Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

 

 

De vraag is hoe een rechter dit beoordeelt, er is nog nooit een uitspraak over zo een onderwerp geweest, of heb je jurisprudentie paraat?

Ik kan me niet snel indenken dat een rechter een leverancier gaat verplichten de werking van een product van een derde partij te garanderen terwijl de leverancier zelf een optie biedt  (extra smarcards).

Zeker dat laatste feit zou wel eens doorslaggevend kunnen zijn. 

 

En hij zal de eiser vervolgens verwijzen naar de maker/leverancier van de SmartWi/Clone+. (Mocht het product al legaal zijn.)

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar wat is het nu volgens jou ?

Gaat het heel goed of juist heel slecht ?

 

 

Zijn er geen andere keuzes/mogelijkheden denkbaar bij jou dan wit of zwart?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de software aanpassing ontstaat er nog een andere beperking met deze ontvangers.
Tot nu toe kon je deze ontvangers gebruiken om zonder abonnement naar de vrije zenders te kijken. Je kon hiervoor een oud afgedankt eerste generatie kaartje gebruiken want zonder kaartje werken deze ontvangers niet.
Nu na de update niet meer en het zou best wel eens kunnen dat er net zoveel mensen zijn die met deze ontvangers fta kijken dan mensen die hiermee de SmartWi of Clone+ gebruiken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval niet bewust blokkeren zonder toestemming v eigenaar. Het is een heel principeel punt. Deze sw wijziging had en heeft iig mede tot doel blokkeren smartwi etc. Dit door ontvanger daartoe getichtte eigenschappennte geven die eerder ontbraken. Dat heet schending eigemdomsrecht.

Dus het softwarematig pogen lekken in de software te dichten om onbedoeld gebruik/misbruik tegen te gaan waardoor bij andere partijen schade wordt geleden, is "schending eigendomsrecht"?

 

Dan wel software wijzigen waardoor - indirect - sowieso onbedoelde functies vervallen, zoals mogelijk CDS nu probeert te doen?

 

Je denkt dat een rechter in dit geval CDS mogelijk zou verbieden deze updates te doen?

 

Ik denk dat als dat zo is, er gauw een lange rij eisers zaken gaan aanspannen om hun zo geliefde software lekken weer terug te krijgen!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de software aanpassing ontstaat er nog een andere beperking met deze ontvangers.

Tot nu toe kon je deze ontvangers gebruiken om zonder abonnement naar de vrije zenders te kijken. Je kon hiervoor een oud afgedankt eerste generatie kaartje gebruiken want zonder kaartje werken deze ontvangers niet.

Nu na de update niet meer en het zou best wel eens kunnen dat er net zoveel mensen zijn die met deze ontvangers fta kijken dan mensen die hiermee de SmartWi of Clone+ gebruiken.

 

Ik denk dat je hier een punt hebt. Erg benieuwd of iemand op dit forum dit kan onderzoeken.

De principiële vraag hierbij is wel: hoe lang moet een producent de werking van zijn product garanderen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is het nu volgens jou ?

Gaat het heel goed of juist heel slecht ?

Het probleem is namelijk dat de meerderheid hier al dat prutsen met de codering verantwoordt, door te zeggen dat het niet goed gaat, en CD dus de inkomsten moet beperken.

Ik zeg ook dat het niet goed gaat, en jij ontkent dat in alle toonaarden.

Dus gaat het wel goed volgens jou.

Leuk, maar vind ik het wel raar dat je alleen op mij kritiek geeft, die anderen zeggen namelijk ook dat het niet goed gaat.

En eigenlijk haal je dan heel hun argumentatie onderuit.

Dus ja, ik weet niet of dat je bedoeling was...

Alweer probeer je mij beweringen op te dringen die ik niet maak (gemaakt) hebt, of het daar nu goed of slecht gaat laat me koud.

U verzint dat het slecht zou gaan, vragen we hoe je dat gaat onderbouwen dan verspring je opeens en ga je anderen beweringen gaan opdringen die er niet zijn.

Nogmaals er zijn geen gegevens hierover bekend, u kan dit alleen maar zelf verzinnen, dat je dat dan aan iedereen gaat opdringen alsof u alleen de echte feiten zou kennen is natuurlijk verzonnen.

Dus u komt met feitelijke gegevens hierover of u komt over als een fantast.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutje sorry

 

Maar verder. M7 wijzigt functionaliteit van eigendom v derden dat mag niet.

 

Op de vraag waar wordt je moe van. Hiervan iedere keer herh van zetten omdat mensen tegen beter weten in willens en wetens draaikonten om de hete aardappel niet te hoeven inslikken. Volg gewoon de spelregels wees fatsoenlijke en eerlijk handel oprecht en al die juridische rimram kan over boord. Maar zolang mensen om wille van eigen gewin aanzien en dat soort onzin andere benadelen heb je lastposten als juristen om je heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutje sorry

 

Maar verder. M7 wijzigt functionaliteit van eigendom v derden dat mag niet.

 

.

Je moet wel verschil maken tussen bedoelde en onbedoelde functionaliteiten. Dat zal een rechter ook doen.

Dus of CD in dit geval iets verkeerd doet, is allerminst een uitgemaakte zaak.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zulks te kunnen bepalen moet een rechter der eerst eens naar kijken.

Dat gebeurd niet.

Want er wordt hem echter niets aangeboden aan zaken die aanhangig gemaakt worden door klagerX, dus academisch.

 

of is er een ombudsman die dat zou kunnen als onafhankelijke partij?

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook mensen die liever doen alsof het allemaal heel wazig is, dat komt dan beter uit.

 

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Jij praat immers zwart-wit omdat dat jou beter uitkomt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet snel indenken dat een rechter een leverancier gaat verplichten de werking van een product van een derde partij te garanderen terwijl de leverancier zelf een optie biedt  (extra smarcards).

Zeker dat laatste feit zou wel eens doorslaggevend kunnen zijn. 

 

En hij zal de eiser vervolgens verwijzen naar de maker/leverancier van de SmartWi/Clone+. (Mocht het product al legaal zijn.)

Daar geloof ik niets van, volgens mij mag je niet zomaar iets maken met als enige doel verhinderen dat een concurrent zijn product kan verkopen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hier een punt hebt. Erg benieuwd of iemand op dit forum dit kan onderzoeken.

De principiële vraag hierbij is wel: hoe lang moet een producent de werking van zijn product garanderen?

Dus als je 3 jaar garantie hebt op een product mag de fabrikant er daarna een softwareupdate voor uitbrengen, die als enige functionaliteit heeft dat de mogelijkheden ervan achteruitgeschroefd worden?

Dat lijkt mij een vreemde interpretatie van wat "garanderen" betekent.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geloof ik niets van, volgens mij mag je niet zomaar iets maken met als enige doel verhinderen dat een concurrent zijn product kan verkopen.

 

Maar dat is ook niet aan de orde.

Een lasershield wordt ook gemaakt, maar wordt desalniettemin door de politie in beslag genomen.

 

 

Dus als je 3 jaar garantie hebt op een product mag de fabrikant er daarna een softwareupdate voor uitbrengen, die als enige functionaliteit heeft dat de mogelijkheden ervan achteruitgeschroefd worden?

Dat lijkt mij een vreemde interpretatie van wat "garanderen" betekent.

Je leest niet goed welke vraag ik hier stel. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...