakantiegangers uit Barcelona eigenlijk 2 weken in isolatie zouden moeten bij terugkeer, maar in interviews aangeven zich daar niet aan te gaan houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, gerrit B zei:

Die wat meer richting de 40 gaan die hebben meestal zelf ook ouders die al tot de risicogroep behoren om een besmetting niet te overleven.

 

Als, als, als ;)

45 minuten geleden, ceesv zei:

Het concentreert zich op dit moment hoofdzakelijk in de randstad.

 

Een ander issue op dit moment is dat reizigers/vakantiegangers uit Barcelona eigenlijk 2 weken in isolatie zouden moeten bij terugkeer, maar in interviews aangeven zich daar niet aan te gaan houden.

 

Hier op Rottumeroog nog steeds 0 besmettingen, maar ik ben hier de enige ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nederland zet de regio Antwerpen op code oranje.

Niet essentiële reizen naar Antwerpen wordt afgeraden, en mensen terug komend uit die regio worden gevraagd 2 weken in quarantaine te gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Als, als, als ;)

 

tot het hun overkomt en dan staan ze er bij te snotteren en is het van "had ik maar.............."

40 minuten geleden, kiekiek zei:

Hier op Rottumeroog nog steeds 0 besmettingen, maar ik ben hier de enige ;)

Stel dat je besmet wordt tijdens je vakantie met de luchtbus dan is het wel meteen de hotspot van Nederland met 100% besmettingen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Mensen terug komend uit die regio worden gevraagd 2 weken in quarantaine te gaan.

 

Als zij die per vliegtuig uit Barcelona komen al aangeven het niet te gaan doen, dan wellicht ook niet wie uit Antwerpen komt. Hoe kunnen ze dat controleren? Niet dus.

 

Was voor mijn werk vanmiddag op Antwerpse ring. Véél Nederlandse autokentekens gezien.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er rijden zonder uitstappen is ook nog gewoon toegestaan.

 

Waarom er niet gecontroleerd wordt op de quarantaine snap ik ook niet. Zo moeilijk kan dat niet zijn wij hebben hier standaard units in ons pakket die alarm slaan zodra je buiten het bereik van de basis bent en zo duur zijn die dingen helemaal niet.

Nog handiger is GPS tracking kun je tot op een paar meter nauwkeurig zien waar iemand is en of ze de GPS unit nog wel bij zich hebben, leg je hem op het nachtkastje of knoop je hem aan de hond dan wordt dat meteen opgemerkt. Zet er meteen een flinke boete op en de meesten zullen keurig 14 dagen thuis blijven.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, pollegazon zei:

Was voor mijn werk vanmiddag op Antwerpse ring. Véél Nederlandse autokentekens gezien.

dat zijn altijd dezelfde Nederlanders, die komen niet van de ring af omdat het zo slecht bewegwijzerd is :grin:

 

Triest maar de sterfte is dubbel zo hoog sinds maart 2020 als de officiële cijfers van het RIVM ons deed geloven.

Hetgeen niet verbazend is omdat in de verpleegtehuizen zich drama's voltrokken hebben wegens de personeelstekorten.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mag niet gezegd zijn want dan ben je een racist.

De huidige nieuwe besmettingen in Antwerpen en Limburg situeren zich voornamelijk in Turkse en Marokkaanse middens.  Dat komt er van naar Marokko en Turkije op verlof gaan, terugkomen, niet in quarantaine gaan, de hele familie bezoeken (want ze zijn op verlof geweest) en eens goed knuffelen.

 

Het resultaat zien we.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...