Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Mijn wagen past zich al aan aan de snelheid van de voorganger, en houdt een constante afstand aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de linker baan met 180 of op de rechter baan met 100?

 

Vandaag iets van ruim 100 gereden op de cruise. Af en toe even naar 130 of meer of zo om even in te halen (leerde je vroeger bij je rijlessen, zo snel mogelijk inhalen,  en heeft me heel wat geld gekost toen de 1km teveel dus dikke boete waanzin losbrak), als je naar een vrachtwagen met 80 liep en er wat hazen achter je aankwamen zodat die niet op de rem hoefden. Lekker ontspannen en zuinig gereden dus.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag stond er een stukje in de krant van twee journalisten die getest hebben, de een op maximaal 100 de ander overal de maximaal aangegeven snelheid, 

Wat beiden hebben opgemerkt was dat van het overige verkeer vrijwel niemand zich aan de maximum snelheden hield, vrijwel iedereen reed (veel) te hard, 

 

Vandaar mijn volgende vraag:

Wie is van plan zich straks aan die 100 km te houden?

 

ik geef wel de aftrap: ik ben het wel van plan. Soms rij ik nu wel eens te hard maar dat komt dan omdat het mij door al die wisselende snelheden niet duidelijk is waar ik nu 100, 120 of 130 mag, Maar straks 100 km? Geen probleem, lekker ontspannen en zuinig rijden. 
 

T B 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, TangoBravo zei:

Wie is van plan zich straks aan die 100 km te houden?

 

 

 

Ik ga me er netjes aan houden en ga een paar minuutjes eerder de weg op. Dat is het enige nadeel. Voor de rest zijn er alleen maar voordelen.

 

https://www.tubantia.nl/enschede/100-vs-130-wat-scheelt-rotmaatregel-op-twentse-snelwegen~a910a525/?referrer=https://www.google.nl/

 

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&

 

 

Quote

“Hard rijden is een vorm van agressie. Het is een wetmatigheid dat bij een lagere snelheid het aantal ernstig gewonden en doden in het verkeer afneemt. Elk jaar raken 21.000 Nederlanders gehandicapt door verkeersongevallen, hè?

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, TangoBravo zei:

Vandaag stond er een stukje in de krant van twee journalisten die getest hebben, de een op maximaal 100 de ander overal de maximaal aangegeven snelheid, 

Wat beiden hebben opgemerkt was dat van het overige verkeer vrijwel niemand zich aan de maximum snelheden hield, vrijwel iedereen reed (veel) te hard, 

 

Vandaar mijn volgende vraag:

Wie is van plan zich straks aan die 100 km te houden?

 

ik geef wel de aftrap: ik ben het wel van plan. Soms rij ik nu wel eens te hard maar dat komt dan omdat het mij door al die wisselende snelheden niet duidelijk is waar ik nu 100, 120 of 130 mag, Maar straks 100 km? Geen probleem, lekker ontspannen en zuinig rijden. 
 

T B 

 

 

dat is niet het probleem.....we gaan het straks weer merken aan onze portemonee....ze gaan bedenken hoe ze ons weer kunnen leeggraaien.....

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, TangoBravo zei:

Maar straks 100 km? Geen probleem, lekker ontspannen en zuinig rijden.

 

Dat moet je nog maar afwachten.

Stonden de verkeersinstanties niet te schreeuwen dat met het verhogen van de snelheid het aantal verkeersdoden ook explosief zouden stijgen?

Het tegendeel is gebleken.

Dus dat lekker ontspannen kon juist wel eens meer ongevallen tot gevolg hebben, immers "het gaat toch langzaam, dan heb ik toch ook wel tijd voor iets anders"

Zeg dus maar de polder blindheid, op een rechte weg zonder noemenswaardige problemen ontstaan toch ongelukken.

 

Verder heb ik hier boven al eerder aangegeven dat het bedrijfsleven anders naar de kosten kijkt en een kwartier langer onderweg kost gewoon geld wat absoluut niet terug verdient wordt door het zuiniger rijden. En als je denkt dat het bedrijfsleven dat zelf gaat betalen dan kom je bedrogen uit, er is er maar 1 die het gaat betalen en dat is uiteindelijk de burger.

Want als ik meer kosten maak dan bereken ik dat door naar de klant (de supermarkt/winkel enz. waar ik aan het werk moet) ook die gaat dat echt niet zelf betalen en minder winst maken maar rekent het door in de producten/diensten die ze verkopen.

Onderaan de keten is er maar 1 die het nergens aan door kan berekenen en dat is de eindgebruiker en die gaat links of rechtsom uiteindelijk voor de kosten opdraaien.

 

Ander probleem waar je tegen aanloopt is dat je straks geen 100 gaat rijden.

Met 130 rij je nl. ook geen 130 en mag je blij zijn dat je gemiddeld op 110 uit komt, gaat iedereen 100 rijden dan zijn er genoeg met een flink afwijkende teller die op de teller dan wel 100 rijden maar in werkelijkheid niet verder komen dan 93 of 94.

Tel daarbij op de overige vertragingen en je rijdt straks met z'n allen hooguit 85 en waarschijnlijk is dat zelfs nog rooskleurig aangehouden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gerrit B zei:

Verder heb ik hier boven al eerder aangegeven dat het bedrijfsleven anders naar de kosten kijkt en een kwartier langer onderweg kost gewoon geld wat absoluut niet terug verdient wordt door het zuiniger rijden. En als je denkt dat het bedrijfsleven dat zelf gaat betalen dan kom je bedrogen uit, er is er maar 1 die het gaat betalen en dat is uiteindelijk de burger.

Het bedrijfsleven wat is dat ?

Een vrachtwagen die ons bezorgd moet door gaan en rijden al minder dan 100 km/h

Een vertegenwoordiger die als een gek van afspraak naar afspraak rijd te gek voor

woorden die zijn in de tijd stil blijven staan.

Telefoon/e-mail/papierloos/video-conference is de huidige tijd.

De werknemer met het woon/werk verkeer is het slachtoffer het zal zo duur worden

dat het niet meer loont naar een afgelegen baas te rijden dan maar een job in de buurt nemen.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, luisteraar zei:

De werknemer met het woon/werk verkeer is het slachtoffer het zal zo duur worden

dat het niet meer loont naar een afgelegen baas te rijden dan maar een job in de buurt nemen.

Ja en dan houdt het fileleed vanzelf op. Ik vindt het sowieso absurd dat mensen pas een baan kunnen vinden op meer dan 50km van huis.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...