Ga naar inhoud


Toch TV kijken als Nederlandse zenders op Astra 19,2 verdwijnen?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hoe groot is dat scherm dan? Die van mij 17inch of 7inch en op beiden goed te bekijken, ga ik het echter op mijn plasma bekijken met groot scherm tja dan ziet het er niet meer uit, maar dan kun je toch de HD optie nemen op FILMON kosten 120 per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gewoon 23 inch PC scherm.

 

En trouwens, op vakantie op een camping naar je tablet zitten kijken.  Ja dat kan, maar stel je eens voor dat om 21h00 zo'n 20 andere kampeerders hetzelfde idee hebben en willen tablet kijken via dezelfde WiFi verbinding.

 

Zal een prachtig freeze vrij beeld zijn.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en hierbij nog in aanmerking genomen dat m.n. de Engelse kampeerders al jaren massaal TV kijken via het Internet (WiFi) waardoor wij al jaren regelmatig hinder ondervinden en de hardware op de camping dan ook regelmatig onderuit gaat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon 23 inch PC scherm.

 

En trouwens, op vakantie op een camping naar je tablet zitten kijken.  Ja dat kan, maar stel je eens voor dat om 21h00 zo'n 20 andere kampeerders hetzelfde idee hebben en willen tablet kijken via dezelfde WiFi verbinding.

 

Zal een prachtig freeze vrij beeld zijn.

 

Willy

Dat zelfde heb je ook als je een gemiste uitzending bekijkt, hier in Spanje is het op heel veel lokaties belabberd wat de internet snelheid aangaat dus een vervanger voor de schotel gaat het nooit worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en hierbij nog in aanmerking genomen dat m.n. de Engelse kampeerders al jaren massaal TV kijken via het Internet (WiFi) waardoor wij al jaren regelmatig hinder ondervinden en de hardware op de camping dan ook regelmatig onderuit gaat.

 

Niet alleen op campings hoor. Hotel wifi is ook al ruk als al die badmutsen een beetje filmpjes gaan lopen loeren 's avonds.

Oorzaak is beperkte capaciteit van de aanvoerende internetpijp en de vaak ondeugdelijke wifi netwerken. Is ook haast niet goed te krijgen op een camping. Iedereen zit in zo'n metalen kooi en ook nog eens achter een rij van andere metalen objecten (de buren)

En als er 10 buurtjes naar een stream zitten te loeren zit je downstream vol en wordt het retransmission op retransmission, buffering etc etc. Wil je het goed doen dan moet je elk mac adres een limit geven: onbepert zoveel mb per dag onbegrensd en daarna gaat genadeloos de rem erop!

Maar goed, de meesten snappen al totaal niet hoe internet werkt en rekenen de campingbaas erop af dat ze niet gewoon streaming video kunnen kijken zoals ze thuis ook (ver)wend zijn. Ze adverteren toch met gratis WiFi? Het valt ook niet op te lossen: waar je thuis tientallen megabits met een handvol deelt zit je op een camping in het buitengebied vaak maximaal op 10 Mbit ADSL (als dat er al is) die je met zijn allen moet delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie: er gaat niets boven een eigen schotel meenemen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit ook nooit ter discussie heeft gestaan.

TS geeft alleen maar aan dat als volgend jaar de doorgifte van Astra1 stopt het voor menige kampeerder in het buitenland een behoorlijke financiële aderlating zou kunnen betekenen als men dan over moet stappen naar een alternatief.

Als één van de alternatieven is naar Uitzending gemist te kijken maar uiteraard blijft een grotere schotel incl. een passend CD abonnement technisch gezien de beste keuze.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste chukky2

Verreweg de meeste mensen met een camper hebben een schotel kleiner dan 80cm breed.

En cheapwatcher, dat heeft nooit ter discussie gestaan dat een eigen schotel met abonnement van CanalDigitaal het beste is om Nederlandse zenders te bekijken in het buitenland.

En bedenk dat mensen die buiten het vakantieseizoen op vakantie gaan in een minder drukke periode zitten waarbij het met de snelheid van internet op de camping best wel mee kan vallen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de laatste opmerking ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Het probleem ligt niet zozeer bij de snelheid van het Internet maar vaak aan de gebrekkige technische voorzieningen van het WLAN van de camping of dat de beheerder een te zuinig abonnement bij de provider heeft afgesloten.

 

Veel kampeerders willen graag gratis WiFi maar dan met de capaciteit van thuis en als een camping dan wel een goede wiFi ter beschikking stelt dan verzieken de kampeerders dit weer door massaal muziek, films of wat dan ook te downloaden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Zo'n gedeelde internetverbinding is verre van betrouwbaar. Hetzelfde is ook gebeurd met de wifi in de treinen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jurgen en @sprietje.

Ik zie vooral het voordeel van een slingbox, dat hij zich aanpast aan de download. slingbox kijken gaat zelf zeer goed bij een 3G verbinding.

En de extra kost? Je kan een extra ontvanger plaatsen bij kennis/familie, die al schotel en internet en een abbo heeft.

Als hij dan al goede kennis heeft, mag dit geen probleem zijn.

Maar ja, ik zie dan op vakantie eigenlijk enkel om eens nieuws te zien. dit kan dan in minder kwaliteit.

Maar als ik slingbox kijken vergelijk met bvb youtube kijken, dan gaat die laatste wel meer data gaan vragen en verbruiken.

En waarschijnlijk zijn die (semi gartis) wifi aangeboden internet aansluiting maar bedoeld geweest in het begin, om eens je mails te checken en een paar pagina's te gaan bezoeken. Maar als je een camping plaats heeft, waar 300 man zit te streamen, welk internet heb je dan als uitbater nodig?? :confused:  :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIer in Spanje mag je buiten de steden met 1MB al blij wezen wat snelheid betrefd, ik woon hier al 15 jaar en ben joepie! van 3MB naar 6MB gegaan voor bijna 60 euro maand in die 15 jaar tijd, het is te treurig voor woorden hier. In de steden heb je fiber en kabel maar erbuiten weigerd men dit aan te leggen vanwegen het kosten plaatje terwijl iedereen met internet toch zeg maar de hoofprijs betaald voor een slechte lijn. Mijn oom reist bijna ieder jaar door een ander deel van Spanje en die zegt ook dat het op de meeste plaatsen beroerd is met de internet snelheid, een emailtje versturen of een beetje browsen gaat nog wel maar zodra het meer wordt is het vaak afzien. Hij heeft dus echt niets aan uitzending gemist aangezien hij het gewoonweg niet kan kijken of alles achter elkaar moet kijken als de lokatie wel voldoende snelheid heeft en dat doe je op een vakantie niet en zeker niet als je op door reis bent.

 

Het is beslist geen alternatief als de 19.2 gaat stoppen bij CanalDigitaal altans in Spanje niet en is een grotere schotel aanschaffen gewoonweg de beste optie.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...