Ga naar inhoud


Canal Digitaal App


di-on-air

Aanbevolen berichten

CD blijft bezig met de ontwikkeling van de Native Smart TV Apps. Eerder viel mijn Samsung Smart TV buiten de boot (2017 model, maar niet een top of the line Tizen) 

Voor Zowel CD and TV Vlaanderen staat de app nu in de store van Samsung.

 

Even middels de QR code activeren en gaan. 

Zapsnelheid blijft toch wel zwaar achter in vergelijking met mijn Vu zero en ook de beeldkwaliteit is niet strak full HD. Maar het is goed genoeg voor casual use en eindelijk kan ik de IP only zenders met wat meer gebruiksgemak aanzetten. (heb een BomVol Abo, met smartcard, maar dus zonder de CD Decoder)

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach de hobbyclub heeft het qua TV app ontwikkeling toch een stuk beter voor elkaar dan diezelfde concurrenten.

En daarnaast kan ik het wel waarderen dat ze toch een poging doen om hun business model uit te breiden.

 

Er zijn maar weinig partijen die een compleet zender aanbod aanbieden voor een kleine prijs. Partijen als NLZiet of anderen blijven nog meer steken in de hobby hoek.

CD probeert op zijn minst marktaandeel te vergroten door niet alleen eigen klanten toegang te geven (met of zonder Satelliet) maar ook middels derde partijen (Online, Tweak, Stipte en meer)

 

Daarnaast ben ik wel nieuwsgierig in hoeverre er invloed vanuit de M7 groep komt. (zie dat de look and feel van de TV app hetzelfde is als vele M7 groep leden in de appstore)

Het zou zomaar kunnen dat het hobbygehalte wel meevalt. 😉

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de app versie 5.4.2 heb ik nog wel een bug gevonden ga je naar de laatste zender Hustler veeg je dan over het scherm om naar de vorige zender te gaan blijft het beeld op Hustler staan de tv gids verander wel naar de vorige zender ook zijn de icoontjes aan de linker kant verdwenen.

Wil je weer beeld krijgen dan moet je op die pijl drukken links boven in beeld en een zender aanklikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Eén, Canvas en Ketnet toegevoegd aan de app.

Inclusief tv en begin gemist en opnemen in de cloud. 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal leuk en aardig, maar ik sla absoluut niets op in wie zijn cloud dan ook.. Zolang het nog gaat doe ik alles met mijn eigen hardware..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EN wat een onzin opnemen in de cloud, ze zenden het programma al uit, dus dat bestand hebben ze al ergens staan, kunnen ze die toch beter ergens neer zetten en beschikbaar stellen voor gebruikers, scheelt een hoop opslag en kosten.

  • Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de app ook maar eens geinstalleerd op mijn Sony tv met android. Alles functioneert prima, de beeldkwaliteit blijft wel achter bij satellietontvangst.

Ik heb de indruk dat het geluid ook wat dunner is, dat heeft misschien te maken met het feit dat ik dolby weergave gewend ben.

Het is wel prettig om deze kijkmogelijkheid achter de hand te hebben bij slechte weersomstandigheden, ik geef wel de voorkeur aan de prettige bediening van de VU+ ontvangers.

Bovendien kan je bij gebruik van oscam gewoon terug en vooruit spoelen en dat lukt niet met de CD app. Zolang we ouderwets kunnen kijken zonder CI+ module blijf ik dus kijken op mijn gebruikelijke manier.

Ik kijk regelmatig naar RTL Z en die is via satelliet te zien in matige SD, maar via de app in HD, maar dan zie je wel de tickertape onder in beeld haperen. In het familiepakket was de Duitse zender Auto Motor und Sport helaas al heel lang geschrapt, maar via de app is die zender gewoon te bekijken...

Al met al vind ik de app een goede toevoeging, satellietontvangst zonder CI+ is gewoon het beste en ik hoop dat men het kleine clubje dat zonder module kijkt blijft tolereren.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

zolang die app niet op elk TV-toestel aangeboden wordt is het vervalsing van de concurrentie en daar mag zich de EU commissie wel eens mee bezig houden.

denk maar aan de analogie mbt de webbrowser (internet explorer en nu edge) heeft Microsoft vette boetes voor gekregen

Zo dit mag dubbel gezegd worden. Ik zeg dit al maanden ook tegen CD wanneer is de app op ieder android apparaat te installeren. En dan krijg je als antwoord dat het te nieuw is terwijl het er al jaren is en dat je geduld moet hebben. Daarom zei ik ook al elders dat CD achterloopt op de andere landen waar de apps wel op elk android kunnen worden geinstalleert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ton68 zei:

@ Donkeyman

 

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de app op een tablet/smart phone hebt geïnstalleerd en deze via chromecast  gebruikt want voor zover mij bekend is er geen app in de playstore voor een Sony tv

Ik dacht eerst ook dat niet kon, maar play store biedt wel degelijk de app aan en die werkt ook goed.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...