Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Veel of meer komt op hetzelfde neer, dat weet jij ook.

Ik rij vanaf eind jaren 70 in een autokarriemotorie en aanvankelijk vaker in de wingewesten dan in de randstad. En heb zeker geen afname van files door een hogere toegestane snelheid waargenomen, noch in het buitengebied, noch in de randstad. Wel door toename van het verkeer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ik niet. Pakkans nihil. Bovendien vind ik 100 niet "lekker rustig". Ik wordt er bloed nerveus van.

 

Misschien te laat van huis gegaan? 

 

Als ik heel eerlijk ben, dan kom ik best wel eens ergens te laat aan. Zelden kan ik het verkeer de schuld geven, ik kon van tevoren weten dat het druk, file, enz. was. Maar ik dacht dat ik eerst nog wel effe.... kon enz. 

Ofwel, eigenlijk ben ik in 90 % van de gevallen dat ik ergens te laat ergens was, zelf te laat van huis gegaan. Ik moet toegeven, is ook wel eens de schuld van mijn vrouw 😎

 

En bloednerveuze gasten achter mij? Laat ik gauw voorbij, ik zie het gevaar liever in de verte verdwijnen dan achter mij in mijn kofferbak kruipen...

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, TangoBravo zei:

Geen probleem, lekker ontspannen en zuinig rijden. 
 

 

9 uren geleden, gerrit B zei:

 

Dat moet je nog maar afwachten.

 

Lees het bewuste stukje in het AD eens. De Golf rijder die nu 100 ging rijden i.p.v. zijn gebruikelijk snelheid schreef dat hij i.p.v. zijn normale 1:20 nu 1:27 reed met zijn Golf diesel. Volgens hem zou hij op die manier 350 km meer kunnen rijden met zijn tankinhoud, 35% zuiniger. Hij heeft dat getest op de snelweg Utrecht -> Zwolle -> Arnhem -> Eindhoven -> Utrecht. Dat wat betreft zuinigheid. 

 

Wat ontspanning betreft, ik rij nu al vaak 110 op de snelweg, dat is volgens de GPS 103 echte km per uur. Weliswaar zit ik dan wel vaak ten noorden van Zwolle op de snelweg, maar ook op Zwolle - Meppel kan het druk genoeg zijn, en ook daar is het best te doen. Maar het is ook een kwestie van mindsetting en zelfbeheersing.

 

En omdat een groot aantal mensen weinig zelfbeheersing hebben, moet je ook zorgen dat je zoveel mogelijk rechts blijft, heb je een grotere overlevingskans....

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zegt nog niets, nu rijden de vrachtwagen rechts zo rond de 90 en links gaat het, als de vrachtwagens, auto's met aanhangers/sleurhutten en andere slome duikelaars niet inhalen wat harder, dus als je 100 gaat rijden kun je gewoon met de stroom mee of zonder problemen in gaan halen (moet de rest maar op de rem) en dus met een vrij constante snelheid rijden.

Gaat/moet iedereen 100 gaan rijden dan liggen de verhoudingen plots heel anders en zal de manier van rijden waarschijnlijk ook heel anders worden maar dat zal de tijd moeten leren.

Dat neemt niet weg dat een gemiddelde servicemonteur 1 euro of meer per minuut kost als hij/zij in de auto zit en de extra tijd die nodig is bij langere ritten wordt ook niet met 35% zuiniger rijden gecompenseerd.

 

De A50 Apeldoorn richting Eindhoven is gewoon een ramp. Daar een paar maanden naar toe gereden voor een groot project (15 km kabel leggen) het stuk van Apeldoorn tot Arnhem ging nog wel, maar na de afslag Nijmegen stond je zo ongeveer bij elk extra oprit stil,  dus het uiteindelijk maar op de koop toegenomen dat we een half uur bij de klant voor de deur konden staan wachten. Reden we hier een kwartier later weg dan deden we er minimaal 1uur extra over om in Eindhoven te komen .

Het wordt dus hoog tijd dat ze ook buiten de randstad wat meer asfalt gaan leggen (effectiever met het asfalt omgaan) om zo ook op de A1, A12, A15, A50 en A73 door te kunnen rijden ipv. stil te staan.

Ik snap dan ook niet dat de regering inzet op langzamer rijden, laten ze er op inzetten dat je niet stil hoeft te staan, want met door kunnen rijden worden veel minder uitlaatgassen uitgestoten dan met onnodig stil staan en telkens optrekken en weer afremmen.

Ik ben al aan het zoeken geweest naar een bericht over een verkeersdrempel die overlast veroorzaakte maar kan hem nog niet vinden want dat is wel een leuk voorbeeld.

Hier werd op verzoek van de buurt een verkeersdrempel geplaatst want er werd veeeeel te hard gereden.

De mensen die hem voor de deur kregen stonden een paar maand later bij de gemeente op de stoep om hem weer weg te krijgen want het stonk nu regelmatig naar uitlaatgassen in hun slaapkamer en de drempel veroorzaakte veel meer lawaai dan wat ze ooit hadden gehad.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=overlast+verkeersdrempels

Leesvoer.

Een van de ruim 30.000 hits

https://www.bd.nl/den-bosch-vught/vier-verkeersdrempels-in-empel-weggehaald-in-verband-met-veroorzaken-van-overlast~adb9ddc4/

 

De zelfbenoemde verkeersdeskundigen slaan vaker de plank mis.

Met overal 100 km/uur gaan er een hoop slaaprijders bij komen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-11-2019 om 00:40, TangoBravo zei:

Vandaag stond er een stukje in de krant van twee journalisten die getest hebben, de een op maximaal 100 de ander overal de maximaal aangegeven snelheid, 

Wat beiden hebben opgemerkt was dat van het overige verkeer vrijwel niemand zich aan de maximum snelheden hield, vrijwel iedereen reed (veel) te hard, 

 

Vandaar mijn volgende vraag:

Wie is van plan zich straks aan die 100 km te houden?

 

ik geef wel de aftrap: ik ben het wel van plan. Soms rij ik nu wel eens te hard maar dat komt dan omdat het mij door al die wisselende snelheden niet duidelijk is waar ik nu 100, 120 of 130 mag, Maar straks 100 km? Geen probleem, lekker ontspannen en zuinig rijden. 
 

T B 

 

 

Ik zette en zal hem vastzetten op de maximale toegelaten snelheid.

Ik ga niet bijdragen aan de schatkist. Maar baal wel van dat getuttel.

 

Neveneffect is dat de belasting op de brandstoffen omhoog gaat.

De regering kan niet met minder inkomsten bij lagere snelheden.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast zetten op de maximale snelheid betekend in veel gevallen dat je een stuk onder de maximale snelheid rijdt.

Personen met een navigatie die de echte snelheid aangeeft gaan daarom meestal zo'n 10% hoger zitten.

Reken je het helemaal uit dan tel je eerst de afwijking van je teller er bij op dan nog de correctiefactor (onder de 100Kmh is dat 3 km en daarboven is het meestal 3%)

Dus je kunt hem dan ook vastzetten op 103 echte Kilometers zonder risico te lopen dat je een boete krijgt, in de praktijk betekent dat dat je bij veel auto's de snelheid dus rustig 10%-12% hoger in kunt stellen.

 

Maakt mij niets uit dat de belasting omhoog gaat, ik tank toch altijd al in Duitsland.

Scheelt op dit moment op een liter E10 toch snel zo'n 25 cent of meer en op een liter diesel zo'n 10 cent of meer.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Con zei:

Neveneffect is dat de belasting op de brandstoffen omhoog gaat.

De regering kan niet met minder inkomsten bij lagere snelheden.

Dit dus!!!!!

 

Dadelijk weer 3 - 5 cent bovenop de brandstofprijzen 😡

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, drz zei:

A1 tijdens regen en spits?

de randstad is ongeveer 2 x groter dan Los Angelos en ook 2 x meer inwoners

 

elke 5 a 10 jaar hebben ze met één extra rijbaan uitgebreid en het gaat echt net zo traag als 20 jaar geleden file rijden (ik reed er zelf ook)

dat is wat induvidualistisch autoverkeer met zich brengt

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, drz zei:

Dit dus!!!!!

 

Dadelijk weer 3 - 5 cent bovenop de brandstofprijzen 😡

 

Ik deel jullie mening. Linksom of rechtsom zat de overheid het verlies aan brandstoftax ergens vandaan halen. Vrij logisch is dat ze veel meer boetes gaan uitschrijven bij te hard rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...