Ga naar inhoud


Monddoekjes, ervaring gevraagd


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Als men voor een spiegel staat, zo zie je jezelf en dan moet men eens praten en niet fluisteren. Hoeveel speekdruppeltjes zie je?

Het lijkt op wat je niet ziet of weet deert je niet. Een mondmasker zuivert niet alleen ingaande lucht maar ook uitgaande lucht. Zo moeilijk is dat toch niet.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Michel zei:

Dan kan iedereen die ze niet nodig heeft ze kopen.

 

Helaas vindt Duitsland het wél nodig dat burgers mondmaskers dragen.

 

Wie zal het beter weten, Michel of de Duitse overheid ??

 

In bijna heel Duitsland is of wordt het verplicht mondkapjes te dragen op bepaalde plekken. Woensdag besloten vijf deelstaten zich aan te sluiten bij de tien die dat al hadden besloten. Alleen in de deelstaat Bremen blijft het bij een dringend advies zonder plicht, melden Duitse media.

aangepast door pollegazon
cursief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet het zeker niet beter, net zoals dat jij en minplus en......het ook niet beter weten. Wij zijn namelijk geen experts!


Wij wonen niet in Duitsland, maar in Nederland, eventueel België en dienen wij dus gewoon de adviezen van onze regering te volgen.

Als dat je niet bevalt kan je altijd in Duitsland gaan wonen.

 

Ik wordt helemaal onpasselijk van al die figuren die het beter denken te weten en de aanwijzingen niet opvolgen of er de hele dag over lopen zeiken.

 

Voorlopig staan België en Nederland er heel goed voor door gepast optreden van de regering.


Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, pollegazon zei:

 

Helaas vindt Duitsland het wél nodig dat burgers mondmaskers dragen.

 

Wie zal het beter weten, Michel of de Duitse overheid ??

 

In bijna heel Duitsland is of wordt het verplicht mondkapjes te dragen op bepaalde plekken. Woensdag besloten vijf deelstaten zich aan te sluiten bij de tien die dat al hadden besloten. Alleen in de deelstaat Bremen blijft het bij een dringend advies zonder plicht, melden Duitse media.

Beiden gaan uit van wat ze van anderen horen, in Nederland een bepaalde groep van het RIVM (via Rutte, een historicus), in Duitsland een andere groep met iets andere ideeën (via Merkel, een chemicus). Waarbij ik vermoed dat Merkel hier als betawetenschapper net iets meer kennis van zaken heeft.

Michel vindt dat hij net zoveel kennis van zaken heeft als ik, ook al heb ik een forse dosis micro-biologie gestudeerd en me er daarna gedurende 40 jaar elk jaar in moeten verdiepen.

Het zij zo.

Ik heb mezelf nooit een expert genoemd, maar weet wel exact hoe virussen opgebouwd zijn, hoe ze werken en zich laten repliceren en hoe ze zich verspreiden en muteren. Dat is namelijk mijn vakgebied en daardoor kan ik heel goed nadenken over allerlei facetten van virussen en hun verspreiding.

Wat betreft de superfijne details ben ik geen expert.

Een expert weet meer over welke eiwitten precies in een mantel zitten van welk virus, een andere expert weet meer over de samenstelling van het DNA van virussen of het RNA van retro-virussen, weer een andere expert weet meer over de samenstelling van bepaalde specifieke enzymen die bij de cytolyse of replicatie een rol spelen, enzovoort.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, de mon zei:

Als men voor een spiegel staat, zo zie je jezelf en dan moet men eens praten en niet fluisteren. Hoeveel speekdruppeltjes zie je?

Het lijkt op wat je niet ziet of weet deert je niet. Een mondmasker zuivert niet alleen ingaande lucht maar ook uitgaande lucht. Zo moeilijk is dat toch niet.

Ik heb op pagina 2 een simpel testje beschreven waarmee je simpel kunt zien wat het meest eenvoudige maskertje, een zakdoek, kan tegenhouden aan input en output.

Zoals ik al had verwacht kwam er geen enkele reactie op en ik vraag me af of iemand het testje heeft uitgevoerd. Kost 1 minuut.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, de mon zei:

Als men voor een spiegel staat, zo zie je jezelf en dan moet men eens praten en niet fluisteren. Hoeveel speekdruppeltjes zie je?

 

En dat is nou die schijnveiligheid. En bij onjuist gebruik is zelfs een FFP3 lapje zinloos. Krijg je het effect wat we ook met ABS hadden. Ik heb ABS en dus kan ik nu lekker hard rijden en bij voorkeur op iemand z'n bumper.

 

4 uren geleden, minplus zei:

Beiden gaan uit van wat ze van anderen horen, in Nederland een bepaalde groep van het RIVM (via Rutte, een historicus), in Duitsland een andere groep met iets andere ideeën (via Merkel, een chemicus).

 

Nee in Duitsland komt dit door het gedram van lokale burgemeestertjes en deelstaat hotemetoten. Er waren al enkele steden die het verplicht hadden.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

En dat is nou die schijnveiligheid. En bij onjuist gebruik is zelfs een FFP3 lapje zinloos. Krijg je het effect wat we ook met ABS hadden. Ik heb ABS en dus kan ik nu lekker hard rijden en bij voorkeur op iemand z'n bumper.

Aso's zullen altijd een probleem vormen, met of zonder mondkapjes of ABS.

21 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

 

Nee in Duitsland komt dit door het gedram van lokale burgemeestertjes en deelstaat hotemetoten. Er waren al enkele steden die het verplicht hadden.

 

Ben je het nu met me eens of niet dat het goed is dat men in Duitsland en vele andere landen de zin van mondkapjes inziet?

Ik gok en hoop op het eerste.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

hetgeen met het vroegtijdig losser houden van de teugels inzake Covid-19 maatregels in Duitsland zou kunnen gebeuren (een nieuwe golf infecties) is geen burgemeestertjes en hotemetoten kwestie maar verkiezingscampagne voor de CDU opvolgers van Kramp Karrenbauer en Angela Merkel

Dat staat los van het nut van een mandkapje. mondkapje.

 

het was boeiend op ZDF TV gisteren

als het je interesseert en je kunt Duits verstaan moet je het maar eens terugkijken

 

p.s. Karl Lauterbach is net als Angela Merkel Wetenschapper en zelf epidemioloog , en hij was ook bij Anne Will afgelopen zondag met waarschuwingen in het gesprek opgevallen.

 

Ik denk dat er niet met meningen hoeft worden heen en weer gesleurd omdat wij zelfstandig genoeg zijn een gewogen besluit voor ons zelf kunnen nemen. Hetgeen we ook als samenleving al hebben getoond de afgelopen maand. En dat zullen we moeten blijven doen en volhouden. Maar er is geen cadeautje te verwachten nu na een maand behalve onze gezondheid, in lichamelijke zin en geestelijke zin.

 

Als iets plicht WORDT zullen we het doen.

 

aangepast door Tonskidutch
typo

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, minplus zei:

Ben je het nu met me eens of niet dat het goed is dat men in Duitsland en vele andere landen de zin van mondkapjes inziet?

 

Absoluut niet mee eens. Het is een lange thread aan het worden maar als je terugleest heb ik al eerder gezegd: er is geen bewijs dat landen met mondkapje het beter doen dan landen zonder mondkapje.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Absoluut niet mee eens. Het is een lange thread aan het worden maar als je terugleest heb ik al eerder gezegd: er is geen bewijs dat landen met mondkapje het beter doen dan landen zonder mondkapje.

Dat zal ook mede komen doordat mensen met hun handen aan de mondkapjes komen, daarna aan hun neus en mond of ogen en oren en alsnog geïnfecteerd raken..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat denk ik ook. En dat heb ik het ook nog over de FFP lapjes die vrijwel niet verkrijgbaar zijn. Die zelf gefreubelde dingen zijn zinloos.

 

Viel mij overigens wel op dat het in de supermarkt al weer bijna net zo druk is als voorheen. Bij AH was de aandacht een beetje aan het verslappen. In de eerste week was het karretje verplicht en slechts 1 persoon. Gisteren zag al weer hele gezinnen rondlopen alsof het een dagje uit is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...