Ga naar inhoud


NPO 3 SD is exit


Miauw

Aanbevolen berichten

Na hier al het één en ander gevraagd te hebben, zag ik vanmiddag dat NPO 3 SD verledentijd is geworden.

 

Het zal voor een hoop mensen bekend zijn, toch voor anderen weer niet.

 

Nou ja, er staat een verwijzing naar NPO 3 HD met een getrouwde M7 ontvanger in beeld. :sick:

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geld ook voor RTL5 SD.

Net als NPO3 SD staat daar een tekst met de nieuwe M7 ontvanger.

RTL7 SD en Net5 SD is het beeld nu zwart.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals eerder dit jaar aangekondigd.

Hadden jullie verwacht dat het terug gedraaid zou worden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het blijft een vorm van verkwisting, gezien de reacties waren er nog maar weinig kijkers voor de SD zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog het één en ander veranderen, het heeft niet veel haast, maar handig is het wel.

 

Klagen doe ik niet, CDS heeft een compleet nieuw gratis set aangeboden, alleen wil ik graag de triple LNB gaan kopen en zit nog te overwegen 2 witte CI+ modules aan te schaffen voor het geval dat ik iets wil veranderen en het goed moet werken, eventueel nog een grijze kaart indien ik toch iets wil aanpassen, maar de hobby zal langzaam van start gaan, dus ik twijfel of ik geen zinloze investering aan het doen ben.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, die klagers zijn veelal geen klant meer bij CanalDigitaal.

Dit is ook de rede dat er nog relatief weinig geklaagd wordt op Sat4all over CanalDigitaal en Tv Vlaanderen.

 

 

Ik ben nog wel bij CD, want enige mogelijkheid om hier de NL zenders te kunnen kijken.

 

Zat gister wat te pielen op mijn UHD Samsung en zag dat deze automatisch de symbol rate van diverse zenders

op 29.900 heeft gezet.

Het s/n signaal is gezakt van 72 naar 57%, als dit met mijn te verwachten Duo 2 ook zo is,

dan zal ik aan een schotel moeten van 2 meter.

Mijn oude Duo gaf altijd 67% aan, maar die is nu kapot, wat ik wel weet, bij 48% begint het te blokken en bij 45% beeld op zwart.

 

In plaats van die symbol rate op 29.900 te zetten, hadden ze beter 22.000 genomen, want

sterker signaal.

 

Gooien ze eerst Astra 1 er uit, goede geld besparing, gaan ze nog extra besparen op TP's, door deze zo vol te proppen, dat straks in NL ook geen beeld meer overblijft.

 

Brussel, maak je niet druk om vierkante tomaten of rechte komkommers, maar pak M7 aan met hun belachelijke bezuinigingen.

Maar dit zal wel een ijdele hoop zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emikli zijn bij jou de symbol rates reeds verandert? Bij mij staan ze nog steeds op oude gegevens, was toch maar pas op 31 mei? Wat ik dan niet begrijp is dat jij nog beeld hebt, normaal als symbol rate niet juist is, heb je geen beeld. kan toch niet dat men op één transponder twee symbol rates heeft? Of heb ik het mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat emerkli het helemaal begrijpt, overigens zal het signaal niet zwakker gaan worden als alleen de symbolrate wordt aangepast en de modulatie en foutcorrectie hetzelfde blijft.  Er komt alleen iets meer ruimte per TP beschikbaar.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emikli zijn bij jou de symbol rates reeds verandert? Bij mij staan ze nog steeds op oude gegevens, was toch maar pas op 31 mei? Wat ik dan niet begrijp is dat jij nog beeld hebt, normaal als symbol rate niet juist is, heb je geen beeld. kan toch niet dat men op één transponder twee symbol rates heeft? Of heb ik het mis.

 

 

Ja, bij mij is dit op de UHD Samsung TV automatisch omgezet, met vermindering van signaal.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat emekli het helemaal begrijpt, overigens zal het signaal niet zwakker gaan worden als alleen de symbolrate wordt aangepast en de modulatie en foutcorrectie hetzelfde blijft.  Er komt alleen iets meer ruimte per TP beschikbaar.  

 

Even voorop stellen, dat ik het echt wél begrijp, zit al in het schotelwezen vanaf 1992.

 

Ook kan ik er niks aan doen dat mijn TV al automatisch is om gegaan, net nog even gecheckt en het is echt zo.

 

Het signaal is minder geworden, als je de symbol rate steeds hoger maakt, dus van 27.500 naar 29.900,

is er bij regen sneller uitval en het signaal komt ook later terug.

Wat nog meer telt, de FEC, neem je 2/3 of 5/6 dan ben je met laatste slechter af, want minder fout correctie.

Het is daarom dat ARD/ZDF een symbolrate van 22.000 en FEC van 2/3 gebruiken.

 

M7 gebruikt nu voor sommige TP's nog 27.500 - 2/3 en gaat naar 29.900 - 2/3.

Een tijd geleden veranderde de parameters van Brava HD en daar had ik wel hoger signaal, tot dat het begon te plenzen,

alle andere zenders, (andere TP's), bleven beeld geven, maar Brava HD was heel snel weg en kwam pas na half uur terug.

 

Dus M7 is gewoon verkeerd bezig zeker als ik lees dat in NL ook veel geklaagd wordt over slechte ontvangst, terwijl jullie in het hart zitten van de footprint.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ilseonline schrijft:

Na hier al het één en ander gevraagd te hebben, zag ik vanmiddag dat NPO 3 SD verledentijd is geworden.
Het zal voor een hoop mensen bekend zijn, toch voor anderen weer niet.


Ik heb geen medelijden met die mensen die het zogenaamd allemaal niet weten. Op het infokanaal op positie 14 staat het allemaal aangekondigd. Dat mensen de moeite niet nemen om af en toe eens te lezen wat er voor nieuws op het infokanaal staat is hun eigen schuld.
Bovendien krijgen ze die info ook nog eens via de nieuwsbrief van CanalDigitaal.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...