Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Beste mensen

 

Even wat rondgebeld navraag gedaan. Of M7 nu wel ongevraagd dmv sw aanpassing gebruiksmoelijkheid vd eigendomsdecoder mag wijzigen. (Dus gebruik smartwi etc mag voorkomen)

 

Antwoord kort samengevat dat mag niet bij eigendomsdecoders. Za toestemming voor nodig zijn. Indien gewenst zal oude sw teruggeplaatst moeten worden of indien niet mogelijk schadeloosstelling moeten volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Joop leuk maar wat heb je daar dan aan ? Schadeloos stellen betekend indirect ook geen tv meer kunnen kijken daar zal de vrouw en de kinds blij mee zijn en terugdraaien van de update zal geen mogelijkheid zijn want canal digitaal geeft op het andere forum aan dat ze de software op alle boxen gelijk willen trekken.

 

Is er nog niemand die de nieuwe software heeft en kan vertellen of de kaart na de upgrade nog bruikbaar is in bijvoorbeeld oscam ?

aangepast door jima3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Discussie half gevolgd. Maar als men zou sleutelen aan de codering, dan zou ook de witte module een update moeten krijgen?

Toen men nano01 in gebruik nam was er geen ota update. Misschien is het een onderdeel om die oude de fastscanlijst van 23 te zien en te gebruiken.

Ik zie het positief, want men kon ook zeggen, dat die gebruikers geen beeld meer zullen hebben, en maar een orca bak moeten kopen.

Misschien komt er wel een update voor die interne delers.

Als ze die oudere toestellen nog ondersteunen, zou je kunnen denken, dat ze nog niet zo snel seca in nagra gaan uitfaseren.

Maar een home systeem met een server en 2 slaves, zou cd ten goede zijn, maar zou meteen weer worden afgebroken.

Ik heb niks met cd of tvv, maar die oude doosjes nog onderhouden vind ik goed, tenzij ze juridisch gedwongen zijn.

En die thuiskopie, zal binnenkort niet meer zijn dan een dode letter. Alhoewel, wat is de juridische waarde van een thuiskopie? Want als dit in een onbekend formaat staat op een hdd en af te spelen is, kan dat zijn, dat dit als juridisch correct is als thuiskopie. Ze zelf wegnemen is iets anders, al ga ik hier misschien te top offic.

Jammer dat er geen officiele bekende cijfers zijn, hoeveel enigma kijkers tov officiele dozenkijkers er zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft het feit dat jij alles zo een beetje verzint vermits je over geen concrete informatie beschikt, verder beweer ik nergens dat ze leden zouden bij krijgen vermits hierover geen info verkrijgbaar is.

 

Het zou al een hele vooruitgang zijn als je u eigen fantasieën niet meer voor de waarheid probeert te verkondigen.

Neen, jij hebt gelijk.

Je ziet overal schotels als paddenstoelen opduiken, en het marktaandeel van CD gaat iedere dag vooruit.

Hier op het forum zijn er zeker geen opzeggingen.

Aan de satellietwinkels staan lange rijen, want iedereen wil CD hebben.

Bljif het maar geloven...

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joop leuk maar wat heb je daar dan aan ? Schadeloos stellen betekend indirect ook geen tv meer kunnen kijken daar zal de vrouw en de kinds blij mee zijn en terugdraaien van de update zal geen mogelijkheid zijn want canal digitaal geeft op het andere forum aan dat ze de software op alle boxen gelijk willen trekken.

 

Is er nog niemand die de nieuwe software heeft en kan vertellen of de kaart na de upgrade nog bruikbaar is in bijvoorbeeld oscam ?

Ik vrees dat je het antwoord voorlopig schuldig zal moeten blijven, CD meldt op ander forum , " op dit moment hebben we de software tijdelijk niet OTA staan, we ontvingen berichten van onze klantenservice die we eerst gaan onderzoeken". Dus vanuit die hoek voorlopig geen nieuws en hier op het forum krijg je ook al geen antwoord, want de discussie eindigt steeds in een welles nietes  spel over CD, :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, jij hebt gelijk.

Je ziet overal schotels als paddenstoelen opduiken, en het marktaandeel van CD gaat iedere dag vooruit.

Hier op het forum zijn er zeker geen opzeggingen.

Aan de satellietwinkels staan lange rijen, want iedereen wil CD hebben.

Bljif het maar geloven...

 

Alweer aan het fantaseren, kom nu maar eens met je onderbouwingen voor al je beweringen, neem er gerust het gehele weekend de tijd voor, we zijn benieuwd.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jima3

 

Tot op heden beeld mbv cccam/oscam. Maar de hijsa is ontstaan na aankondiging dat smartwi etc niet meer zouden werken. Dit is iets anders.

 

Astr iris

 

Idd verzanden in helaas. Dat meen ik oprecht. Hoop dan ook dat met vereffiering bij onafh 3den v juridisch deel vd discussie daar een doorbraak op is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn al langer CD/M7 ontvangers waarbij de smartwi niet werkt.

Ook zijn er al programma's die niet geopend kunnen worden met smartwi/softcam, denk bijvoorbeeld aan Mezzo.

 

Dat men uniformiteit in software voor de CD ontvangers nastreeft is begrijpelijk.

 

Dat een smartwi niet meer werkt na de update, wie is daarvoor verantwoordelijk, CD die binnen haar algemene leveringsvoorwaarden haar software aanpast, of de firma Smartwi, die een product op de markt heeft gezet wat niet upwards compatible is?

 

Ik zou eerder mijn kaarten zetten op klagen bij de Smartwi leverancier.

 

CD kan toch niet beperkt worden in haar handelen door een leverancier in rand apparatuur?

 

En zoals hier al eerder aangegeven, je kan er zelf voor kiezen de update niet te accepteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat toch wel een flauwe redenering.

Je koopt een product, en dat betekent dan volgens jou dat je daarna om het even welke veranderingen moet slikken die de leverancier na de aankoop doorstuurt, want je hebt dat product gekocht.

De consument als weerloze slaaf dus.

 

Je spreekt ook van illegale sharing, maar ik denk niet dat die Smartwi of Clone+ illegaal waren.

Zal misschien niet illegaal zijn, persoonlijk denk ik dat C+ liever een 2e of 3e kaart in je tuners ziet.

Dan verdienen ze namelijk aan jou.Lijkt me toch vrij duidelijk en begrijpelijk te zijn.

 

En wat de zogenaamde flauwe redenering betreft denk ik dat Stinger gelijk heeft en wel je hebt een abonnement op C+ en deze moet er voor zorgen dat dat vlekkeloos bij je binnen komt dus gaan ze dingen aanpassen of je het nu wel of niet leuk vind.

Wil je het niet ga je aanpassingen (lees updates) missen en heb je later geen beeld.

Leg je erbij neer C+ is ons allen zeker de baas het is slikken of stikken in deze en de touwtjes gaan steeds strakker staan of we nu willen of niet.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv

 

Je draait het om. M7 geeft zelf aan dat agv de sw wijziging het gebruik wordt gelimiteerd (dwz uitschakelen smartwi etc). Dit is een ingreep die alleen mag na toestemming vd eigenaar nadat die correct hierover is geinformeerd. Zonder die toestemming mag het niet punt. Dit ivm principeel grondbeginsel hetende onaantastbaarheid vh eigendomsrecht.

 

Wil je meer juridische onderbouwing dan is mijn advies besteed er een paar knaken aan. Ik geef het je gratis, na het om oa jou vraagstelling het bij onafhankelijk 3-den nagevraagd te hebben, maar dat staat je niet aan. Meer dan dit kan ik niet en wil ik ook niet.

 

Voor anderen doe je voordeel ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen

 

Even wat rondgebeld navraag gedaan. Of M7 nu wel ongevraagd dmv sw aanpassing gebruiksmoelijkheid vd eigendomsdecoder mag wijzigen. (Dus gebruik smartwi etc mag voorkomen)

 

Antwoord kort samengevat dat mag niet bij eigendomsdecoders. Za toestemming voor nodig zijn. Indien gewenst zal oude sw teruggeplaatst moeten worden of indien niet mogelijk schadeloosstelling moeten volgen.

 

 

Is het op de computer niet hetzelfde, als je geen updates doet heb je waarschijnlijk vlot een probleem en tuner is je eigendom natuurlijk maar wat als deze goedkoper aan je geleverd is als een soort stimulatie en tegemoetkoming is het dan misschien net even anders.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Softijs

 

Antwoord is simpel nee het is een verknipte voorstelling vd realiteit.

 

Ontvanger is als goedwerkend verkocht met de eigenschappen zoals die op dat moment waren. Je mag erop vertrouwen dat die eigenschappen niet veranderd worden en zeer zeker niet zonder jiuw toestemming.

 

Zou u het accepteren als u een auto koopt die 200 km/hr kan en fabrikant vervolgens sw plaatst dt deze nog maar 130 max kan. Met als arg sneller mag je toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...