Ga naar inhoud


Canal Digitaal App


di-on-air

Aanbevolen berichten


Beste Penthe,

 

Dan kun je overal wel aan gaan twijfelen wat je installeert. Met een apk bestand haal je echt niet zomaar een virus o.i.d. binnen. Meeste Android kastjes zij sowieso hobby achtig met vaak eigen Android versies etc. daar zou ik niet veel ondersteuning van verwachten. Grote fabrikanten als Sony,Samsung e.d. doen er al maanden over een patch/update uit te brengen. Zo'n kastje van een paar euries kun je weinig van verwachten. Misschien een Nvidia shield maar da's ook kwalitatief wat anders.

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Penthe zei:

Dan krijgt Canal Digitaal het online kijken nooit echt van de grond als ze maar de helft ondersteunen, andere landen ondersteunen de Android TV kastjes wel. Aan een los apk bestand installeren zit een risico daarom raad ik dat ook niemand aan.

 

Snap ik inderdaad. Gelukkig heeft deze .apk zich wel bewezen getuige de verschillende gebruikers op Tweakers. En is het niets dan is de app ook zo weer verwijderd. De app is wat mij betreft in ieder geval een verademing vergeleken bij het casten met Chromecast.

aangepast door Ivo_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in, al zijn er voor de Android TV versie maar weinig updates. Verder kun je dat probleem weer ondervangen door gebruik te maken van de Aurora Store, zodat je alsnog automatisch updates ontvangt. De Aurora Store is gelukkig volledig open source en goedgekeurd door het FDroid-project. F-Droid wordt door sommigen zelfs gezien als veiliger dan de Google Play Store. Maar het zou natuurlijk het mooiste zijn als Canal Digitaal de app alsnog snel voor alle apparaten in de Google Play Store voor Android TV zet.

aangepast door Ivo_
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is niet zo dat ik erg snel complimenten geef aan iets dat betrekking heeft op Canaldigitaal, maar die app is geweldig. Wij hebben hem zowel in de woonkamer als in de slaapkamer op onze Philips tv (met Android tv) geïnstalleerd uit de App store. Het is echt geweldig. De schotelontvanger blijft nu meestal uit. 

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2020 om 20:09, 7Kamp zei:

Het is niet zo dat ik erg snel complimenten geef aan iets dat betrekking heeft op Canaldigitaal, maar die app is geweldig. Wij hebben hem zowel in de woonkamer als in de slaapkamer op onze Philips tv (met Android tv) geïnstalleerd uit de App store. Het is echt geweldig. De schotelontvanger blijft nu meestal uit. 

 

De beeldkwaliteit blijft hier wel wat achter. Bij bewegende dingen zie je dat de framerate te kort schiet. Misschien gaan ze daar nog iets aan doen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai de Canaldigitaal app op AndroidTV 9 - op een RockPi 4, is een klein computerboardje - met dezelfde formfactor als een Raspberry Pi model 4.

Ik heb het gewoon geinstalleerd toen het zichtbaar werd in Google App store...

 

Het werkt - met wat nukken... zo klaagt ie dat ik geen WiFi heb (ja, duh! Ik heb de RockPi4 bekabeld aangesloten op Gigabit ethernet)... hoe omzeil ik dit?

 

1) je klikt de foutmelding weg

2) je kiest een programma dat volgt ("next")

3) vervolgens kies je 'terug'

4) opeens vergeet de app dan dat je nog steeds niet op WiFi zit - en laat ie gewoon het programma zien.

 

Prima beeld!

 

Maar wat ik me afvraag: Waar zijn de erotiekzenders gebleven in de app? (Zijn die er gewoon niet - in de AndroidTV app?)

En... als je op 'alles' kiest, krijg je ook zenders te zien als 'ITV' enzo... met slotje erop ... heeft iemand idee hoe je die dan kan enablen?

 

Fred

 

 

Rock_Pi4_Heatsink_30133390-03[1].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De erotiek zenders zijn niet aanwezig in de app.

 

"Als je alles kiest" ik ziet dit niet staan wel zie ik staan TV Gids dan krijg je alle zenders te zien uit de sat zenderlijst maar deze zenders zijn niet te bekijken alleen de zenders uit je abo.

 

In het begin scherm staat aan de rechter kant Toon alles dan krijg je alle zender te zien die in jouw abonnement zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch Android kastjes en Android TV kastjes als ik het goed gelezen heb?

 

Van wat ik begrepen heb zit het verschil in het woordje TV en daarmee meteen ook het probleem of een app voor een Android kastje of een Android TV kastje bestemd is.

 

Als ik het goed begrepen heb, kan een gewoon Android kastje helemaal geen 4K of UHDTV aan, de TV versie juist weer wel.

 

Voor een normaal Android kastje zouden er veel apps beschikbaar zijn, voor een Android TV kastje een heel stuk minder, of heb ik dat mis?

 

Gezien het hier over de APP van Canal Digitaal gaat, leek mij het hier wel thuis horen, mocht het anders zijn, dan graag mijn bericht verplaatsen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In de nieuwsbrief nu ook de officiële aankondiging:

 

Quote

Smart TV App nu voor nóg meer tv-merken

Goed nieuws voor gebruikers van onze Smart TV App! Binnenkort wordt de Smart TV App ook beschikbaar gemaakt voor Android-tv’s van andere merken, én voor de Nvidia Shield TV en Xiaomi Mi Box S. De Smart TV App voor Android-tv’s is al beschikbaar op toestellen van de merken Philips en Sony.

 

aangepast door Ivo_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...