Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Blijkbaar er nooit stil bij gestaan dat als je een werkgever op 5 min afstand hebt dat je dan toch aan de andere kant van Nederland kunt moeten gaan werken?

Ga eens een morgen vroeg uit bed (dus voor 5 uur) ga op een viaduct van een snelweg staan en kijk eens waar alle busjes ed. die onder je door zoeven naar toe gaan/vandaan komen.

Dat is nu het product van soepele ontslagmogelijkheden en steeds verder gespecialiseerd werk.

Zelfs het gezegde van "wil je een baan voor het leven? ga bij de overheid werken" gaat vandaag de dag niet meer op.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


50 minuten geleden, gerrit B zei:

Blijkbaar er nooit stil bij gestaan dat als je een werkgever op 5 min afstand hebt dat je dan toch aan de andere kant van Nederland kunt moeten gaan werken

Die stelling gaat natuurlijk niet op niemand gaat aan de andere kant van nederland werken als om de hoek het zelfde werk is.

Door decentralisatie ,fusies,bedrijfsluitingen zijn lokale werkgevers verdwenen maar het lange woon/werk verkeer zal

een knelpunt worden of je nu 100 of 120 km kan rijden.

Bij 100km zullen de files toenemen de doorstroming (auto´s per uur) zal minder worden.

Door file langere reistijd voor de werknemer langere werktijd ,reistijd vind ik onderdeel van de werktijd het hoort er bij.

Je hebt die tijd nodig zodat je baas kan profiteren van je inbreng.

De goedkope tweedehandse auto werknemer zal binnenkort rijverbod krijgen in de steden dus een moderne nieuwe kopen voor de werknemer.

De belasting bevrijding van 0,19 cnt/km slaat nergens op de kosten zijn hoger.

Maar goed de tijd van werken heb ik achter me gelaten de nieuwe generatie zit ermee

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, luisteraar zei:

Die stelling gaat natuurlijk niet op niemand gaat aan de andere kant van nederland werken als om de hoek het zelfde werk is.

Door decentralisatie ,fusies,bedrijfsluitingen zijn lokale werkgevers verdwenen maar het lange woon/werk verkeer zal

een knelpunt worden of je nu 100 of 120 km kan rijden.

Bij 100km zullen de files toenemen de doorstroming (auto´s per uur) zal minder worden.

Door file langere reistijd voor de werknemer langere werktijd ,reistijd vind ik onderdeel van de werktijd het hoort er bij.

Je hebt die tijd nodig zodat je baas kan profiteren van je inbreng.

De goedkope tweedehandse auto werknemer zal binnenkort rijverbod krijgen in de steden dus een moderne nieuwe kopen voor de werknemer.

De belasting bevrijding van 0,19 cnt/km slaat nergens op de kosten zijn hoger.

Maar goed de tijd van werken heb ik achter me gelaten de nieuwe generatie zit ermee

 

 

 

Onderzoeken wijzen in een andere richting.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, minplus zei:

Bij 100km zullen de files toenemen de doorstroming (auto´s per uur) zal minder worden.

 

4 minuten geleden, minplus zei:

Onderzoeken wijzen in een andere richting.

Op wegen waar de capaciteit nu een overschot heeft zal 100km/h niets uitmaken je hebt overcapaciteit.

Op routes die nu bij 120 km/h aan het limiet zitten gaat dat niet meer op

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, TangoBravo zei:

Wie is van plan zich straks aan die 100 km te houden?

 

Ik niet. Pakkans nihil. Bovendien vind ik 100 niet "lekker rustig". Ik wordt er bloed nerveus van.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, luisteraar zei:

Die stelling gaat natuurlijk niet op niemand gaat aan de andere kant van nederland werken als om de hoek het zelfde werk is.

 

De manier van werken is toch wel wat verandert.

Je kunt wel stellen dat je rond je woonplaats wilt werken maar je werkgever heeft niet alleen maar opdrachtgevers die allemaal om de hoek zitten.

Vooral als je te maken hebt met winkelketens of andere landelijk werkende opdrachtgevers dan heb je vaak de keuze uit toch maar naar de andere kant rijden of je opdrachtgever geheel kwijt te raken.

Raak je zo voldoende opdrachtgevers kwijt dan kun je vanzelf geheel thuis blijven.

 

1 uur geleden, luisteraar zei:

Bij 100km zullen de files toenemen de doorstroming (auto´s per uur) zal minder worden.

 

Klopt niet helemaal, bij 100km per uur zal er ook minder ruimte tussen de auto's nodig zijn (kortere remweg waardoor men dichter op elkaar gaat rijden) en kunnen er dus juist meer auto's per km snelweg gelijktijdig bewegen.

Files ontstaan o.a doordat er figuren zijn die links en rechts in kunnen halen en overal nog net voorlangs kunnen met het gevolg dat andere moeten/gaan remmen.

Remt de 1e dan moet de 2e harder remmen, de 3e nog harder enz. en staat er 10 min later een file en heb je pech dan let iemand net iets te laat op en klappen er een paar op elkaar zodat je helemaal stil staat.

Zou iedereen zich netjes aan de snelheid houden en iedereen netjes dezelfde snelheid aanhouden als zijn voorganger dan ontstaan er alleen nog maar files waar wegen bij elkaar komen of het aantal rijbanen minder worden waardoor invoegend verkeer ontstaat.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

files is een raar onvoorspelbaar fenomeen.

Als voorbeeld tussen weert en eindhoven is over een traject van 5km bijna

altijd een file in de spits wat is daar anders twee bochten en een tankstation aan de autoweg.

In mijn ogen geen reden voor files maar toch.

Ik weet wel in de tijd toen ze van 100km/h naar 120 km/h gingen namen de files af.

Maar heeft niet lang aangehouden omdat verkeer toegenomen was.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus gigantisch veel in de file gestaan tussen Weert en Eindhoven toen je daar 100 mocht en toen je er 120 mocht opeens veel minder als ik je positief begrijp?

En met meting bedoel ik heel iets anders dan wat jij er van maakt en dat weet je zelf hopelijk ook.

Twee keer een zwaktebod van jouw kant voor mij.

Voelen dat je in een file staat en een meter in de auto die dan op 0 staat....

Tsjongejongejonge....

Dat zijn nog eens exacte meetgegevens over het verschil tussen 100 en 120, zelfs in Brabant.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, minplus zei:

Je hebt dus gigantisch veel in de file gestaan tussen Weert en Eindhoven toen je daar 100 mocht en toen je er 120 mocht opeens veel minder als ik je positief begrijp?

In de periode toen ze van 100 naar 120 gingen in 1988 was tussen weert en eindhoven zeer zelden een file en ben

me zelf niet helemaal zeker dat toen dat stukje autosnelweg al bestond tweede geachte dat stukje was er al maar in 1974 toen de

100km/h invoerde niet heel lang geleden

 

De files van voor 1988 waren oudenrijn rijswijk en schiphol naar delft

Allemaal lang geleden maar mijn geheugen is nog goed

We zullen de toename van files zien als de snelheid naar 100 gaat.

 

Dat ik dat nog zo goed weet in die tijd was ik student en om een centje er bij te verdienen

in het weekend en vaak woensdags vrachtwagen chaufeur

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vaag kun je zijn in je argumentatie met een nog goed geheugen.

Je hebt dus het vast wel juiste idee dat er in 1988 daar zelden files waren ook al bestond het stukje snelweg mogelijk nog niet en voor die tijd had je er een paar in de randstad.

Een uitstekend argument voor jou om te veronderstellen dat er veel files gaan komen als iedereen 100 rijdt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...