Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Bij ons geldt de regel dat als je op je werkplek aanwezig bent je geen mond/neus masker hoeft te dragen mits de afstand tussen collega's minimaal 1m50 is.

Even naar het toilet, naar de koffieautomaat of het magazijn in? dan verplicht een mondmasker dragen.

Maar tijdens het lassen en slijpen een mondmasker voor is denk ik nog helemaal niet zo'n slecht idee (even los gezien van het brandgevaar), denk alleen dat hij wel regelmatig vervangen moet worden omdat vooral bij slijpen er nogal veel fijn stof ontstaat.

 

En wat het vaccin betreft zit ik toch wel met een dilemma.

Normaal wordt een vaccin jaren getest en dan nog komt het voor dat er pas veel later ongewenste effecten openbaar worden.

Voor corona hoorde je regelmatig dat iemand met een dodelijke ziekte bepaalde medicijnen (natuurlijk wel iets anders dan een vaccin maar komt wel uit dezelfde hoek) niet kon krijgen omdat ze nog jaren getest moeten worden voordat ze vrij gegeven kunnen worden terwijl zo iemand niet jaren kan wachten. Dus dat iets snel even op de markt gezet wordt is ons altijd voorgehouden dat dit onmogelijk is.

Nu wordt er met spoed wat in elkaar geknutseld en zou het binnen een jaar al geheel getest zijn zonder bijwerkingen of wat dan ook en dat is dan plots wel mogelijk?

 

Denk dat het heel logisch is dat als je altijd te horen hebt gekregen dat het heel lang duurt voordat iets op de markt gezet kan/mag worden en dit nu plots in 3/4 jaar kan dat je dan toch alle reden hebt om daar aan te twijfelen.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

'Niet alle ouderen willen direct coronavaccin'

https://nos.nl/liveblog/2356398-opnieuw-700-extra-sterfgevallen-niet-alle-ouderen-willen-direct-coronavaccin.html#UPDATE-container-48975797

 

eerst een opname als boeiende ervaring, dan heb je ook iets om over te praten met je buren op de camping

{ dit in het verlengde van mensen die hier op dit forum ook reeds aangeven niet te gaan prikken}

Ik geloof dat jij echt je beter moet laten informeren en dat dan niet op een hobbyforum van loodgieters.

 

Je zal maar de zorg kosten moeten betalen voor die een IC unit onnodig bezetten wegens jouw vaccin waanzin.

Het is echt dezelfde waanidee als die groep die roepen dat er niets aan de hand is die jij verwenst en voor onverantwoordelijk verklaard hebt.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Big fellow zei:

Vertel @kiekiek; Waar staat dan de waarheid online volgens jou? 

Ik heb niet zolang geleden een post geschreven over wat ik denk dat "fake nieuws" etc is.... Heb je die gelezen?

 

Joh het boeit me niet. Ik heb 3 jaar geleden een chemokuur gehad, het heeft mijn leven gered, maar vraag me niet wat voor lichamelijke gevolgen ik eraan over gehouden heb. Voor mij nooit meer chemische zooi in mijn lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kiekiek zei:

Joh het boeit me niet. Ik heb 3 jaar geleden een chemokuur gehad, het heeft mijn leven gered, maar vraag me niet wat voor lichamelijke gevolgen ik eraan over gehouden heb. Voor mij nooit meer chemische zooi in mijn lichaam.

Mooi dat je het hebt overleefd. Maar dat heeft dus niets te maken met de directe vraag die ik je stel. Kan je eens aangeven wat jij beschouwd als een bron op internet waar de waarheid staat?

Ik heb even gezocht naar de post waar ik aan refereerde: 

 

  • Like 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

eerst een opname als boeiende ervaring, dan heb je ook iets om over te praten met je buren op de camping

{ dit in het verlengde van mensen die hier op dit forum ook reeds aangeven niet te gaan prikken}

Ik geloof dat jij echt je beter moet laten informeren en dat dan niet op een hobbyforum van loodgieters.

 

Je zal maar de zorg kosten moeten betalen voor die een IC unit onnodig bezetten wegens jouw vaccin waanzin.

Het is echt dezelfde waanidee als die groep die roepen dat er niets aan de hand is die jij verwenst en voor onverantwoordelijk verklaard hebt.

 

 

Je bent goed bezig als je alles voor zoete koek aanneemt en als je wat kritisch bent dan wordt het helaas meteen bestempeld als waanzin, maar er is ook nog een groep die zich in het midden bevindt.

 

Dan kun je wel stellen dat je je beter moet laten informeren maar dat is nu juist het probleem, de info komt van bedrijven die er bij gebaat zijn zoveel mogelijk van dat spul te verkopen of van corona gekkies die toch overal al op tegen zijn.

Onafhankelijk studies zijn er nog niet want dat spul is nog niet lang genoeg op de markt om te weten wat er gebeurd.

Je kunt het dan vaccin waanzin noemen maar wat als blijkt dat het spul dan wel helpt tegen corona maar als neveneffect heeft dat na 2 jaar plots andere organen uitvallen of de meerderheid last krijgt van dementie?

Je zal dan de zorg kosten maar moeten betalen als er zich een paar miljoen met dat spul in hebben laten enten.

 

Ik las laatst een onderzoek naar een bepaald medicijn en als je dan kijkt hoe de farmaceuten daar met gegevens zijn omgegaan dan kun je haast niet anders dan toch wat kritischer te gaan kijken.

Bij dat medicijn is ook uitgebreid getest en het resultaat was dat er bij slechts 1 op de zoveel bijwerking ontstonden.

Wat ze er echter niet bij vertelden was dat ze een ieder die in de 1e week direct al bijverschijnselen kreeg meteen uit het onderzoek hadden genomen en niet in het totaal hadden meegenomen.

Jij mag een kritische noot dan waanzin noemen, ik zie het als positief kritisch.

 

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Big fellow zei:

Maar dat heeft dus niets te maken met de directe vraag die ik je stel. Kan je eens aangeven wat jij beschouwd als een bron op internet waar de waarheid staat?

 

 

Geen enkele bron is compleet Big Fellow, niet op internet en niet via de MSM. Vaak/meestal is het ook nog eens gekleurd als het onderwerp gevoelig ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

 

Ik las laatst een onderzoek naar een bepaald medicijn en als je dan kijkt hoe de farmaceuten daar met gegevens zijn omgegaan dan kun je haast niet anders dan toch wat kritischer te gaan kijken.

 

 

Zeker als het je eigen gezondheid betreft ben je aan jezelf verplicht om kritisch te kijken. Dit is voor velen wellicht de belangrijkste medische beslissing die ze moeten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kiekiek zei:

Voor mij nooit meer chemische zooi in mijn lichaam.

 

Ik had ooit TBC en kreeg 12 tabletten per dag te slikken, waarvan een aantal heel grote jongens.

Stuk voor stuk hadden die tabletten daarnaast ook nog een aantal uiterst nadelige bijwerkingen.

Natuurlijk had ik er voor kunnen kiezen die 'chemische zooi' te laten staan.

 

In dat geval zou je dan deze reactie van mij niet meer hebben ontvangen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, johnno zei:

Ik had ooit TBC en kreeg 12 tabletten per dag te slikken, waarvan een aantal heel grote jongens.

Stuk voor stuk hadden die tabletten daarnaast ook nog een aantal uiterst nadelige bijwerkingen.

Natuurlijk had ik er voor kunnen kiezen die 'chemische zooi' te laten staan.

 

In dat geval zou je dan deze reactie van mij niet meer hebben ontvangen.

 

 

 

OK maar dan sta je toch voor een hele andere keuze johnno? Je was toen ziek en wilde niet sterven en dan doe je natuurlijk die kuur.

 

Nu heb je geen corona en sta je voor een totaal andere keuze. Je bent namelijk niet ziek en wie weet word je dat dan wel door een vaccin. Niemand die het antwoord weet denk ik, zeker niet over een x-aantal jaar, omdat het allemaal nieuw is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kiekiek zei:

 

Joh het boeit me niet. Ik heb 3 jaar geleden een chemokuur gehad, het heeft mijn leven gered, maar vraag me niet wat voor lichamelijke gevolgen ik eraan over gehouden heb. Voor mij nooit meer chemische zooi in mijn lichaam.

Dankzij chemische dingen leef je dus nog en lig je niet onder de groene zoden. Hartstikke fijn! 

En een chemo is een paardemiddel met grote nadelen, maar soms de enige mogelijkheid er nog wat jaren op zelfs zoiets onbelangrijks als een internetforum aan te plakken.

 

Ik moet je helaas een illusie ontnemen: Alles wat je binnenkrijgt is chemische zooi, de lucht,  je eten, het maakt niet uit.

Ook als je je nagels opvreet ben je chemische zooi in je lichaam aan het mikken.

 

Het is dus een aardige maar loze kreet die ik vaak tegenkom.

Waarmee men aangeeft er weinig van te snappen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog geen corona. Betekent niet dat je het niet gaat krijgen en de pijp uitgaat of voor je leven gehandicapt raakt. Zoals bv bij polio om er eentje te noemen.

 

Bij de ontwikkeling van een vaccin is het een kwestie van hoe ernstig is het. Je test het op iets van 50.000 personen na de testen op dieren. Bij sommige vaccins kan het wel even duren, bij andere zoals nu covid heeft het haast. Betekent niet dat er minder getest wordt zoals sommigen en vooral de antivaxers menen te moeten denken.

Het testregime is echt niet anders dan anders, dus je kunt rustig de prik nemen, Gerrit.

Ik ga hem 100% zeker nemen want voor mij met mijn kennis na vele jaren studie (universiteit, niet facebook of twitter) is het overduidelijk: 0,001% kans op een bijwerking tegenover 1 tot 10% kans op een infectie door een uiterst gemeen virus met blijvende beschadiging of de pijp aan Maarten.

 

Heb trouwens pas de griepprik gehaald. Weliswaar lang niet zo gemeen, maar waarom 99% meer risico nemen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...