Ga naar inhoud


Wel of geen winterbanden topic seizoen 2019 - 2020.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden, astro iris zei:

En die neerslag was er vanmorgen, met ijzel als gevolg.

Ik heb het gisteravond al gemerkt :)

35 minuten geleden, astro iris zei:

Hi hi, hier eentje deze morgen uit de bocht en had die warempel winterbanden op. Maar eerlijk is eerlijk, aan de snelheid dat hij de bocht nam, was hij voorbestemd om in de gracht te belandden.

Dat is elk jaar weer de discussie. Mensen denken dat ze als normaal kunnen rijden met winterbanden, als zijnde een soort van wondermiddel.

Dat soort mensen moet gewoon de rijbevoegdheid worden afgenomen.. " to stupid to drive".

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


29 minuten geleden, drz zei:

Dat soort mensen moet gewoon de rijbevoegdheid worden afgenomen.. " to stupid to drive".

Zijn we meteen van het stikstofprobleem verlost.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder gekheid, ik begrijp niet waarom dit niet een onderdeel van het rijexamen is.

"aanpassen aan winterse omstandigheden"  zou simpelweg deel uit moeten maken van het gezonde verstand...maar ja, sommige mensen..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mojo zei:

Nou nee. Aanpassen aan de weersomstandigheden.

Zo zou je het ook kunnen uitleggen, maar dan gaan leeghoofden tijdens warm weer het gaspedaal indrukken, want het kan.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, drz zei:

Zonder gekheid, ik begrijp niet waarom dit niet een onderdeel van het rijexamen is.

"aanpassen aan winterse omstandigheden"  zou simpelweg deel uit moeten maken van het gezonde verstand...maar ja, sommige mensen..

Dus winterbanden in de winter en, als je te weinig geld hebt voor het optimale, 4 seizoenen-banden voor het hele jaar; die zijn inmiddels ook al erg goed.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naast het rijgedrag aanpassen, ook de uitrusting van je wagen.

Wat doe je dan bij een helling, waar je niet verder komt?

 

In de Skigebieden verklaren ze dat soort rijders voor idioot, die rijders die ervoor zorgen dat al het verkeer omhoog tot stilstand komt.

 

En de fietser of voetganger heeft ook pech, wanneer jij met je niet goed uitgeruste wagen niet kan remmen en die voetganger of fietser onderuit schuift.

Voor de Nederlandse verkeerswetgeving ben je in overtreding wanneer je zonder de juiste uitrusting op weg gaat.

 

Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, luisteraar zei:

rijd je dan op de weg met 30kmh en de wagen achter je heeft andere banden dan heeft ie pech gehad dat ie niet harder kan rijden.

 

Als jij meent dat je door te sukkelen de verkeersveiligheid dient dan hoor je helemaal niet op de weg thuis.

 

Neem gewoon het openbaar vervoer, dat is ook lekker langzaam!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is dan een uitzondering?

 

Ik woon op het platteland en werk een dorp verder.

Met de auto 9 minuten, met de fiets 28 minuten.

 

Met het openbaar vervoer....

1 uur en 38 minuten, enkele reis.

Te voet is nog sneller.

 

Maar dit staat een beetje los van de winterbanden.

Het weerbericht voor vannacht:

Vanavond en vannacht (ZEER) DICHTE MIST, vorst en gladheid!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, drz zei:

Zo zou je het ook kunnen uitleggen, maar dan gaan leeghoofden tijdens warm weer het gaspedaal indrukken, want het kan.

Weersomstandigheden daar valt ook mist of zware regenval onder.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Als jij meent dat je door te sukkelen de verkeersveiligheid dient dan hoor je helemaal niet op de weg thuis.

 

Neem gewoon het openbaar vervoer, dat is ook lekker langzaam!

Als je quote moet je het wel goed doen:

 

2 uren geleden, luisteraar zei:

hij rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden. 

rijd je dan op de weg met 30kmh en de wagen achter je heeft andere banden dan heeft ie pech gehad dat ie niet harder kan rijden. 

Als jij vind dat 30km p/u dan veilig is heb jij 100% gelijk.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...