Ga naar inhoud


De plannen van Canal Digitaal


Emekli

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, ik stam nog uit de tijd dat er een draaiknop op de tv zat met 10 posities.

Op een van die standen was er op zaterdag middag om 5 uur beeld te zien.

Later kwam er een kastje op de tv te staan, waarmee je het 2e net kon ontvangen, 2 uur per dag.

 

Tegenwoordig hebben we op satelliet een aanbod van 1.000+ zenders en nog is het niet voldoende.

Effectief kijk ik naar 5-8 zenders uit dit aanbod, de rest is niet interessant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, natuurlijk, ik heb ook veel meer zenders dan in mijn kindertijd, maar een dag telt nog altijd 24 uur, en ik heb minder vrije tijd dan toen...

 

Maar nog een opmerking : er wordt door velen gezegd : "jamaar het gaat maar over een paar zenders".

Dat klopt wel, maar jullie missen het punt.

Deze draad gaat net over het feit dat CD aankondigt dat dit hun nieuwe strategie is.

Als dit hun strategie is, zal het dus meer van dat (IPTV), en minder van de rest (sat) worden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan een geoblock erop en dan minder buitenlandse kijkers krijgen terwijl dat de meeste CanalDigitaal gebruikers zijn. Klantje pesten heet dat daar zijn wel meer bedrijven goed in geweest enkel bestaan deze nu niet meer.

Ja, dat zal vast de bedoeling zijn van CD: failliet gaan, yes!!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zal vast de bedoeling zijn van CD: failliet gaan, yes!!

Ow, dus al die bedrijven die al failliet gegaan zijn hadden echt de bedoeling om failliet te gaan?

Ik zal waarschijnljik iets verkeerd begrepen hebben in de les economie.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar M7 is de weg kwijt, hun dochters CD/TVV zijn toch SAT bedrijvers, straks kan je er ook nog schoenen kopen of een keuken.

...hopelijk zijn het dan geen schoenen waarmee je de grens niet mee over kan steken en waarmee je dus op je sokken naar Duitsland moet lopen.

Bij M7 zit een debiel als directeur met een visie en niveau van de gemiddelde Nederlandse minister.. Geen wonder dat M7 de weg kwijt is.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ze zeggen maar ondergang van M7

Dat zeggen ze hier al meer dan 10 jaar !

Dat lees ik hier geen 10 jaar, hoogstens 5.

En ze gaan toch duidelijk achteruit hier.

Daar zijn ook al cijfers van gepubliceerd op dit forum, ook al zijn er die het licht van de zon zouden ontkennen.

 

Première is ondergegaan ja idd, maar dan had je weer een overnemer.

En moest dit bij M7 gebeuren , wat ik niet mogelijk acht ,

Dan is er ook een overnemer.

Ah, zo.

Ten eerste, dat M7 failliet zou gaan, ik heb daar geen uitspraken over gedaan.

Ik heb wel smakelijk gelachen met iemand die schreef dat het hun bedoeling niet was, alsof alle andere bedrijven die failliet gingen daarnaar op zoek waren.

 

Ten tweede, waar jij zomaar de zekerheid vandaan haalt, dat in dergelijk geval er een overnemer zou zijn, is mij een raadsel.

Of kun jij de toekomst voorspellen?

 

Feit is dat overnemers meestal geïnteresseerd zijn in bloeiende bedrijven, en mocht het ooit tot een faillissement komen, dan zijn ze op dat moment duidelijk geen succsvol bedrijf, anders zouden ze niet failliet gaan.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Feit is dat overnemers meestal geïnteresseerd zijn in bloeiende bedrijven, en mocht het ooit tot een faillissement komen, dan zijn ze op dat moment duidelijk geen succsvol bedrijf, anders zouden ze niet failliet gaan.

Dit laatste klopt niet helemaal, ik ken bedrijven die in moeilijkheden waren en werden overgenomen, met grote reorganisatie tot gevolg en weer een concurrentieel bedrijf zijn geworden. Maar ja ,so what, zei mijn Engelse oom, other and better.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit laatste klopt niet helemaal, ik ken bedrijven die in moeilijkheden waren en werden overgenomen, met grote reorganisatie tot gevolg en weer een concurrentieel bedrijf zijn geworden. Maar ja ,so what, zei mijn Engelse oom, other and better.

Dat kan, maar ze moeten er wel brood in zien.

Als een bedrijf failliet gaat, en overnemers denken dat het gewoon kwestie van slecht beheer is, en men dat snel kan oplossen, kan men overnemen.

Maar bij een provider, als er jarenlang slecht beleid is, en het aantal klanten kalft altijd maar af, is het toch niet zo eenvoudig om die terug te winnen.

En die transponders moet je sowieso blijven doorhuren, ook als je verlies maakt.

Je gaat niet voortdurend van kabel naar sat, naar IPTV, naar DVB-T, enz, zeker omdat daar opstartkosten aan verbonden zijn.

Veranderen van stroomleverancier kun je veel makkelijker doen.

 

Ik las hier kort geleden nog over een Franse provider die in de problemen zit, dus om nu te zeggen dat het zo ondenkbaar is, is fout.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal volgt de trend die door andere (satelliet) providers al jaren geleden is ingezet.

En de extra beveiliging wordt door de programma leveranciers afgedwongen, wil je Fox sports uitzenden, prima maar dan wel een extra hangslot op het programma.

 

Canaldigitaal is een van de laatste providers waar je de meeste programma's nog met je eigen hardware kunt zien.

In 1999 werd ik in Zuid-Afrika bij Multichoice al geconfronteerd met smartcards welke getrouwd waren met de ontvanger.

 

Mocht Canaldigitaal de stekker uit de satelliet doorgifte trekken is het nog maar zeer de vraag of er iemand anders wil investeren in het dicht-bekabelde Nederland.

En mocht er een andere provider instappen, zal dat alleen met nieuwe ontvangers, verplicht af te nemen bij die provider zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch snap ik hun redenering niet, en ik heb het op dat IPTV gedoe.

Je zegt hier zelf dat Nederland (en volgens mij is Vlaanderen dat nog meer) sterk bekabeld is.

Bijna iedereen kan dus kabel en/of IPTV krijgen via de VDSL lijn.

Tot voor kort las ik bij elke kritiek dan ook als antwoord dat het allemaal niet uitmaakte, want dat de meeste klanten toch geen andere keuze hadden

Zij zaten in wat jullie de buitengebieden noemen, waar noch kabel noch IPTV een optie is.

En anders ging het om campings, vaak in het buitenland, waar opnieuw dan satelliet de enige optie zou zijn.

 

En nu gaat diezelfde provider, die dan leeft van de meeste klanten die toch geen andere optie hebben, en dus ook geen IPTV, méér op IPTV inzetten, en ook via geoblocking ervoor zorgen dat die dan niet in het buitenland te zien zijn?

Hoe rijm je dat aan elkaar?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die geoblocking zal verplicht worden door de content provider.

Dat is geen eigen initiatief van Canal Digitaal.

 

Waarom met begonnen is met verspreiding via iptv? geen idee.

Canaldigitaal is ook actief met Digitenne, internet en telefoon, een verklaring kan zijn dat ze hun bedrijf een bredere basis willen geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn situatie: ik heb thuis een vlotte internet lijn. Daar geniet ik dus van iptv en satelliet aanbod van o.a. canaldigitaal.

Op vakantie neem ik het kaartje mee en kijk ik op de camping satelliet only.

Dat is voor mij een extra reden om bij canaldigitaal te blijven. Als ze hun iptv aanbod uitbreiden kan ik dat enkel maar toejuichen.

Met Ziggo kabel wat ik ook kan afnemen heb ik nog bevredigende geen oplossing voor de camping.

 

De geoblock gaat er binnenkort toch uit. Belachelijk gewoon dat ze hier in de EU tv rechten per land/regio vermarkten.

Die gouden tijden zijn voor de content rechten bezitters nu toch echt aan verdwijnen. Laat ze maar lekker janken hun zakken zitten toch al propvol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...