Ga naar inhoud


"Love Nature HD BNL" nieuw bij CDS en TVV


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Die van mij wordt helemaal niet zo warm, dus dat valt ook allemaal wel mee. Maar ik heb dan ook de contrast niet zo hoog staan als sommigen doen. Mijn TV trekt maximaal 175 watt maar door de instellingen komt het niet hoger dan 80 a 90 watt. Verder geeft een plasma een prachtig plaatje en kan daardoor nog jaren mee.

 

Komt ook het feit dat maar 4% van alle opnames in 4k is. Dit heb ik een paar weken terug mogen lezen ergens en het meeste daarvan is sport. Dus de kijker met een Full HD TV kan nog jaren voorruit. Zolang veel zenders nog in SD zijn zit er weinig echte voorruitgang in, eerst alles maar eens naar HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind tussen de 40 en 50 inch groot zat en groter zal toch niet passen in de meeste huiskamers. Dus voldoet 1080 in deze huiskamers. UHD is leuk als je op enorme schermen wilt gaan kijken want dan pas wordt het verschil duidelijker. Aangezien tegenwoordig de jongeren meer op hun tablet en hun mobiel kijken tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het past wel maar je zit er te dicht op en dat is niet fijn kijken, mijn nek en mijn ogen vinden het in ieder geval niet prettig. En dat jij ze aan de muur hebt hangen wil niet zeggen dat iedereen dat zomaar doet. Een tv aan de muur heb ik niet deze staat op kijkhoogte op een oud tv meubel want de nieuwe staan te laag en dan weer nek problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn 65" hangt aan de muur op kijkhoogte.

Het midden van het scherm hangt 103 cm boven de grond, dat is in mijn luie stoel ook de hoogte van mijn ogen t.o.v de grond.

 

Voor UHD is 65"op 4,5 meter kijkafstand aan de krappe kant, maar de prijs voor een 85" is mij nog net te hoog.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij moet van links naar rechts kijken om het scherm te volgen, das niks voor mij ik kijk liever gewoon het hele scherm tegelijk en mis dus geen enkel detail van een film. Als ik iemand vraag wat er links of rechts afspeelde op een groot scherm blijft mijn vraag altijd onbeantwoord. Is ook niet gek als je je hoofd moet draaien om het scherm te volgen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is mijn stoel te laag of de tv te hoog.😁

 

Het menselijk gezichtsveld is met 2 ogen in het horizontale gebied ongeveer 160 graden, ik hoef niet van links naar rechts te kijken wanneer ik tv kijk.

Verticaal is het 90 graden.

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...