Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Voor smartwi en co producenten heb ik de vraag/verzoek bent u zo vriendelijk en los het probleem op. Niet zozeer omdat het probleem bij uw product ligt alswel omdat het ook uw klanten zijn.

 

 

Ik denk dat je niet een levenslange garantie hebt op de werking van dat spul.

Leuk om te gebruiken zolang het duurt, als ze hun firmware zo maken dat ze niet meer werken heb je simpelweg pech en geen enkel recht meer van spreken. Het is/was je eigen keuze deze illegale meuk te gebruiken.

Had maar gewoon originele kaarten van C+ aangeschaft en dan lezen we hier niets van je.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ceesv

 

Je draait het om. M7 geeft zelf aan dat agv de sw wijziging het gebruik wordt gelimiteerd (dwz uitschakelen smartwi etc).

Of de smartwi uitgeschakeld wordt? ik dacht het niet, die blijft gewoon werken.

Het is een product, verkocht door derden, met als eigenschap dat je in sommige gevallen kaarten kan delen.

Deze discussie is net zo goed van toepassing op bijvoorbeeld een Aston CI cam,

Die werken al enige tijd niet meer bij bijvoorbeeld Mezzo.

 

De vraag is hoe een rechter dit beoordeelt, er is nog nooit een uitspraak over zo een onderwerp geweest, of heb je jurisprudentie paraat?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Softijs

 

Antwoord is simpel nee het is een verknipte voorstelling vd realiteit.

 

Ontvanger is als goedwerkend verkocht met de eigenschappen zoals die op dat moment waren. Je mag erop vertrouwen dat die eigenschappen niet veranderd worden en zeer zeker niet zonder jiuw toestemming.

 

Zou u het accepteren als u een auto koopt die 200 km/hr kan en fabrikant vervolgens sw plaatst dt deze nog maar 130 max kan. Met als arg sneller mag je toch niet.

 

 

Jij spreekt over realiteit???  Zinloze en stompzinnige vergelijking slaat nergens op Joop.

Je had gewoon een 2e of 3e kaart kunnen kopen en we hadden deze discussie waar jij je gelijk wilt halen niet gehad.

 

 

Ander voorbeeld speciaal voor onze Joop.

CCCam230 schijnt het ook niet goed te doen (bij mij wel hoor) maar is dan de ontwikkelaar van deze verplicht er wat aan te doen of had JIJ beter een ci module van C+ kunnen kopen, nog leuker hoelang werkt oscam nog op onze tuners misschien houd die er ook nog wel eens mee op en dan????

aangepast door softijs

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen schreef op 19 Aug 2016 - 19:00:

Discussie half gevolgd. Maar als men zou sleutelen aan de codering, dan zou ook de witte module een update moeten krijgen?

 

 

Niet perse want die heeft de nieuwe technologie wellicht al aan boord. De M7 801 krijgt toch ook geen update.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

T.a.v. de algemene voorwaarden van Canaldigitaal, daar staat het volgende beschreven:

(Bedenk, dat de Seca Encryptie onder de auteurswet beschermd is en dat men zonder licentie geen gebruik mag maken van die techniek. Een Clone+ zal geen licentie bezitten en daarom geen toegang hebben tot de techniek.)

 

11.4
CanalDigitaal is gerechtigd de technische eigenschappen van de Diensten en Producten te wijzigen om aan de eisen van de tijd, de stand van de techniek of haar contractuele of wettelijke verplichtingen te blijven beantwoorden. Dit kan als gevolg hebben dat Producten na een bepaalde tijd niet meer compatibel zijn met alle Televisiediensten en vervangen moeten worden.
Klanten hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

T.a.v. de algemene voorwaarden van Canaldigitaal, daar staat het volgende beschreven:

 

11.4
CanalDigitaal is gerechtigd de technische eigenschappen van de Diensten en Producten te wijzigen om aan de eisen van de tijd, de stand van de techniek of haar contractuele of wettelijke verplichtingen te blijven beantwoorden. Dit kan als gevolg hebben dat Producten na een bepaalde tijd niet meer compatibel zijn met alle Televisiediensten en vervangen moeten worden.
Klanten hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging

 

 

 

 

:lol:  :lol: :lol:  :lol:  :lol:  

 

Tja en dat bedoelen we dus. :)  :)

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh nee dit betreftt het abbo. Slaat niet op eigendom. Staat wel meer in alg voorw dat niet klopt.

 

Maar ipv jurist te spelen is mijn advies raadpleeg er een.

 

Voor de rest laatste opm dat ik het zeer betreur dat er zo hard wordt getracht om M7 te steunen ten koste van de leden vd forum. Het wegkijken en goedpraten zit duidelijk heel diep (te diep?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat vermoeden bekruipt mij ook, zou het ooit tot een zaak komen, zou de rechter zo maar kunnen oordelen dat wanneer Canaldigitaal zich zelf niet aan de voorwaarden houdt, dit ook de consument bepaalde "rechten" oplevert.

 

Maar de praktijk leert, dat in de rechtszaal je pas na de uitspraak weet waar je aan toe bent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de rest laatste opm dat ik het zeer betreur dat er zo hard wordt getracht om M7 te steunen ten koste van de leden vd forum. Het wegkijken en goedpraten zit duidelijk heel diep (te diep?)

Het is ook in het belang van de leden van dit forum, dat Canaldigitaal commerciële sharing tegengaat.

Beveiliging van de content is daar een van de manieren van.

 

Net zoals het in de supermarkt tot voordeel van de consument is dat winkeldiefstal bestreden wordt.

Tenslotte betaalt de consument ook het goed wat meegenomen wordt zonder betaling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Procederen ligt niet in mijn aard, de provider zal deze ook voor hun dure wijzigingen beslist niet doorvoeren om hun clientèle te treiteren.

Ik troost me maar met de gedachte dat er weer een hele zooi zwartkijkers tijdelijk het licht uitgedaan wordt en menig handige Harry zijn illegale inkomsten ziet opdrogen.

 

De op handen zijnde veranderingen en mogelijke gevolgen zijn inmiddels in Jip en Janneke taal uitgelegd aan de vrouw en mogelijke alternatieven in de week gelegd. We wachten rustig af... of en wanneer het knopje definitief omgaat.

 

Mijn eigendom, de "oranje" smartcard, is gelukkig al jaren afgeschreven. Daar zal ik geen traan meer om laten!

Verwacht zelf dat het een omzetting naar cam-701 wordt aangevuld met een CI ontvanger voor op de camping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ontwikkeling, die aanhaakt bij de software verandering die Canaldigitaal voorstaat, er duiken berichten op dat de laatste Windows 10 Anniversary update, webcams onbruikbaar maakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv

 

Ik praat niet over com cs. Heb ik eerder en ook in dit topic aangegeven daar M7 gelijk in te geven.

 

Hier praat ik over de zaken die aanleiding waren vd discussie. Dat betreft smartwi etc. Deze zijn niet illegaal en hebben niets te maken met com cs.

 

Het iedere keer optrommelen van het spook com cs is te simpel. Tot op heden 1 zaak op initiatief van Ziggo waar M7 zich bij heeft aangesloten. 1 zaak in al die jaren. Die zaak is nog niet eens uitgegeten. Zo hoog is de nood.

 

Terwijl de mogelijkheden om daar tegen iets te doen legio zijn. Gegevens liggen voor het oprapen. Kosten minimaal. Maar nee men doet zelf helemaal niets.

 

Begrijp je nu waarom ik mensen wijs op hun rechten? Heb echt wel goeds met ze voor. Hoop dat ze nog lang bestaan. Maar kom op dan wel fair zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Smartwi is niet illegaal, maar mag ik dan de vraag stellen of Canaldigitaal de werking daarvan moet garanderen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...