Ga naar inhoud


Canal Digitaal App


di-on-air

Aanbevolen berichten


Zal wel een hop zijn ergens ben nu gewoon aan het kijken via de satelliet wat gewoon veel betrouwbaarder is dan internet over de grens. Alle voorgaande keren werkte de app wel prima. In Spanje werken de apps veel beter die falen eigenlijk nooit die dan ook gelijk even getest en alles prima behalve de app van CD dus zal wel ergens een overbelaste hop zijn. DE app is ook pas net voor Android TV dus kan nog vanalles mis zijn. Op mijn mobiel werkt de app wel goed ziet ik nu zelfde internet verbinding dus het is combinatie Android TV CD app.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CD app werkt goed op mijn TV nu ! Maar iemand tips hoe ik nu mijn HBO Nordic app op mijn TV (terug) kan krijgen? Is het ofwel de nederlandse apps ofwel de Noorse apps ( Woon in Noorwegen), je kan ze niet beide op je TV krijgen?

Hen HBO Nordic op mijn tablet en gebruik chomecast, werkt echter niet al te vlo, en wil dus die Nordic app ook op mijn tv hebben....iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2017 om 21:31, ronaldsl zei:

Ik heb de app op mijn ipad. Maak er niet veel gebruik thuis, maar wel bij mn ouders, waar ik redelijk vaak ben. We kijken dan samen een film. Is dat nu illegaal, ik zit dan natuurlijk via ander ip.

Ik ben het familie pakket.

De app kan je binnen de eu gewoon vrij gebruiken. Er zit wel een maximum op van het aantal apparaten dat tegelijk kan kijken op 1 abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb sinds een week of drie een Nvidia shield TV in huis en daarop de CD App draaien. Mijn voorgaande gebruikservaring was op een al wat oudere Samsung Smart tv. Maar ook heb ik in het verleden een tvbox gehad via tweak.nl

 

Wat een heerlijke gebruikservaring geeft de shield. Lekker vlot in navigeren en zelf de streams starten vlot. Met de app op de Samsung had ik last van wegvallend geluid op verschillende zenders. Met de HD van Canal digitaal proberen op te lossen, maar dat was een onbegonnen zaak.

 

Enige wat ik nog graag verbeterd zou zien is een echte full hd stream. 

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In vergelijking met de Ziggo app mis ik nog de ondertiteling op de NPO, RTL en SBS zenders.

Soms kun je niet met geluid op je telefoon kijken,  dan is dit best wel prettig. 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie suggestie, ik zou het kenbaar maken bij canaldigitaal!

 

Wat ik wel gezien heb is dat bij de mediatheek rechtsbovenin als de content speelt je de ondertitel kunt selecteren.

Dat kunnen ze ook wel gebruiken bij de andere streams zoals jij beschrijft.

 

Ik heb het nog niet gecontroleerd maar wie weet zit het er zelfs al in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de app wel of niet geheel goed ligt aan de dag. Soms werken er zenders niet terwijl andere zenders perfect afspelen en soms stopt het beeld op bepaalde zenders en gaat dan na 1 seconde weer verder terwijl andere zenders weer probleemloos afspelen. Ik wacht gewoon af wat de volgende update van de app in petto heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Penthe zei:

Bij mij werkt de app wel of niet geheel goed ligt aan de dag. Soms werken er zenders niet terwijl andere zenders perfect afspelen en soms stopt het beeld op bepaalde zenders en gaat dan na 1 seconde weer verder terwijl andere zenders weer probleemloos afspelen. Ik wacht gewoon af wat de volgende update van de app in petto heeft.

 

Ik moet zeggen dat ik hier nu totaal geen last meer van heb.

Paar weken terug heb ik de oude fritz 7390 vervangen door een wat modernere draytek 2860 en tot mijn verrassing heeft dat ook die blokjes, gehakkel en onverwachtse stops opgelost.

Vond ik best wel bijzonder aangezien ik het niet verwacht had.
 

Waar ik nu nog wel last van heb is dat als we vanaf begin kijken (we hebben weer eens te laat ingeschakeld!) dat dan voortijdig de uitzending stopt en wel precies op moment dat de live uitzending ten einde loopt / is.

Dan moeten we geduldig wachten op de 5 minuten uitloop en dan kunnen we verder kijken via gemist.

Daar valt nog veel te verbeteren. Als je het mij vraagt wordt de hele content op dat moment ergens naar een andere plek verplaatst en stopt onze stream abrupt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook hier alles weer probleemloos. Het rare is dat alle Spaanse live apps en streaming apps altijd afspelen en het enkel de Canal Digitaal app is die soms wat hapert maar aangezien het nog maar net op de Android TV boxjes uit is zullen het wel kinderziektes zijn, altans daar gaat ik van uit. Aan mijn stabiele glasvezel verbinding kan het in ieder geval niet liggen.

11 hours ago, theparasol said:

 

Ik moet zeggen dat ik hier nu totaal geen last meer van heb.

Paar weken terug heb ik de oude fritz 7390 vervangen door een wat modernere draytek 2860 en tot mijn verrassing heeft dat ook die blokjes, gehakkel en onverwachtse stops opgelost.

Vond ik best wel bijzonder aangezien ik het niet verwacht had.
 

Waar ik nu nog wel last van heb is dat als we vanaf begin kijken (we hebben weer eens te laat ingeschakeld!) dat dan voortijdig de uitzending stopt en wel precies op moment dat de live uitzending ten einde loopt / is.

Dan moeten we geduldig wachten op de 5 minuten uitloop en dan kunnen we verder kijken via gemist.

Daar valt nog veel te verbeteren. Als je het mij vraagt wordt de hele content op dat moment ergens naar een andere plek verplaatst en stopt onze stream abrupt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heel goed kan is dat de capaciteit van je provider te kort schiet. En dan bedoel ik niet de connection tussen jou en je provider maar de exchange tussen diverse datacentres.

Er kan nl een keuze gemaakt worden door bv minder bandbreedte af te nemen voor exchanges met datacentra naar bv buitenland.

Als die bandbreedte ondermaats is ttv piekbelasting dan merk je dat uiteraard.

Oimgekeerd kan uiteraard ook of een combinatie van beiden.

Maar zonder inzage in de technische details kan je er feitelijk niets zinnigs over zeggen en blijven het suggesties.

Maar wel vervelend en irritant want je doet er als klant helemaal niets aan maar de irritatie duurt voort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...