Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Langs deze weg wil ik toch nog een klein eerbetoon geven aan een man , die mij in de vele jaren wegwijs heeft gemaakt in astronomie. Hij was een goedlachse man, met bij een probleem steeds de eerste met een positieve inslag. Mijn reizen naar Frankrijk met hem zullen me altijd bijblijven. Astronomie was zijn leven en had onder zijn vriendenkring veel bekendheden, zoals wijlen Armand Pien die nu en dan eens foto's toonde in zijn weerpraatje van de hand van Hubert , ook Dirk Frimout en Frank De Winne behoorden tot zijn kennissenkring. Talloze amateur fotografen in Vlaanderen zijn bij hem in de leer geweest. Hij is op 89 jarige leeftijd overleden en laat een vrouw en zes dochters na.

Als laatste eerbetoon hierbij nog een foto van een fiere Hubert in zijn observatorium bij hem thuis. Het ga je goed Hubert daarboven tussen de sterren die je zo diep in je hart droeg.❤️

DSC_1979hubert.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 minutes ago, astro iris said:

Zonet vernomen dat één van mijn beste collega's astronomie, vannacht overleden is aan corona virus . RIP Hubert....😥

 

Mijn condolences, astro iris. Ik vrees dat velen van ons in de komende maanden met soortgelijke verliezen te maken gaan krijgen. Heel erg triest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, astro iris zei:

Zonet vernomen dat één van mijn beste collega's astronomie, vannacht overleden is aan corona virus . RIP Hubert....😥

Mijn innige deelneming

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, astro iris zei:

Zonet vernomen dat één van mijn beste collega's astronomie, vannacht overleden is aan corona virus . RIP Hubert....😥

Gecondoleerd! Natuurlijk sterkte gewenst aan de nabestaanden.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kiekiek zei:

En daar is nou net de verplichting van het winkelwagentje voor als middel om afstand te kunnen houden tussen jou en anderen.

Niet perse daar voor maar om het aantal klanten in de winkel te bepalen. Een winkel van 1500m2 heeft dus maar 150 karretjes/mandjes in gebruik nu.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mojo zei:

Niet perse daar voor maar om het aantal klanten in de winkel te bepalen. Een winkel van 1500m2 heeft dus maar 150 karretjes/mandjes in gebruik nu.

 

Een supermarkt en een ziekenhuis zijn nu twee plekken met een verhoogde kans om een besmetting op te lopen. Het zou maar zo kunnen dat het aantal winkelwagens per vierkante meter naar beneden wordt bijgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, kiekiek zei:

Toch wel schokkend:

 

https://www.worldometers.info/coronavirus


 

 

Bijna 20% van de corona patienten overleeft het niet.

Zie het van de positieve zijde : 81% geneest van de ziekte!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-3-2020 om 15:22, ceesv zei:

Er is er maar een die je daarin kan adviseren, dat ben je zelf.

 

Behoor je tot een groep met een verhoogd risico, is het beste advies, blijf weg van mogelijke besmettingen, zolang er nog geen behandeling of medicijn is.

Dat is een goede overweging die ik zelf ook al maak.

Ik behoor zelf niet tot een risicogroep, maar bezorg wel elke dag 100 pakjes bij mensen aan de deur waarvan een aantal wel tot de risicogroep behoort.

Zowel de overheid als de werkgever noemt mijn werk van groot belang. ( nu het loon nog, maar dat doet niet ter zake ).

Dat mijn werk moet doorgaan om gezondheidsproducten te bezorgen snap ik, dus ik blijf ook aan het werk.

Wat ik tegelijk ook zie is dat mensen die lekker thuis zitten ( bij wijze van spreken ) wel allerlei luxe waren bestellen die ik ook moet bezorgen.

En dat neemt nu toe.

 

Ik bezorg nu veel meer speelgoed en home entertainment zoals tv en audio apparaten.

Dat ik medicijnen en diervoeder blijf bezorgen is duidelijk. Ook als daar maaltijdbezorging bij zou komen.

Echter, waarom zou ik nog langer kleding bezorgen? Of opbergkasten?

Voor de thuisblijvers snap ik dat hoor! Als ze toch essentiele zaken bestellen dan maar gelijk een opbergkast.

Het is voor mij echter een verhoogd risico.

 

Maar aan de andere kant brengt het voor mijn bedrijfstak wel werk en inkomen, en dat kan ik goed gebruiken.

Ergens zou ik het fijn vinden als de overheid ook de bezorging zou beperken tot het meest noodzakelijke, en garant zou staan voor de terugval in loon.

Tegelijk ben ik rechts genoeg om te beseffen dat dat niet gaat werken, en doe dus mijn best mijn werk en de economie draaiende te houden.

Tegelijk verwacht ik van de thuiswerkers dat zij hun tijd ook besteden aan kantoortijd, en niet uit verveling luxe artikelen bestellen die men niet nodig heeft, maar die voor mij wel een verhoogd risico hebben.

 

Zoals gezegd behoor ik zelf niet tot een risicogroep. Maar wanneer ik een opbergkast aflever op adres x en daar Corona oploop, hetgeen ik wel overleef, en daarna een medicijn bezorg bij oude mevrouw y, dan kan ik haar besmetten en haar dood zijn.

Kortom een moeilijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-3-2020 om 07:47, kiekiek zei:

Gisteren op tv de CEO van Roche Nederland. Ze blijven weigeren om hun recept vrij te geven. Werkelijk onbegrijpelijk dat ze de touwtjes in handen willen houden om zoveel mogelijk geld binnen te harken ten koste van tienduizenden/honderduizenden/miljoenen doden ter wereld.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1674144737/farmaceut-roche-speelt-onderhandelingsspel-coronatest

Mee eens, maar wel een gevolg van het markteconomisch systeem dat ons de laatste 50 jaar ook tot grote welvaart heeft gebracht.

De banken vielen 5 jaar geleden om, maar nu verdienen ze alweer miljoenen, zo niet miljarden.

Ethisch kan ik dat ook niet verkroppen.....Maar wat als een Chinees met deze info lekker goedkoop een medicijn op de markt brengt, en onze farmaceutische industrie om zeep helpt?

Geld is macht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-3-2020 om 14:55, Sverige zei:

Ja, Pollegazon... dat zijn dingen die  ik me ook afvroeg... als ik met Nederland vergelijk heb je daar veel minder kans om te overleven dan in Oostenrijk, Zweden, Duitsland, Zwitserland... etc etc... 

Nu denk ik zelf dat de gezondheidszorg in Duitsland en Zwitserland veel beter is dan in Nederland... dat staat voor mij vast, maar zelfs in Zuid Afrika lijk je minder snel te overlijden, en daar genezen ook meer mensen, dat lijk je in Nederland amper te doen.

De aanpak is overal verschillend... In Zweden mag je vanaf zondag met niet meer dan 50 mensen bij openbare gelegenheden samenkomen. Zuid Afrika gaat op slot... maar dan zie je weer net als gisteren in het Afrikaanstalige journaal op SABC2 dat de mensen staan te dringen om nog op een bus te kunnen om naar huis in de provincie te gaan... daar wil je niet bijzitten....

In het Zweedse journaal laten ze dan mensen zien die druk een veldhospitaal aan het opbouwen zijn in een Messehalle buiten Stockholm... en een van de medewerksters stopt na het opschrijven van iets, haar pen in haar mond... oops..... 

 

Misschien is dat het misleidende aan statistieken die bijgehouden worden... het kan, aan de andere kant zijn het naakte cijfers. Het verschil in overlevenskans en genezing interesseert mij dus ook... wat is de verklaring?

De zorg in Duitsland is niet per se beter, wellicht iets beter.

Ik denk dat in Nederland iedereen met een normale griep al verdacht wordt als besmet met Corona, hetgeen het aantal besmettingen t.o.v. overledenen omhoog brengt.

In Duitsland hanteert men wellicht iets meer rechtlijnig de aantallen, en is men strakker in de statistiek.

 

Wanneer ik 95 jaar ben, en ik heb een longaandoening, en griep.....en daarbij Corona.

Sterf ik dan aan ouderdom, griep of Corona?

Dat kan per land verschillen.

Ik ben zo nuchter om te stellen dat je aan ouderdom sterft, en dat griep dat versnelt. Corona is dan het laatste zetje.

Feitelijk gezien is Corona dan de doodsoorzaak, nuchter bezien de ouderdom.

Ik vaar dus niet blind op de statistieken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-3-2020 om 10:41, Gerard 76 zei:

Snap niet dat er zo weinig voorhanden is hier. 

Elke Nederlander betaalt een godsvermogen aan de zorg en daarnaast nog 385 eigen risico. 

En nu heb je zorg nodig en is het er niet🤔

Waar blijft al dat geld? 

Dat weet je zelf wel.

Sinds de zorg geprivatiseerd is gaat dat naar directeuren en management.

Lieden die geen verstand hebben van zorg, maar wel kosten kunnen drukken.

Dat hun salaris die kosten overstijgt.....dat is dan zo.

Het ziekenhuis in Zwolle is zo'n prachtig gebouw dat veel gekost heeft. Doe mij dan maar het betonnen gebouw van de Weezenlanden.

Op 28-3-2020 om 11:02, Big fellow zei:

Ik denk dat je dat niet goed ziet... Ik heb in verschillende landen ter wereld ziektekosten verzekeringen gehad (en heb nog steeds!) en ik kan je vertellen dat de 100 euro (min of meer) per maand die ik per persoon betaalde, in het niets valt bij de bedragen die ik ergens anders (heb) betaal(d). Om je een idee te geven, ik betaal op dit moment $450 (company sponsored, anders $1200) per maand voor 2 personen, met een eigen risico van $3000 per jaar, en dan voor elk doctors bezoek moet ik nog eens $30-$100 betalen.... En dat is dan een redelijk goede verzekering! Als je mij niet geloofd, google dan maar eens op "Obama care prices", dan zal je zien hoe duur redelijke ziektekosten verzekeringen kunnen zijn.

(Voorheen betaalde ik $250 per maand per persoon in Argentinie.... Dus mijn huidige verzekering is goedkoper!)

 

Als je de Nederlandse situatie wilt vergelijken, dan kan dat eigenlijk alleen maar als je "first hand knowledge" hebt van andere situaties...

 

Geloof mij, het gezondheidsstelsel in Nederland is vrij goed. Zijn er betere landen kwa gezondheidszorg en kosten? Jazeker... Maar er zijn ook vele slechtere / duurdere...

 

Ja dat is ook weer zo. Heldere bijdrage!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, astro iris zei:

Maar hiermee weet ik nog steeds niet waarom het daar verplicht is en hier niet. Die Chinese dokters zullen wel weten wat ze zeggen zeker. Trouwens mijn schoonzus die in Tsjechië woont heeft gisteren gezegd , dat ook zij niet meer op straat mogen zonder mondmasker. Er staan zware boetes op voor wie zich niet aan de regels houdt. In Tsjechië zijn er nog geen 3000 besmettingen en nog maar 17 doden.

Mondkapjes, mits goed gedragen en van het juiste type zijn vooral van belang voor zorgpersoneel.

Burgers die gewoon afstand houden, handen wassen etc. hebben dan die mondkapjes niet nodig.

Juist wanneer je dan als burger die mondkapjes draagt en niet de kennis hebt hoe je ze moet gebruiken, dan zijn ze een bron van besmetting an sich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, astro iris zei:

Langs deze weg wil ik toch nog een klein eerbetoon geven aan een man , die mij in de vele jaren wegwijs heeft gemaakt in astronomie. Hij was een goedlachse man, met bij een probleem steeds de eerste met een positieve inslag. Mijn reizen naar Frankrijk met hem zullen me altijd bijblijven. Astronomie was zijn leven en had onder zijn vriendenkring veel bekendheden, zoals wijlen Armand Pien die nu en dan eens foto's toonde in zijn weerpraatje van de hand van Hubert , ook Dirk Frimout en Frank De Winne behoorden tot zijn kennissenkring. Talloze amateur fotografen in Vlaanderen zijn bij hem in de leer geweest. Hij is op 89 jarige leeftijd overleden en laat een vrouw en zes dochters na.

Als laatste eerbetoon hierbij nog een foto van een fiere Hubert in zijn observatorium bij hem thuis. Het ga je goed Hubert daarboven tussen de sterren die je zo diep in je hart droeg.❤️

DSC_1979hubert.jpg

Ook mijn deelneming. Oprecht!

Tevens merk ik toch op dat de beste man al op leeftijd was.

Niet om zijn overlijden af te doen als simpel feit.

Echter wel in het besef dat mogelijk ook een gewoon griepvirus hem fataal had kunnen zijn.

Neemt niet weg dat Corona wel degelijk zijn slachtoffers maakt.

Sterkte met het verwerken van het verlies van een leermeester.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...