Ga naar inhoud


"Love Nature HD BNL" nieuw bij CDS en TVV


de vrije fries

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Kabeltje87:

En ook zou ik je aanraden al de zgn. beeldverbeteraars die in de TV zitten, uit te schakelen

+1

 

maar wat destijds als vervangende zender naar voren kwam is toch wel een gewilde zender (dat schreef ik meteen kei goed) zo blijkt uit de zoektocht van diverse vraagstellers

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteraard... Die hebben de meesten nog... Hier prima beeld...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi members,

 

Ik heb dit gevonden: https://www.onvi.nl/nieuws/canal-digitaal-tv-update

 

Ik weet niets van onvi, ook de datum dat dit bericht geplaatst is weet ik niet, volgens onvi komt deze zender in het Entertainment HD-pakket.

 

Maarja, als je alles moet geloven....

 

Als je beneden op die site op de gele link klikt ( die link heet Televisie) staat er ook iets onbegrijpelijks: Gratis Fox sports Eredivisie 1,2 en 3, dit is volgens onvi alleen bij hen in het Basis tv-pakket, maar eronder staat het logo van Canal Digitaal.

 

Dus...ik weet niet wat ik moet geloven.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Kabeltje87:

op mijn Sony HDTV vallen die SD zenders eigenlijk nog wel best mee.

Ja, maar ik heb het over een UHD TV. Om te kunnen oordelen moet je dus eerst zelf een goede TV kopen.

 

Je kunt SD heel aardig opschalen naar HD. HD opschalen naar naar UHD gaat ook prima, maar in SD zit gewoon niet genoeg informatie om er een redelijk UHD beeld van te maken, het is gewoon slecht. Je hoeft me ook niks uit te leggen over beeldverbeteraars. Koop eerst zelf eens een UHD TV, dan kun je oordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom voor mij nog geen UHD TV, gaat nog jaren duren voor dit de standaard wordt daarom zijn er ook nog zo veel SD zenders. En hier kijken we best nog veel SD zenders gewoon omdat het aanbod daarop beter is. Maar nogmaals er wordt nog heel weinig opgenomen in UHD het meeste wat je bekijkt is bewerkt zeg verbeterd materiaal. Dus je hebt al beeld verbeteraars voor het bij je UHD TV terrecht komt. Zolang mijn Plasma het volhoud blijf ik gewoon Full HD kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Spreekt degene die zelf geen UHD toestel heeft.

 

Kijkend naar de UHD uitzendingen zie ik UHD en geen geupscaled materiaal.

De F1 in UHD is een genot om naar te kijken, de overige zenders in UHD zijn over het algemeen natuur en cultuur zenders met schitterende programma's

Je hebt wel een draaibare schotel of een Wavefrontier schotel met een voldoende aantal lnb's nodig, de uhd zenders zijn verspreid over verschillende satellieten.

 

Ik spreek uit eigen waarneming.

Op de 65" Oled zien de HD zenders er trouwens ook beter uit, wanneer je die bekijkt met een UHD ontvanger.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een nieuwe TV nodig heb zal dat natuurlijk ook een UHD zijn.  Als mijn receiver het laat afweten, koop ik ook een 4K model.

Mij huidige HD toestellen doen het uitstekend, en er is niet veel UHD om van te genieten. bv. F1 kan me gestolen worden.  Zodus...

Dat het beeld beter is op een UHD ga ik niet ontkennen.  Maar ik ben tevreden met wat ik heb.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...