Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Toch is het raar met de situatie, neem b.v. Spanje waar de besmettingen dus hard zouden oplopen. En dan nog wel met die verplichte muilkorven. En neem nu die PCR testen die onbetrouwbaar zijn. Iemand wordt b.v. positief getest, maar dan hoeft zo iemand nog niet besmet te zijn. Zelfs degene die de PCR test heeft ontwikkeld heeft gezegd dat deze test niet geschikt is voor Covid-19.

En zoals ik zei, we zitten met een kwart minder doden eind augustus, dan half april 2018 met de griep. Er zit geen logica in.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat jij zegt  klinkt als alternative facts. Iets van een zekere mr. T. en mr. B. in andere landen.

"Hard zouden oplopen". Ze lopen hard op.

"Verplichte muilkorven". Op sommige plekken zijn mondkapjes verplicht, waar men zich niet aan houdt en helemaal niet aan afstand houden.

Plus testen zeggen niks, want onbetrouwbaar....

 

Even om je wat op te helderen: de griep van 2018 zat niet in de prik, dus die kon volledig zijn gang gaan. Waarbij griep in de winterperiode toeslaat.

Tegen Covid-19 dat na de winter begon zijn gigantische maatregelen genomen wereldwijd, soms niet helemaal zinnig, soms veel te laat en soms namen burgemeesters het in vele landen over omdat de regeringsleiders daar halve debielen zijn die het geen moer interesseert als anderen dood gaan.

Er zit enorm veel logica in als je je hersens aanzet, alle info op een rij zet en er goed over nadenkt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

nadenken, logica ?????????????? wat is dat?????????? moet ik dat doen?????????? dat hebben we op school noooooooit gehad.

Hersens?????? die prikken ze toch stuk met de Corona test.

dus joh dat is allemaal veel te veel werk, laat dat een ander maar doen die er voor gestudeerd hebben.

Dan zal ik wel zeggen dat het allemaal waardeloos is omdat ik; niet met vrienden mag rondhangen, niet meer mag feesten, niet meer de kroeg in kan, niet op vakantie mag, niet naar de voetbal of sportclub mag en tot overmaat van ramp soms ook nog met een mondkapje rond moet lopen.

Dus al die maatregelen zijn compleet onzin omdat ze mij beperken en ik zo'n leeg leven heb dat als ze bovenstaande verbieden ik dan verder niets meer te doen heb.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt voor mij ook Gerrit. Ik begrijp je gevoelens volledig. Ik mag niet met vrienden rondhangen, mag niet feesten, niet in de kroeg, niet naar concerten, niet naar voetbal en moet soms een mondkapje gebruiken en zo nog veel meer.

Ik doe dat laatste vaak ook als het helemaal niet verplicht is, want ik wil niet het risico lopen iemand dood te maken via een besmetting of zelf besmet te worden.

 

Maar lees even rustig wat ik schreef. Want daar reageer je niet echt op.

 

En de maatregelen beperken me gruwelijk, maar ik heb absoluut geen leeg leven, geniet van elke seconde dat ik leef sinds ik op m'n 20e bijna dood was en heb elke dag gigantisch veel te doen. Ik kom tijd tekort, ook zonder feesten en kroegtochten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mijn berichten leest dan zou je beter moeten weten.

 

Ik ervaar die beperkingen dan ook totaal niet als hinderlijk vaak eerder als een zegen, scheelt mij vrijwel elke dag een uur file rijden en als ik dan een keer een zondag vrij ben en op de rug in de tuin lig of aan de waterkant zit te vissen dan is een mooie blauwe lucht zonder lelijke vliegtuigstrepen toch veel mooier om naar te kijken.

Dus mijn mij mogen die passagiersvliegtuigen nog steeds door de shredder.

 

Daarnaast kom ik ook elke week een paar dagen te kort dus verveel me absoluut geen seconde.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leef gelukkig verder enkel kom niet zo´n besmette idioot tegen die je leven verwoest. ik moest deze week een pakketje ophalen bij het postkantoor stond daar ruim een uur binnen met allemaal idioten die geen afstand wilden houden enz.. De kans dat ik daar wat opgelopen heb is er maar het is nog te kort dag daar wat over te zeggen. Het volgende pakketje laat ik gewoon terug sturen of het moet aangetekend aan de deur komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste minplus, je zegt dat de griep van 2018 niet in de prik zat, maar daar gaat het mij niet om, omdat Covid-19 ook niet in de prik zit, hier is ook geen vaccin voor.

Covid 19 telt tot nu toe 6200 slachtoffers in ons land, maar dat is wel eind augustus. Terwijl er in het Dagblad van het Noorden op 10 april 2018 op de voorpagina een grote kop stond met de vraag,  is met ruim 8000 doden de griepgolf nu voorbij?

Toen in Wuhan de uitbraak kwam was het volgens ons RIVM niet waarschijnlijk dat het naar Nederland zou komen. Later werd gezegd dat het toch niet zo heel erg besmettelijk was als eerst gedacht. En nu zijn er 6200 mensen in ons land overleden met Covid-19, waarvan vrijwel iedereen al onderliggende gezondheidsklachten had. Dat zijn hoofdzakelijk ouderen boven de 80 jaar oud. 

Er zijn tot nu toe 70 mensen overleden aan uitsluitend Covid-19. De maatregelen tegen het virus zijn dus erger dan de kwaal, waarmee ik niet wil zeggen dat Covid-19 niets voorstelt, want je kan er heel erg ziek van worden. Gezien wat er zich nu allemaal afspeelt kan ik je wel zeggen dat ik geen enkel vertrouwen meer heb in zowel de overheid en de media!

Als je op straat willekeurig mensen gaat ondervragen, dan zal iedereen aan wie je het vraagt het ermee eens zijn, dat als er een werkend medicijn voorhanden is, men dat zeker moet gaan gebruiken. En hier komt dus wat mij zou kwaad maakt! Er is een betrouwbaar medicijn dat het virus verhindert om zich te vermenigvuldigen!

 Rob Elens, een huisarts in Limburg, heeft 10 mensen van Covid-19 genezen. Hij heeft duidelijk uitgelegd hoe dat in zijn werk ging. Er is een oud medicijn dat al ongeveer 65 jaar bestaat. Het is een middel dat ontworpen was tegen malaria. Maar als iemand Covid-19 heeft opgelopen en ziek begint te worden, dan komt hij op een bepaald moment in het ziekenhuis terecht, en als het steeds erger wordt komt hij op de Intensive Care terecht. Hij gaat aan de beademing en niet veel later is het einde verhaal!

Hydroxychloroquine is dat medicijn, en het moet in de eerstelijnshulp bij de huisarts worden toegediend in combinatie met zink. Verder komt er ook nog Acytromicyne aan te pas. Rob Elens zegt nadrukkelijk dat deze behandeling in de beginfase moet worden toegepast, want als je opgenomen moet worden is het al te laat. Het gaat er dus om dat de behandeling in een vroeg stadium moet beginnen. Vergelijk het maar met een klein brandje in een prullenbak. Ga je die meteen blussen, of ga je wachten tot het een grote uitslaande brand is geworden?

Deze huisarts, Rob Elens, heeft deze wijsheid niet eens van zichzelf, maar ontdekte deze behandelmethode via speurwerk op het internet. Er is een Joodse arts in New York, zijn naam is Vladimir Zelenko, die deze methode had bekendgemaakt. Hij had er zelf al meer dan 600 mensen mee genezen. Ook een arts in Marseille had al honderden mensen zo kunnen genezen. Meestal is de patiënt binnen 5 dagen genezen!

Waarom werkt deze methode? De reden dat het werkt is, dat Hydroxychloroquine in combinatie met zink het virus belet om zich te vermenigvuldigen. Dus er is niet alleen een goede behandelmethode, maar we weten ook waarom het werkt.

Terug naar Rob Elens, hij was erg enthousiast over deze methode die zo succesvol gebleken was, en dus plaatste hij dat op het internet, en een dag later werd hij opgebeld met de mededeling dat hij hier onmiddellijk moest stoppen!

Ga je af op de overheid of de reguliere media, dan werkt deze methode niet. Volgens Bill Gates werkt het niet, raakt je de koekoek, hij wil vaccins verkopen. Hij is de grootste geldschieter van de WHO, dus die heeft hij in zijn zak. En moeten we minister de Jonge dan geloven, die Hydroxychloroquine gewoon kwakzalverij noemde?

Er is hier een verborgen agenda!

Het valt mij op dat Hydroxychloroquine steeds zwart wordt gemaakt, het zou heel veel bijwerkingen hebben, zoals hartstoornissen, je nieren zouden worden aangetast en je zou er zelfs blind van kunnen worden!

Natuurlijk heeft het bijwerkingen, maar dan moet je krankzinnig hoge doses moeten gebruiken.

Ab Oosterhaus zegt ook dat het gevaarlijk is, maar dat is een leugen. In 2009 heeft onze regering een groot aantal vaccins gekocht tegen de varkensgriep, mede door zijn toedoen. Maar hij had wel aandelen in de farmaceutische industrie. 

Terwijl de overheid Hydroxychloroquine verbiedt, zijn er al heel veel wetenschappers, die Hydroxychloroquine hebben bestudeert, en hebben aangetoond dat het werkt.

Emeritus hoogleraar immunologie Pierre Capel veegt de vloer aan met wat de overheid hier doet, hij zei ook, dat Hydroxychloroquine werkt, maar dat we ook weten waarom het werkt.

Waarom wordt het dan verboden? Nou, ik dacht dat het een geldkwestie was, want dit middel is erg goedkoop en staat ook niet meer onder patent!

Er is nu nog geen vaccin tegen Covid-19, maar er wordt op veel plaatsen in de wereld koortsachtig naar gezocht. Helaas duurt het minimaal 5 jaar om een vaccin te ontwikkelen, maar meestal nog zelfs langer. Nu wil men dat kunstje in nog geen jaar of hooguit anderhalf jaar gaan doen. Maar dat kan niet zomaar, daar moet je een vergunning voor hebben, een vergunning voor een spoedprocedure. Dan kan je tijd winnen, want je kan dan een reeks veiligheidstests overslaan. Zo'n vergunning wordt alleen verleend als er geen werkend medicijn voorhanden is.

Nou, dan verbieden we dat medicijn en regelen we dat wel even!

Diverse gesprekken kan je zien op YouTube, zo is er Blue Tiger Studio of Café Weltschmerz. 

Het is een lang stuk geworden, ik wil dus afsluiten met malaria. Ik kom vaak in Indonesië, en vroeger moest je Hydroxychloroquine innemen als middel om te voorkomen dat je malaria kreeg. Ik heb dit medicijn meer dan eens 3 maanden moeten innemen. Elke dag een pilletje, te beginnen met een dag voor de reis, en dat moest dan tot een maand na terugkomst. Dus twee maanden verblijf en nog een maand na thuiskomst. Hydroxychloroquine werd vroeger ook aan de Amerikaanse militairen in Vietnam gegeven, die moesten het dagelijks innemen gedurende hun verblijf in Vietnam tot een maand na terugkeer.

En hier laat ik het even bij.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De berichtgeving van de overheid (lees Rutte en de Jonge) is zo slecht nog niet.

Hoewel ze schermen met het OMT zijn de berichtgevingen gematigd alarmerend.

Waarom? Enerzijds om paniek te voorkomen, anderzijds meer bewustwording

voor degene die zaken aan hun laars lappen. Maar ook om de gezondheidszorg te

beschermen. Maar ook om de economie draaiend te houden.

Al die ingrediënten zorgen voor de uitspraken die ze nu doen.

Het is constant balanceren tussen goed en kwaad. Daar heb je nu altijd voor en

tegenstanders van. Maar je kunt natuurlijk niet iedereen het naar hun zin maken. 

 

Even een ander voorbeeld, een ruimtetemperatuur is grosso modo 21 graden Celsius.

Je hebt altijd mensen die dat te koud en te warm vinden.

 

Zo ook Corona, de een vindt de maatregelen te zwak, de ander te streng maar door

de beugel genomen blijft de situatie redelijk stabiel in Nederland en kan de zorg even

op verhaal komen en de schrijnende gevallen kunnen nu weer even worden behandeld.

 

Natuurlijk zijn er ook categorieën die het allemaal verwarrend vinden. Maar verzin maar

eens een oplossende uitspraak die iedere groep behaagd, er komt héél veel bij kijken.

Daarnaast worden de vingers vaak op de goede plaats gelegd, hoe moeilijk ook.

Neem de samenklontering van bepaalde groepen mensen en dan denk ik aan de

daklozen, Marokkaanse gemeenschappen enimmigranten die vaak overbevolkt in

een huis wonen waar nu een oplossing voorhanden is. Typisch voorbeeld van de inzichten

die zijn opgedaan uit metingen en inmiddels opgelopen ervaringen.

Terwijl dat een enorme impact heeft maar wel soelaas biedt en ook weer veel weerstand

zal bieden.

 

En natuurlijk zijn er ondernemers die gedupeerd blijven maar daar is dan ook reden

tot bezorgdheid totdat er een vaccin is. Neem nu de kermisexploitanten en festivals,

deze zijn nauwelijks controleerbaar tenzij je er een politiestaat van maakt maar dat wil

ook niemand.

 

Overmacht is dan ook het grote toverwoord. Als donderslag bij heldere hemel moet

men (lees regering, met zijn achterliggende expertise-denktank) maar "even"een

oplossing bieden. Een onmogelijke opgave omdat alle kennis ontbreekt maar ook

omdat verschillende experts elkaar tegenspreken.

 

Ga er als regering er maar voor staan. Ik zeg zeker GEEN chapeau maar niemand,

maar dan ook niemand heeft voor dergelijke pandemieën zomaar een antwoord.

 

Samengevat is mijn mening dat we het allemaal niet zo slecht doen en ja de

economie heeft een geweldige optater gehad en nog steeds. Maar zonder mensen

ook geen economie dus blijft het balanceren tussen het accepteren van doden en

economie. Terwijl in een normale griepgolf ook heel veel mensen sneuvelen...

En dan komt het woord economie niet eens ter sprake. We leven in een zeer

welvarend land die gelukkig een flinke douw kan hebben en zie hoe creatief 

Nederland is geworden en ook mooie dingen heeft gebracht. Neem de zorg,

een ongelofelijke stroperige organisatie die ineens met man en macht in een

zeer korte tijd 1600 IC plaatsen ter beschikking regelde, toch een klein wonder.

 

Blijft natuurlijk jammer dat nogal wat mensen de sterke aanbevelingen aan hun

laars lappen en daar mogen voor mij, als het overschrijdend is best flinke

boetes tegenover staan. Maar als je de kranten leest lijkt het er ook weer op

dat BOA's er op kicken om zich (eindelijk) te kunnen manifesteren.

Soms een beetje hooligan-achtig... Anderzijds kun je BOA's ook niet fatsoenlijk

instrueren, iedere situatie is anders en dat vergt positieve creativiteit.

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat die IC bedden betreft, begin 2017 hadden we nog 2000 ervan, maar er zijn er vele honderden wegbezuinigd. Ik begrijp dat er in het begin nogal paniek was, maar voortschrijdend inzicht toont, dat het bij lange niet zo erg is geworden als ons in het begin werd verteld. Ik geef onze regering een zware onvoldoende, niet vanwege de maatregelen in het begin, want toen was er nog veel onbekend. Maar nu liggen de zaken heel anders. Ik reken het hen ook zwaar toe, dat ze het medicijn dat velen had kunnen redden zelfs verboden!

Welke idioot verzint het nu, om een medicijn te verbieden, terwijl er inmiddels al duizenden mensen mee werden genezen?

Mogen we er dan niet van genezen?

Of vindt men het wel goed als er duizenden AOW ontvangers opgeruimd worden, om het maar even grof te zeggen?

Daarom geloof ik dat er een verborgen agenda is.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Con zei:

De berichtgeving van de overheid (lees Rutte en de Jonge) is zo slecht nog niet.

Hoewel ze schermen met het OMT zijn de berichtgevingen gematigd alarmerend.

Waarom? Enerzijds om paniek te voorkomen, anderzijds meer bewustwording

voor degene die zaken aan hun laars lappen. Maar ook om de gezondheidszorg te

beschermen. Maar ook om de economie draaiend te houden.

Al die ingrediënten zorgen voor de uitspraken die ze nu doen.

Het is constant balanceren tussen goed en kwaad. Daar heb je nu altijd voor en

tegenstanders van. Maar je kunt natuurlijk niet iedereen het naar hun zin maken. 

 

 

 

Ik kan het wel je eens zijn Con. Van de week Ernst Kuiper even gezien bij Jinek en die was best wel positief eigenlijk zoals het nu gaat. Het reproductiegetal is ook weer flink gedaald naar 1,01. De overheid vind ik best wel meevallen, maar waar ik echt scheitziek van wordt is de media, die het nog verder gaat opkloppen, waardoor er een angstcultuur is ontstaan in Nederland. Mensen worden gewoon echt bang gemaakt en dat gaat veel verder dan bewust maken. De media is gebaat bij hoge kijkcijfers ivm advertentie inkomsten dus daar zal de media houding wel vandaan komen. Dat ze en passant enorme schade veroorzaken deert ze totaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, AEO zei:

Welke idioot verzint het nu, om een medicijn te verbieden, terwijl er inmiddels al duizenden mensen mee werden genezen?

Mogen we er dan niet van genezen?

 

 

Je bedoelt de Zelenko cocktail? Inderdaad compleet onbegrijpelijk dat het a) verboden is en b) geen onderzoek naar wordt gedaan. In China hebben ze daar honderden patienten het leven mee gered en ergens in Nederland nog een stuk of 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...