Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten


Net gelezen: 

 

1 % van de luchtvaart, met name de langste vluchten, gebruiken 20% van de totale hoeveelheid brandstof die de luchtvaart gebruikt. 

Dat komt vooral omdat er voor zo'n lange vlucht zoveel brandstof meegesleept moet worden, dat het veel brandstof kost om die brandstof te vervoeren...

 

T B

 

PS,

dit heeft niks met 100 km/u te maken, hoewel, hoeveel energie verbruiken/verspillen wij door nodeloos dakkoffers, en allerhande andere troep op het dak en in de kofferruimte mee te zeulen wat extra luchtweerstand en gewicht (=meer wrijvingsweerstand van de banden) als resultaat geeft???

Of door nodeloos hard te rijden omdat het nu eenmaal mag en leuk is.....😂😂

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je banden op de juiste spanning zetten kan al 10 % brandstof verbruik schelen.

Kan er 1,4 huis gebouwd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winter afschaffen dus, want dat scheelt in stookkosten, winterbanden en is beter voor het milieu..

OF zijn we nu allen bezig om strengere winters te krijgen?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winter afschaffen, dan moet je gewoon doorgaan zoals we nu bezig zijn :

-door kachelen op 130km/u

-oude woningen kopen en zonder te isoleren flippen aan onwetenden

-tuinen en oprit compleet verharden

-biomassa centrales opstarten met hout als brandstof

-met je 2500kg SUV een pakje sigaretten halen of kindje naar school chaufferen

-Old timers kopen als belegging en er ook nog mee gaan rijden

-biomassa telen voor de olie

-bomen kappen zonder er voldoende bij te plaatsen/planten

-natuurgebieden opheffen

-doorgaan met grondverzet en bouwwerkzaamheden voor niet circulaire projecten

-verder met het vliegtuig op vakantie gaan

-verder met de Ocean Cruises naar toeristische trekpleisters als Venetië en andere bedreigde steden

-door met import export via Rotterdam als anus van Europa

-schiphol gewoon laten groeien en rekenkundig er een formule voor vinden die conform de wet is

-verder met de veeteelt en gevogelte in stapelbare stallen

-door met afvalverbranding in de open haard en barbecue op terras en balkon

-meer eetprogramma’s en meer verspilling van voedsel

-geld is ook een bron / resource en die verkwisten we heel graag aan nutteloze prullaria en mode gadgets

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, dan zijn we nu toch al op de goede weg? Als de winter eenmaal is afgeschaft, wordt het milieu niet meer belast en keert de winter vanzelf weer terug..

Ik geef strakjes nog een keertje extra gas met mijn machtige diesel! :D:D

 

..wat trouwens onmiddellijk resulteert in een dikke vette rookpluim omdat ik doorgaans rustig rijd.. rond de 100 😁.. Dus de EGR-klep vervuild sterk als ik af en toe niet door trek..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Heb jij bij mij thuis gekeken? Vrijwel allemaal punten die op mij van toepassing zijn.
Met 140 op de motor naar mijn werk
Oud huis uit 1916
Net weer een cruise geboekt
BBQ heerlijk
Gadgets, ik wacht met smart op Black Friday
En ik werk ook nog op Schiphol

:-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik bedoel de stikstof winst die die besparing oplevert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, drz zei:

 Als de winter eenmaal is afgeschaft, wordt het milieu niet meer belast en keert de winter vanzelf weer terug..

 

 

Meteorologisch bewezen, na opwarming komt de afkoeling  en kan alles weer van vooraf aan beginnen, maar dan zonder het super dominant intelligent wezen, dat mens heet.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, astro iris zei:

Meteorologisch bewezen, na opwarming komt de afkoeling  en kan alles weer van vooraf aan beginnen, maar dan zonder het super dominant intelligent ondoordacht primaat wezen met gereedschap, dat mens heet.:D

Ik heb hem even gecorrigeerd :D:D:D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een verkeerde rijstijl gestraft moet worden.

Sukkels die ineens links 80 km rijden veroorzaken een

enorme stikstof chaos, iedereen remmen en optrekken.

En ook een giga energie-vernietiging & gevaarvorming.

 

Aan de kant de losers en op de bon.

 

Continue snelheid rijden zou al heel wat kopzorgen

verminderen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...