Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Penthe zei:

Is in alle andere EU landen ook gebeurd, wijs de vinger maar naar Brussel die gaan over de centen.

 

Ik snap het ook niet echt Penthe. Er wordt beknibbeld op mondkapjes (medische kapjes zijn duurder dan niet-medische kapjes) en aan de andere kant worden er bakken met geld uitgegeven om de gevolgen te bestrijden. Pak dan de oorzaak aan en niet de gevolgen. Maar ik zal wel te simpel denken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/rivm-bezorgd-aantal-nieuwe-besmettingen-de-afgelopen-week-fors-toegenomen~b63ac593/

 

het gaat niet over mondkapjes, het gaat over gedrag en opvolgen van de maatregels

sluipschutters en onwetenden of ongelovigen

 

  • Bedankt 1

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tonskidutch said:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/rivm-bezorgd-aantal-nieuwe-besmettingen-de-afgelopen-week-fors-toegenomen~b63ac593/

 

het gaat niet over mondkapjes, het gaat over gedrag en opvolgen van de maatregels

sluipschutters en onwetenden of ongelovigen

 

Hier mondkapjes plicht maar bijna de helft houd zich er niet aan en zo gaat zo´n maatregel ook niet helpen, en als je er wat van zegt worden ze boos.

1 hour ago, kiekiek said:

 

Ik snap het ook niet echt Penthe. Er wordt beknibbeld op mondkapjes (medische kapjes zijn duurder dan niet-medische kapjes) en aan de andere kant worden er bakken met geld uitgegeven om de gevolgen te bestrijden. Pak dan de oorzaak aan en niet de gevolgen. Maar ik zal wel te simpel denken ;)

Ik begrijp dat ook niet. De laatste 6 jaar is er enkel bezuinigd in heel Europa met als uitkomst een tekort aan alles, ze zijn letterlijk op hun platte bek gevallen. Maar of ze ervan leren?

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Penthe zei:

Hier mondkapjes plicht

kijk hier is dat in Nederland anders en dat weten we allemaal

 

En het opflakkeren van de besmettingen heeft dus ook niets met deze ene mondkapjes plicht te maken maar met het negeren van andere maatregels die veel belangrijker zijn. Daar gaat ook het artikel over dat ik als leesvoer in de link gaf.

 

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

 

En het opflakkeren van de besmettingen heeft dus ook niets met deze ene mondkapjes plicht te maken maar met het negeren van andere maatregels die veel belangrijker zijn. Daar gaat ook het artikel over dat ik als leesvoer in de link gaf.

 

 

 

 

Het is niet OF mondkapjes OF de andere maatregelen volgen, het is EN mondkapjes EN de andere maatregelen volgen.

 

Als jij alle maatregelen volgt, maar een besmet persoon naast jou aan de kassa van de supermarkt draagt géén mondkapje, dan kan je nog steeds door hem of haar besmet worden. Doordat jij en hij of zij allebei een mondkapje dragen, verkleint het risico NAAST de andere maatregelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik er maar eens mee beginnen, want afstand houden blijken de meeste vrouwen absoluut niet te respecteren in de winkelcentra en supermarkten.

Hier beste @pollegazon, is zoals ik al schreef geen mondkapjes plicht. Die opflakkering kan er dus NOG niet mee te maken hebben t.o.v. een dikke maand geleden.

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

En het opflakkeren van de besmettingen heeft dus ook niets met deze ene mondkapjes plicht te maken maar met het negeren van andere maatregels die veel belangrijker zijn.

 

 

Ik denk heel wat anders, maar ik kan het mis hebben:

 

De sexwerkers moesten wachten tot 1 september, maar zijn sinds 3 weken weer aan het ´werk´. Er zijn in Nederland tussen de 10.000 en 30.000 sexwerkers aktief. Laten er 10.000 weer werken en per dag (en dan hou ik het laag) 5 mannen afwerken. Dit zijn 50.000 ´handelingen' per dag ofwel 1.5 miljoen per maand. Afstand houden kunnen ze niet in dit werk en ik kan me niet voorstellen dat er mondkapjes worden gedragen. Plus dat ze binnen werken. Plus dat ze nogal wat ´wisselende contacten´ hebben.

 

Wat voor gevolgen zou dit hebben op de besmettingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ja zo kun jij ook weer een balletje opwerpen.

Waar de besmettingen geregistreerd worden is echter bekend en die brandhaarden per gemeente moet je gewoon maar eens nalezen op de officiële sites.

Daar heeft de een of andere ouwe hoer niet zo veel mee te maken. :grin:

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Dan moet ik er nog een paar honden bij nemen.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sooow, Trump kon het zomaar (zonder mondkapje) uit z'n bek mond krijgen dat mondkapjes nodig zijn. Loopt hij voor op Van Dissel en Rutte?😮

Niet dat hij dat zelf bedacht heeft maar z'n nieuwste adviseurs hebben hem aan z'n verstand kunnen brengen dat het beter is voor z'n herverkiezing om het niet te blijven ontkennen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wordt gek van de mensen zonder mondkapje terwijl het verplicht is, je draagt het om anderen te beschermen maar ik kom enkel alleen maar egoisten tegen zelfs al mijn directe buren dragen geen masker. En ook op het nieuws inderdaad allemaal feestende jongeren zonder masker. Ondertussen loopt het aantal infecties per dag weer lekker rap op.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Sooow, Trump kon het zomaar (zonder mondkapje) uit z'n bek mond krijgen dat mondkapjes nodig zijn. Loopt hij voor op Van Dissel en Rutte?😮

Niet dat hij dat zelf bedacht heeft maar z'n nieuwste adviseurs hebben hem aan z'n verstand kunnen brengen dat het beter is voor z'n herverkiezing om het niet te blijven ontkennen.

Ik denk dat die blonde dame , met sexy gekruiste benen, die hem nogal verlangend aankeek, het aan zijn verstand heeft gebracht.😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij niet voorstellen dat er vrouwen naar hem verlangend kijken.

  • Haha 2

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...