Ga naar inhoud


Wel of geen winterbanden topic seizoen 2019 - 2020.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Misschien kan een Mod het topic daarover van vorig jaar en de jaren daarvoor hierheen kopieren .

Zijn we meteen klaar .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze winter gok ik opdat de klimaatneuroten gelijk hebben en dat de aarde deze winter nog met een graad of 30 is opgewarmd..

Neerslag is niet meer te verwachten dus slicks gaat het worden dit seizoen.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De regio verwachting voor zuidoost Nederland is voor komende woensdag en donderdag overdag 20 graden.

Maar in de nacht kan de temperatuur al zakken naar 6 graden.

De 14 daagse verwachting heeft het over nachttemperaturen van rond de 4 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei astro iris:

De stok weer in het hoenderhok gegooid?

De discussie blijft leuk! :D

 

Zonder gekheid, afgelopen winter had ik zowaar per ongeluk een goede weersvoorspelling gedaan over het seizoen, ik denk dat we dit jaar een iets strengere winter gaan krijgen.

Uiteraard is deze voorspelling weer geheel uit de dikke duim gezogen en kan het alle kanten uit.

November: Aantal strenge nachtvorsten, overdag relatief veel zon en weinig neerslag. Temperatuur tussen de 5 en 10 graden.

December: een vervolg van november in het eerste gedeelte. Druilerig en nat in het tweede gedeelte.

Januari: best wel wat zon, overdag temperaturen rond het vriespunt, mogelijk schaatsweer en af en toe een sneeuwbui bij temperaturen zo rond het vriespunt.. In de nacht sneeuw.(dat is twee keer rond het vriespunt, ik weet het)

Februari: Een goed begin richting het voorjaar.. Zonnig en rond de 12 graden in het begin, later rond de 17 graden.

Maart: Regenachtig, temperaturen rond 10-15 graden.

 

Als dit uit komt, ga ik jaarlijks het weer voorspellen. :D  :D

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Sprietje:

Welnee, hij rijdt op een kameel. Ik snap niet waar hij dit onderwerp vandaan haalt.

 

Hij rijdt niet op een kameel maar wel iedere dag met kamelen om zich heen, op de heen en terugweg van Dubai Media City naar Ras al Khaimah. Deze foto´s genomen ca. 10 km voor Ras al Khaimah, mijn woongebied.

Vooral ´s nachts in het donker erg gevaarlijk en je kunt maar 60-70 km/h voor een veilige rit, zonder tegen een kameel aan te rijden. Ze staan of lopen soms midden op de weg.

Dus goede banden zijn aan te raden.

Ik vind de rit door de woestijn (ca. 100 km) iedere keer weer fascinerend en geniet ervan. Noemen jullie het een zandbak, het is mijn "Heimat" geworden.

 

 

IMG_2915.jpg

IMG_2920.jpg

IMG_2909.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Tonskidutch:

Drs IJzerbout zit zich al weer te verkneukelen over die domme west Europeanen met gladheid tijdens het winterseizoen.

en toch zit ik liever hier in de kou dan daar waar het straks gaat knetteren over olie tankers en olie bronnen

 

 

Tja, dat is inderdaad iets om over na te denken.

In ieder geval, als ik mijn woestijnrit op zomerbanden weer achter me heb, na een dag van hard werken, dan is het niets al relaxen met een biertje en lekker eten bij genieten van de zonsondergang.

Op de foto´s mijn woonwijk met de het punt waar de Arabische Golf in de Straight of Hormuz overgaat. Olietankers zien we zo goed als nooit trouwens.

Ik weet niet of ik nou liever aan het Noordzeestrand zit te kleumen of hier zit na te denken of ik zomer of winterbanden onder mijn wagen zal gooien. 😂

 

 

IMG-20180906-WA0002.jpg

IMG-20180906-WA0003.jpg

IMG-20180906-WA0001.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...