Ga naar inhoud


Canal Digitaal App


di-on-air

Aanbevolen berichten

Ik meen me te herinneren dat Eurosport 2 in de app in HD was. Maar het is nu SD, ook de uitzending gemist items..

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geweldig he en dan heb je bijv. een Bomvol pakket. Online kijken is nog lange na niet betrouwbaar. Daarnaast heeft Canal Digitaal veel meer bandbreedte nodig om beeld te geven dan vele andere providers en is het aanvoer signaal niet altijd stabiel. Kun je een supersnelle internet verbinding hebben maar als de aanvoer niet klopt heb je daar niet veel aan. IK heb dus veel liever de sat ontvangst ipv online geleuter.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-3-2019 om 12:42 zei cheapwatcher:

Ik meen me te herinneren dat Eurosport 2 in de app in HD was. Maar het is nu SD, ook de uitzending gemist items..

 

Hoe constateer je dat eigenlijk?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Alex1970:

 

Hoe constateer je dat eigenlijk?

Aan het beeld te zien.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ervaringen verschillen van gebruiker tot gebruiker.

Ik hoor hier in huis geen klachten.

 

Er spelen plaatselijke factoren een rol, zoals de internet verbinding en de gebruikte hardware.

Of de app compatibel is met alle hardware platformen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-3-2019 om 12:36 zei erwin05:

NPO 2 HD een en al blokvorming.

RTL 5 HD geen beeld is op zwart. Vanmorgen weer beeld

RTL Z zo af en toe fijne blokvorming.

MTV music 24 geen beeld op zwart.

Op tv ook af en toe geen geluid om MTV music 24, maar dat heet dan weer censuur ;) En het lijkt een andere uitzending dan de zender op de app... ah, app loopt gewoon een aantal minuten achter...

 

Op welk apparaat heb je blokvorming? Merk en type...

aangepast door Melchiorskystar
geen andere uitzending
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het internet eruit ligt (zoals vandaag) heb je dus met die app een probleem, gelukkig kan ik dan nog steeds via de schotel (of eventueel antenne) kijken.

 

Ook vind ik het bedienen van de app nog wel eens lastig, een afstandsbediening is toch prettiger, maar misschien gewenning.

 

Daarnaast toch wel elke keer een stream die niet wil starten, zet je iets op pauze dan start die later weer vanaf begin.

Streams die soms even stoppen.

Moet zeggen dat bij de Canal Digitaal app dit soort storingen nog wel meevallen, maar ik kijk ook bijna geen live tv via de app, soms Uitzending of Begin Gemist.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei ceesv:

De ervaringen verschillen van gebruiker tot gebruiker.

Ik hoor hier in huis geen klachten.

 

Er spelen plaatselijke factoren een rol, zoals de internet verbinding en de gebruikte hardware.

Of de app compatibel is met alle hardware platformen?

 

Wel raar dan dat 99% van de zenders gewoon wel goed streamt de hele dag door.

Internet glasvezel 50/50, snelheid die binnenkomt is meer dan 100/100 alles cat6 kabels modem verbonden met router die is ingesteld als AP.

AP streamt via wifi 5G naar de tablet samsung galaxy 6a met android 8.1 die weer de stream doorzet naar de google crome cast ultra.

 

 

En het rare is maak je hier melding van op het forum van een probleem met een zender dan is het die zelfde dag ook al weer opgelost.

 

Trek ik een cat6 kabel direct van het modem van de provider naar de google crome cast ultra dan blijft het probleem het zelfde dus komt het bij CD weg.

 

 

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij op een oudere telefoon met fullhd, maar verder mindere specs, wel goed werkende app. 

NPO start geeft hier wel beeld op bijvoorbeeld ned 2, maar zodra ik die schermvullend wil maken, loopt de app vast, ook direct na herinstallatie. 

Nou, als een melding op het forum voor verbetering zorgt, dan is dat toch mooi... ze lezen vast mee ;).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weer blokvorming op de volgende zenders NPO 1 en Veronica.

 

Op NPO 1 was nederland in beweging erop en er kwam telkens een ander beeld voorbij met huizen dus 2 beelden door elkaar.

 

Video gemaakt hoe dat er uit ziet.

https://youtu.be/84ENMvMNrFY

 

Nu op dit moment 10:00 stop de stream naar de crome cast ultra.

 

Beeld komt 3 min later weer terug via de tablet nu geen blokvorming meer te zien.

 

Ze zijn er duidelijk mee aan het werk.

 

 

 

 

WP_20190327_09_40_19_Pro.jpg

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...