Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

joop001 schreef op 19 Aug 2016 - 10:13:

Ja dat klopt Tonskidutch

Als je verder leest daarnaast de nodige bijdragen oveschotel verboden.

Ik ben geen techneut, maar wel juridisch onderlegd met technische interesse.

 

Het is duidelijk dat M7 sleutelt aan codering. Maar dient zich daarbij wel binnen de wet te blijven.

 

Nee joop001, je bent hier voor de aandacht. Niemand heeft jou gevraagd te reageren. Dat jij ons komt vertellen dat het volgens jou juridisch niet klopt, dat is jou mening.  Alleen dan moet JIJ er werk van maken en niet zogenaamd adviezen geven aan anderen, jij bent toch zo juridisch onderlegd?  Niet een heel verhaal ophangen en er vervolgens niks mee doen.  En als mensen tegen je in gaan ga je weer hele lappen tekst schrijven (je zevert maar door) omdat je het blijkbaar leuk vindt. Wat hebben wij daar aan?

 

Laten we de discussie technisch houden. Kortom zijn er mensen die nu over een geupdatete officiële ontvanger beschikken en zo ja, is er verschil en is de kaart nog leesbaar in een softcam ? Werkt een smartwi/clone+ niet meer of wat is er te zien met een season interface?  Dat zijn interessante vragen.

  • Like 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


CODX

Het voorgaande was niet om joop001 te knevelen, maar we weten wat hij schrijft en schreef.

 

Ook wat ik schreef is bekend en een eigen mening mag nog steeds geschreven worden.

Ik laat me overigens ook geen knevel aanleggen door wie dan ook behouden de regels die internet etiquette

 

wat het helpt in deze vraag is een ieders perceptie!

oproepen tot verzet of in dit geval een aanklacht indienen is mogelijk als er een stel kundige advocaten met de wetgeving in de broekzak pleidooien geven die niet te weerleggen zijn.

het voordeel van de twijfel

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juridisch klopt het plaatje helemaal. De ontvangst van M7-kanalen is gebonden aan een abonnement met bijhorende contractuele voorwaarden die voor tv-aanbieders een ijzersterke rechtszekerheid bieden dankzij de de auteurswet en de mediawet.

 

Wie bijvoorbeeld een thuiskopie wil maken moet goed opletten dat de contractuele voorwaarden van z'n tv-abonnement niet geschonden worden, anders zou een rechter wel eens kunnen oordelen dat die kopie uit ongeoorloofde bron werd verkregen.

 

Met hobby's zoals OSCam en OpenPLi zou je tegenover de tv-aanbieders in een rechtszaak wel eens aan het kortste eind kunnen trekken.

 

Er schort dus helemaal niets aan de werkwijze van M7, maar wel aan de werkwijze van politici die de auteurswet en mediawet zodanig aangepast hebben dat de consument het recht op een thuiskopie aan het verliezen is.

aangepast door charlesduco
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Juridisch klopt het plaatje helemaal. De ontvangst van M7-kanalen is gebonden aan een abonnement met bijhorende contractuele voorwaarden die voor tv-aanbieders een ijzersterke rechtszekerheid bieden dankzij de de auteurswet en de mediawet.

 

Wie bijvoorbeeld een thuiskopie wil maken moet goed opletten dat de contractuele voorwaarden van z'n tv-abonnement niet geschonden worden, anders zou een rechter wel eens kunnen oordelen dat die kopie uit ongeoorloofde bron werd verkregen.

 

Met hobby's zoals OSCam en OpenPLi zou je tegenover de tv-aanbieders in een rechtszaak wel eens aan het kortste eind kunnen trekken.

 

Er schort dus helemaal niets aan de werkwijze van M7, maar wel aan de werkwijze van politici die de auteurswet en mediawet zodanig aangepast hebben dat de consument het recht op een thuiskopie aan het verliezen is.

Eindelijk een keer heldere en duidelijke taal.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Politici zijn vaak niet deskundig genoeg en kennelijk zelfs niet in staat die ontbrekende deskundigheid in huis te halen.

Dit is slechts 1 voorbeeld hiervan, maar dit is bijna standaard geworden in Den Haag.

Het zal allemaal wel weer zo goedkoop mogelijk moeten. Ook bij deskundigheid is goedkoop duurkoop.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joop001
 
Ik zal je nog 1x een inhoudelijke reactie geven:  Als jij overtuigd bent van je gelijk en je besluit een zaak te beginnen tegen M7/CDS om de software update dan heb ik respect voor je omdat je een poging doet anderen te helpen!  (ongeacht wat de uitkomst wordt)  Maar er alleen over praten en volhouden dat je gelijk hebt geeft een ander beeld. En gezien eerdere discussies en berichten van jou waar je hetzelfde doet die ook nergens toe leiden ben ik van mening dat het je gaat om de aandacht.

aangepast door ceesv
Topic opgeschoond van ruis

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een discussie op dit forum is altijd mogelijk, maar dan wel een discussie op argumenten, met respect voor elkaars standpunten.

Op de persoon spelen wordt niet gewaardeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had ik graag de "Feiten ook eens onderbouwd gezien, of is dit ook aan uw fantasy ontsproten.

Ok, blijf jij maar geloven dat CD altijd maar meer leden bijkrijgt.

De filosofie daar schijnt te zijn dat als ze geen cijfers meedelen iedereen zal wel geloven dat het er beregoed gaat.

Beetje naïef, vind je niet?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joop: Door zelf een tuner van C+ aan te schaffen accepteer je ook de rest erbij. Dat men dat niet leuk gaat vinden is in dat geval jammer dan. C+ beschermt zijn eigen handel en dat is in mijn juridische ervaring helemaal kloppend, ieder bedrijf doet dat en hebben groot gelijk ben ik van mening. 

Ik vind dat toch wel een flauwe redenering.

Je koopt een product, en dat betekent dan volgens jou dat je daarna om het even welke veranderingen moet slikken die de leverancier na de aankoop doorstuurt, want je hebt dat product gekocht.

De consument als weerloze slaaf dus.

 

Je spreekt ook van illegale sharing, maar ik denk niet dat die Smartwi of Clone+ illegaal waren.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met hobby's zoals OSCam en OpenPLi zou je tegenover de tv-aanbieders in een rechtszaak wel eens aan het kortste eind kunnen trekken.

 

Er schort dus helemaal niets aan de werkwijze van M7, maar wel aan de werkwijze van politici die de auteurswet en mediawet zodanig aangepast hebben dat de consument het recht op een thuiskopie aan het verliezen is.

Dat zou gerust kunnen, maar wat met SmartWi en Clone+?

Die zijn bij mijn weten niet illegaal, maar worden expliciet als niet meer werkend omschreven na de verplichte update.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ik denk dat het dan een probleem van de smart-wi en Clone+ fabrikant is.

Die zullen dan ook hun software moeten aanpassen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, blijf jij maar geloven dat CD altijd maar meer leden bijkrijgt.

De filosofie daar schijnt te zijn dat als ze geen cijfers meedelen iedereen zal wel geloven dat het er beregoed gaat.

Beetje naïef, vind je niet?

 

Blijft het feit dat jij alles zo een beetje verzint vermits je over geen concrete informatie beschikt, verder beweer ik nergens dat ze leden zouden bij krijgen vermits hierover geen info verkrijgbaar is.

 

Het zou al een hele vooruitgang zijn als je u eigen fantasieën niet meer voor de waarheid probeert te verkondigen.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...