Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Persoonlijk voel ik me onveiliger als ik nu naar buiten ga, wegens noodzakelijke kwesties die bezorgd moeten worden en ingekocht moeten worden, dan tijdens de eerste lockdown.

 

 

 

Omdat???

 

 

 

Wel heel apart, we hadden het van de week nog over de salarissen in de zorg.

 

Wordt er gisteren een motie aangenomen in de 1e en 2e kamer voor het verhogen van de salarissen. Gewoon democratisch.

 

Komt de minister of staatssecretaris vandaag doodleuk met de mededeling dat ze de motie naast zich neer zal leggen. Daar zakt je broek toch vanaf?

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt een soort vormfout te zijn of is het formfout?

 

Maar droevig is het wél!

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij dit weekend van Costa Blanca Zuid, waar het qua aantallen nieuw besmette personen vele malen beter in dan in Nl, maar moet wel tien dagen in quarantaine. Als voorbeeld: 

27-10-2020

Inwoners Spanje: 46.760.396

Nieuwe coronabesmettingen: 5.217

Inwoners Nederland: 17.146.605

Nieuwe coronabesmettingen: 10.298

 

Inwoners provincie Valencia: 4.963.703

Nieuwe coronabesmettingen: 24

Inwoners Gelderland: 2.071.972

Nieuwe coronabesmettingen: 975 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EasySat

 

Van wie moet je in quarantaine, ben hier in Zuid-Spanje nu 10 dagen ook met de auto, aan de grens geen controle. Maaaaar, ik blijf wel 2 weken zoveel mogelijk binnen, behalve voor noodzakelijke boodschappen, tenslotte 4 dagen onderweg geweest, je weet nooit.

 

Ohhhh wacht even, verkeerd gelezen je gaat terug, ja dat is een ander verhaal

aangepast door D.Quijote
Verkeerd gelezen

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, EasySat zei:

Ik rij dit weekend van Costa Blanca Zuid, waar het qua aantallen nieuw besmette personen vele malen beter in dan in Nl, maar moet wel tien dagen in quarantaine. Als voorbeeld: 

27-10-2020

Inwoners Spanje: 46.760.396

Nieuwe coronabesmettingen: 5.217

Inwoners Nederland: 17.146.605

Nieuwe coronabesmettingen: 10.298

 

Inwoners provincie Valencia: 4.963.703

Nieuwe coronabesmettingen: 24

Inwoners Gelderland: 2.071.972

Nieuwe coronabesmettingen: 975 

Weet niet waar jij je cijfers vandaan haalt maar voor Spanje zijn die te laag, 27-10-2020 telt  8.304 nieuwe besmettingen. En Valencia heeft er dan 74.

 

Hier heb je de officiele cijfers van Sanidad van de 27e https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov/documentos/Actualizacion_237_COVID-19.pdf

 

 

En hier heb je de cijfers van Sanidad van vandaag de 28e https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov/documentos/Actualizacion_238_COVID-19.pdf

 

 

1 uur geleden, D.Quijote zei:

@EasySat

 

Van wie moet je in quarantaine, ben hier in Zuid-Spanje nu 10 dagen ook met de auto, aan de grens geen controle. Maaaaar, ik blijf wel 2 weken zoveel mogelijk binnen, behalve voor noodzakelijke boodschappen, tenslotte 4 dagen onderweg geweest, je weet nooit.

 

Ohhhh wacht even, verkeerd gelezen je gaat terug, ja dat is een ander verhaal

Op dit moment moet je gewoon helemaal niet gaan reizen tenzij dit 100% noodzakelijk is, maar velen willen persee nog op vakantie omdat dit natuurlijk de komende jaren nooit meer mogelijk is(sorry moest er even uit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kiekiek zei:

 

Ja Con, de democratie kunnen we wel begraven, maar dat vermoeden had ik al jaren.

Tijd voor een motie van wantrouwen in het kabinet.

 

Met een motie van wantrouwen spreekt de Kamer uit geen of niet langer vertrouwen te hebben in een bewindspersoon of in het kabinet. Zij kunnen niet anders doen dan daaraan consequenties te verbinden en op te stappen. Hierbij geldt de regel dat een bewindspersoon of kabinet het vertrouwen heeft tot het tegendeel is gebleken. Een motie van vertrouwen kennen we in het Nederlandse staatsbestel niet.

 

Bron: https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp1x0f/motie_van_afkeuring_of_wantrouwen

 

Grapperhaus heeft meer schade aangericht dan alle virus ontkenners bij elkaar, maal 10.

aangepast door Zatter

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Zatter zei:

Tijd voor een motie van wantrouwen in het kabinet.

 

Met een motie van wantrouwen spreekt de Kamer uit geen of niet langer vertrouwen te hebben in een bewindspersoon of in het kabinet. Zij kunnen niet anders doen dan daaraan consequenties te verbinden en op te stappen.

 

O ja, een kabinetscrisis, die op termijn wordt gevolgd door nieuwe verkiezingen.

Dat is vast wat we nodig hebben op het hoogtepunt van een rampzalige pandemie.

Heb je nog meer van dit soort geweldige ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl alle focus op covid is gericht, gaat de rest van het land kopje onder, kanker patienten, psychische problemen, zelfmoorden en faillisementen:

 

 

 

Huisarts Felix van der Wissel over het coronabeleid van de overheid. Het kabinet moet ook oog houden voor de gezondheidsproblemen van andere groepen mensen. 'Iemand met corona mag niet meer aandacht krijgen dan iemand met kanker' De regering moet ook het gevaar van het coronavirus relativeren. “Toen de hele epidemie begon, wisten we nog nergens van. Toen verwachtte men dat van alle mensen die corona zouden krijgen, 3 procent zou sterven.” Inmiddels is het sterftepercentage volgens van der Wissel bijgesteld tot ongeveer 0,25 procent. “Dat wil zeggen dat het op het niveau ligt van een ernstige griep.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Penthe zei:

Op dit moment moet je gewoon helemaal niet gaan reizen tenzij dit 100% noodzakelijk is, maar velen willen persee nog op vakantie omdat dit natuurlijk de komende jaren nooit meer mogelijk is(sorry moest er even uit).

 

Mwah ik ben dan een maand geleden naar Portugal geweest en wat jij zegt heeft ook wel enigszins meegespeeld, nu kan het nog en god mag weten hoe het volgende jaren is. De belangrijkste reden was ´we willen even weg uit het bekrompen en panische gedoe hier in Nederland´.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

    

15 minuten geleden, kiekiek zei:

 

De belangrijkste reden was ´we willen even weg uit het bekrompen en panische gedoe hier in Nederland´.

En zo heeft menigeen wel een reden om toch te doen wat ontraden wordt. Deze had ik nog niet gehoord. 🙄

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, kiekiek zei:

 

Ja Con, de democratie kunnen we wel begraven, maar dat vermoeden had ik al jaren.

Dat hoor ik vaker roepen als een beslissing een belanghebbende niet zint. 

 

Enig idee trouwens, wat de financiële gevolgen zouden zijn van deze (dure) verkiezingsstunt van de oppositie?

O.a. de politie en het onderwijs zijn de volgende partijen die zich zullen gaan beroepen op dit precedent.

En dat, terwijl het knelpunt eerder het personeelstekort is dan het salaris. Maar daar staat inmiddels al geld voor op de begroting.      

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dat hoor ik vaker roepen als een beslissing een belanghebbende niet zint. 

 

Enig idee trouwens, wat de financiële gevolgen zouden zijn van deze (dure) verkiezingsstunt van de oppositie?

O.a. de politie en het onderwijs zijn de volgende partijen die zich zullen gaan beroepen op dit precedent.

En dat, terwijl het knelpunt eerder het personeelstekort is dan het salaris. Maar daar staat inmiddels al geld voor op de begroting.      

 

Gebrek aan menskracht is het grootste probleem bij de publieke diensten. Dat zien we elke dag. Loonsverhogingen lossen het kernprobleem niet op.    

En zo heeft menigeen wel een reden om toch te doen wat ontraden wordt. Deze had ik nog niet gehoord.

 

Mwah mij is niks ontraden hoor. Code geel gebied en met 1200 besmettingen in een gebied wat net groot als Nederland is gaan ontraden?

 

Verder (1e zin van jou) was het een democratisch aangenomen motie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...