Ga naar inhoud


waarom tv duur en België en Nederland t.o.v. andere landen?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik vraag me soms af, waarom tv in België in Nederland zo duur moet zijn?

Duitsland hd+ module met 6 maand abbo 69€

In Frankrijk fransat 79€ onbepaalde duur.

In Italië tivusat destijds 79€ onbepaalde duur.

Vervanging tntsat kaart om 4 jaar te kijken 15€.

De pc 4.0 kaarten van fransat moeten vervangen worden 15€.

Hier betaalde je voor een kaart 79€.

Hier betaal je voor een module 99€, en je hebt dan nog geen beeld.

Komt dit doordat de CEO massa's geld wil zien, de aandeelhouders, of wat?

Ik heb het wel over basis pakketten.

Weet wel dat er dwaze commentaar zal komen, maar hier betaal je om íets te zien soms meer dan het drievoud dan in andere landen.

En ja, ze betalen misschien wel een soort van kijk en luistergeld, maar gaat er daarvan ook naar de commerciële zenders?

Ik denk dat ik de richting van sverige ga volgen. Want wat je ziet voor je 16€/maand is schrijnend, om dan nog maar te zwijgen over de rest.

aangepast door sattv4iedereen
  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, waarom betaalt een Duitse vriend slechts 67 euro per jaar wegenbelasting voor zijn VW Golf en wordt ons een arm en een been uitgetrokken? Vertel het maar!

 

Bij overheden is er geen concurrentie, in het bedrijfsleven wel. Hopelijk zal Joyne de zaak misschien wat in beweging brengen. Als ik zie dat Roemenië, een land met niet eens zo gek veel meer inwoners als het onze, naar schatting nu zeven of acht verschillende aanbieders telt die allemaal pakketten via de satelliet verspreiden die tig-maal zo groot zijn als dat van Canal Digitaal en dat ze daarbij vaak ook nog veel courantere (d.w.z. met hogere transponderhuurkosten) satellietposities gebruiken dan onze 23,5 Oost dan zie je de bui al hangen. Ik geef Joyne een fikse kans dat ze in een mum van tijd of CD de markt uit krijgen dan wel hen dwingen tot een veel redelijker aanbod.

 

Ze gedragen zich alsof het een schip van bijleggen is maar reken er maar op dat ze door gebrek aan concurrentie bovenmatig veel winst maken. Ze weten dat je als Nederlander die buiten het kabelgebied woont wel min of meer gedwongen bent naar hun pijpen te dansen. Dat mensen thuis hun schotel moeten veranderen en zelfs tot een meerkoppig satsysteem over moeten gaan omdat ze doodleuk 19,2 graden afsloten, dat mensen met een camper of caravan hun dure UFO Travelsat installatie mochten gaan demonteren omdat ze nu eenmaal meer winst maken met die goedkopere 23,5 oost positie, ze kunnen het allemaal flikken want we konden geen kant op. En dan maar zielig doen over die vreselijke piraten/share-ders alsof alleen zij daar last van hebben. Een Roemeens pakket met een kleine 50 zenders kost ongeveer 8 euro per maand en gezien het aantal daarvoor nodige transponders zitten ze op hogere kosten dan CD. Als zij dat kunnen is er geen enkele reden voor onze provider(s) om niet ook zo'n aanbod te doen.

 

Overigens is er ook geen enkele reden om niet veel meer samen te werken met andere aanbieders waar het om andere programma's gaat, met name de Amerikaantjes maar ook Eurosport, Euronews en nog wat van dat type kanalen. In plaats van de zender er nog weer een keer op te zetten zou je ook toegang via een CD kaart kunnen regelen met toevoeging van een audio- of teletekst-ondertitelingskanaal. Dan ben je nog een beetje milieusparend bezig bovendien. Als je ziet hoe ontzettend veel kanalen er soms op dezelfde satelliet wel vijf tot tien keer in allerlei koderingen in omloop zijn. Dat is zooo vorige-eeuws!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkopen is deels kwestie van vraag en deels kwestie van prijs...

Tot zolang die domme belgen en die gierige ollanders bereid zijn er zoveel voor te betalen lukt dat...

Joyne gaat dit ondervinden dat ie zich uit de markt prijst!

TVV is gestart zonder klienteel @ 10€....

 

Als Joyne zoveel rekent voor zijn gehate CI+ zal hij vlug de marktwerking leren kennen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk FTA , en heb dus geen last van al die betalingen , maar ja ,

voor mezelf sprekende , ik ben tevrede met het FTA aanbod :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht men OOIT eens een serieus topic over "hoe duur TV kijken is", dan graag

ofschoon er reeds topics genoeg over bestaan

 

daar de stelling al helemaal niet klopt wellicht wegens ontbrekend vooronderzoek

 

Nederland of Vlaanderen is niet duurder dan de rest van de wereld qua maandelijkse kosten voor een basis pakket van minimaal 30 zenders

sattv4iedereen, kom eerst eens met een overzichtelijke Tabel die vergelijkbaar is!

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik ook cookie monster.

Ik raad het iedereen aan... je mist volgens mij niets, alles wat mij interesseert kan ik gewoon FTA via satelliet bekijken...  

Het is inderdaad zo dat veel mensen "denken" dat ze niet zonder de hun oh zo vertrouwde zenders kunnen, en dan gewoon betalen wat er gevraagd wordt, zonder er bij na te denken.... sterker nog, als een ander zich gaat afvragen waarom het abo weer eens duurder wordt, zijn er hordes mensen die het nog gaan rechtvaardigen ook.

 

Tonski, het lijkt me dat jij eerst eens met een "tabel" zou moeten komen, om te weerleggen wat sattv4iedereen zegt.  Zijn bewering is overigens behoorlijk to the point.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige is de Nederlander en Satvooriedereen de Belg, die als het zover is zich op eigen verzoek maar voor
de onderste helft laten begraven. Als reden geven ze op: de bovenste helft dient
voor zolang het duurt, als grafsteen.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad zo dat veel mensen "denken" dat ze niet zonder de hun oh zo vertrouwde zenders kunnen, en dan gewoon betalen wat er gevraagd wordt, zonder er bij na te denken....

Via 28,2°O kan je veel FTA programma's bekijken die ook in betaalpakketten zitten ,

met 60cm goed te ontvangen in de Benelux , echter niet iedereen verstaat Engels !!

aangepast door cookie monster
  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger , ik spreek van de periode rond 1974, hadden we hier een hoge antennemast staan, daar hadden we Ned1 en Ned 2, Rtbf, Brt (nu Eén), TF1, Antenne2 en France3, BBc1, BBC2 en ITV mee. Toen was er nog het schamele sommetje van 100 franken (2.5 eur) per jaar voor kijk en luistergeld.en iedereen tevreden. En toen kwam de kabel en alle antennes weg en ook toen is de geld miserie begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

duur ? Al eens gekeken wat de duitsers zowieso betalen : Vandaag de dag betaal je per woning € 17,98 per maand kijk-en luistergeld aan de ARD ZDF Deutschlandradio – Beitragsservice. = 216 euro per jaar om tv te mogen kijken ongeacht FTA of kabel.  Daar heb je in Belgie al pakketten voor op sat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Veel meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...