Ga naar inhoud


Canal Digitaal App


di-on-air

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, Penthe zei:

Die apk kun je gewoon downloaden van diverse websites zelfs de laatste van 12 December. Google is je vriend.

 

Nee helaas. Dat is de touchscreen-versie voor op je telefoon.

 

Maar ik weet inmiddels dat het moet lukken door een alternatieve 'gouden' appstore op de firestick te installeren. Daarmee kan dan de android-tv-versie geïnstalleerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het gewoon dezelfde app hoor die op beiden geinstalleert kan worden er wordt enkel code extra toegevoegd om het mogelijk te maken om op verschillende devices te worden gebruikt. Daarnaast is het Google die de automatische updates aanbied dus niet in de playstore voor je apparaat dan ook geen updates. Het zou belachelijk duur worden om voor elke versie Android een apparte app te maken daarom is dit ook niet het geval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Softmatic zei:

 

Nee helaas. Dat is de touchscreen-versie voor op je telefoon.

 

Maar ik weet inmiddels dat het moet lukken door een alternatieve 'gouden' appstore op de firestick te installeren. Daarmee kan dan de android-tv-versie geïnstalleerd worden.

 

Welke appstore bedoel je precies? Ik zou de app ook graag op mijn Firestick willen installeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-12-2019 om 00:44, Penthe zei:

Volgens mij is het gewoon dezelfde app hoor die op beiden geinstalleert kan worden er wordt enkel code extra toegevoegd om het mogelijk te maken om op verschillende devices te worden gebruikt.

 

Dat zou zo maar kunnen. Feit is dat als ik de app zelf downloadde van een apk-mirror-achtige site en die op de firestick zette, dan kreeg ik dezelfde versie als op mijn telefoon. Als ik 'm via een appstore direct installeer op de firestick gaat het goed. En ziet de app er iets anders uit.

9 uren geleden, Ivo_ zei:

 

Welke appstore bedoel je precies? Ik zou de app ook graag op mijn Firestick willen installeren!

Aurora

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ivo_ zei:

Firestick 4K zeker?

Ik heb het idd op een firestick 4k gezet. Gekocht in Duitsland en met een uk-amazon-account. Amazon-prime-video werkt dan prima in NL :)

 

 

1 uur geleden, Penthe zei:

maar als op die Firestick Android TV staat is de app er inderdaad nog niet.

Hoe bedoel je dat?

Op een firestick staat overigens geen Android tv. (Ook geen Google services)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier graag op reageren met wat ervaringen met de apps.
Ten eerste: er zijn echt 2 verschillende apps. Ze heten alleen hetzelfde, maar hebben een verschillende gebruikers interface. De eerste is gemaakt voor android (versie 6.2.2), de 2e voor AndroidTV (versie 6.2.1). Ik heb de Android versie op mijn smartphone staan en de TV versie op mijn Sony UHD TV.

Die TV app werkt best goed. De resolutie is vrijwel gelijk aan die van het satelliet signaal. Alleen snelle bewegingen zie je soms wat stutteren (de aanvoer is tenslotte 25p) Een moderne UHD TV zorgt voor de conversie naar 50 beelden per seconde of meer, voor vloeiende bewegingen.
Maar de vertraging tov het satellietsignaal is niet mals. Dus niet geschikt voor live sport. Je hoort de buren tientallen seconden eerder juichen.
Het zappen gaat wel veel sneller dan met de satelliet tuner (die op de TV dan).

 

Als je deze app tzt installeert op je favoriete UHD device, zoals de NVidea Shield), vergeet dan niet om de native resolutie te kiezen, dus 1080p50 ook al kan ie UHD aan.
Dat komt omdat de (UHD) TV dan minder moeite hoeft te doen om de ontbrekende beeldjes te genereren (minder rekenwerk). Het uiteindelijke resultaat is dan veel mooier, qua beweging. Bovendien is de upscaling van die mediaspelers niet om over naar huis te schrijven. Dat kun je beter aan de scaler/processor van de TV overlaten.
Als je graag films kijkt dan maakt het niet uit. Films zijn 24 of 25p en de processor in de TV hoeft niets te doen. Of je moet van het soapeffect houden.

 

Ik hoop vurig dat CDNL de framerate snel verhoogt naar 50p. Dat kost wel wat extra bandbreedte maar dat zou voor vele bezitters van oudere TV's een betere kijkervaring opleveren. En laten we eerlijk zijn, internet bandbreedte is toch geen probleem meer tegenwoordig.

De bitrate is overigens variabel, net zoals het satelliet signaal. Zo tussen de 2 en 7 Mbit. (bij NPO 1 bv)

 

De app werkt overigens ook bij verbindingen met lage bandbreedte. Maar dan duurt het wel even voordat de app start (voor het vullen van de buffer).
En het zappen gaat dan uiteraard ook wat trager. Ik heb getest tot 7 Mbit. Dan blijft de resolutie goed. De zaptijd varieert dan van 1 seconde tot ca 4 seconden.
Dit is afhankelijk van de grootte van de buffer op het moment van zappen. Als de buffer net gevuld is duurt het langer. De data aanvoer is immers niet constant, die varieert. Vooral bij een hoge bandbreedte: van 0 tot 50 Mbit en hoger. Bij een verbinding van 6 Mbit ga je naar een lagere resolutie en halveert de bitrate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...