Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Michel zei:

 

Het dragen van een mondkapje terwijl je ook de afstandsregel in acht neemt is als bescherming tegen een virus als deze vrij zinloos.

 

 

Als bescherming voor jezelf wel, als bescherming voor de andere aanwezigen in bijvoorbeeld een supermarkt is het nuttig, indien je - zonder het zelf te weten - drager bent.

 

En vermits 10 procent van de bevolking drager is (cijfers van wetenschappers) zonder het zelf te weten, is het dus zinvol als je in publieke ruimtes komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Michel zei:


Jouw opmerking is inderdaad lulkoek. 
 

Het dragen van een mondkapje terwijl je ook de afstandsregel in acht neemt is als bescherming tegen een virus als deze vrij zinloos. Dat is wetenschappelijk vastgesteld en die wetenschappers vertrouw ik meer dan jouw ‘lulkoek’.

Jammer dat je dit zegt, Michel.

 

Er is nl. wetenschappelijk aangetoond dat de juiste mondkapjes bij juist gebruik wel degelijk helpen tegen het oplopen van een besmetting, de reden dat medici en verplegend personeel ze gebruiken bij de behandeling van corona-patiënten. Ook op anderhalve meter loop je een risico (waar andere landen 2 meter nemen), ook al is het kleiner dan wanneer je er zo dicht op zit als een arts of verpleegkundige. Het kan best zijn dat het voor jongere personen minder een probleem is, ook al is er net een 12-jarige kerngezonde overleden, een kwetsbaar iemand heeft maar weinig virussen nodig om doodziek te worden en dood te gaan en met een beetje wind van de verkeerde kant zit je dan fout.

 

Ik ben het wel met alziendoog eens dat mondkapjes onzinnig zijn als je niet weet hoe je ermee om moet gaan, maar absoluut niet dat je met wat afstand houden en handen wassen geen gevaar loopt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De apotheker waar ik vandaag medicijnen haalde was erg blij dat ik een mondkapje droeg ook al had ik geen enkel verschijnsel, want ook zonder dat je verschijnselen merkt kun je het virus verspreiden.

En dat kan in beide richtingen. Ik doe dus wel zo'n ding op, zowel om geen virus op te vangen want je komt makkelijk dichter bij iemand dan de anderhalve meter, maar ook om anderen niet te besmetten, ook al heb ik geen verschijnselen en leef ik op de gunstigste plek in Nederland.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Big fellow said:

Welke maatschappij / schip doel je op? Want Zaandam = Holland America Line en Diamond Princess = Princess cruises... Ja, zelfde moedermaatschappij... Maar niet hetzelfde bedrijf.

 

Beide zijn eigendom van Carnival Corporation.

 

2 hours ago, Big fellow said:

Als je nu dit soort opmerkingen wilt maken, moet je er wel voor zorgen om je alle feiten tot je te nemen, voordat je iets schrijft... Want wanneer is het schip vertrokken, en vanaf waar? (Want dat is belangrijk om het complete plaatje te zien....) En vanaf welke datum heeft de cruise industrie alle reizen geannuleerd? (En vanaf welke datum hebben de vliegmaatschappijen grote stappen genomen?)

Tja, ik heb die feiten wel op een rij, maar jij kennelijk niet. Het schip vertrok meer dan vijf weken nadat de Diamond Princess haar reis vroegtijdig beëindigde in Japan, wegens de corona problemen. De Zaandam vertrok oorspronkelijk vanuit Buenos Aires, alhoewel het 'vanaf waar' absoluut niet van belang is. Het vliegverkeer was op de vertrekdatum zoals je weet al voor een heel groot deel lamgelegd.

 

2 hours ago, Big fellow said:

Het staat je helemaal vrij om nooit aan boord van een cruise schip te stappen en/of een reis mee te maken. Maar om nu te stellen dat het verboden zou moeten worden... Dat vind ik wat ver gaan.

Ik neem aan dat je weet dat het hier om pleziertochtjes gaat. Passagiers brengen niet alleen elkaar in gevaar, maar ook de bevolking van de landen waar de schepen aanmeren. Hoeveel cruiseschepen hebben er de laatste tijd al niet nutteloos rondgedobberd omdat ze uit havens werden geweerd. Natuurlijk moet deze gekkigheid verboden worden. Ik heb soms ook nog wel eens zin in een restaurantje, maar dat mag nou eenmaal niet meer. Ben je het met die maatregel wel eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, johnno said:

Tja, ik heb die feiten wel op een rij, maar jij kennelijk niet.

Ik denk dat je hier heel erg naast zit.... Neem maar van mij aan dat ik heel veel feiten ken, die niet publiekelijk bekend zijn. 

3 minutes ago, johnno said:

Het schip vertrok meer dan vijf weken nadat de Diamond Princess haar reis vroegtijdig beëindigde in Japan, wegens de corona problemen. De Zaandam vertrok oorspronkelijk vanuit Buenos Aires, alhoewel het 'vanaf waar' absoluut niet van belang is.

Dat maakt dus wel uit. Want op het moment van het vertrekken van de Zaandam waren er geen negatieve reisadviezen omtrent Zuid Amerika. Wel voor Azie, maar niet voor grote delen van de wereld. Op 12/13 maart zijn er heel veel reizen geanulleerd door de HAL, en de schepen gingen op zoek naar een haven om de passagiers eraf te laten... Maar dat is dus "niet goed" gegaan voor de Zaandam, aangezien Chile besloot de grenzen te sluiten.... Dus op het moment van het vertrek van de Zaandam uit Buenos Aires, was het nog allemaal "onder controle", en waren er geen redenen om de reis niet door te laten gaan...

9 minutes ago, johnno said:

Beide zijn eigendom van Carnival Corporation.

Dat klopt. Zelfde moeder maatschappij, maar wel onafhankelijk opererend... Dus een beslissing bij Costa (ook onderdeel van Carnival Corp) hoeft helemaal geen invloed te hebben op beslissingen bij Seabourn.... (Ook onderdeel van Carnival Corp)

12 minutes ago, johnno said:

Natuurlijk moet deze gekkigheid verboden worden.

Jouw mening. Absoluut niet mijn mening....

13 minutes ago, johnno said:

Ik neem aan dat je weet dat het hier om pleziertochtjes gaat. Passagiers brengen niet alleen elkaar in gevaar, maar ook de bevolking van de landen waar de schepen aanmeren.

Neem nu maar van mij aan dat ik heel veel van de cruise industrie afweet... Ik ben het niet eens met de stelling dat de lokale bevolking "in gevaar" wordt gebracht. De passagiers zijn over het algemeen in goede gezondheid, en hebben toegang tot goede gezondheidszorg aan boord van de schepen... En de gezondheidszorg in de landen waar de schepen naar toe gaan is niet altijd van goede kwaliteit....

15 minutes ago, johnno said:

Ik heb soms ook nog wel eens zin in een restaurantje, maar dat mag nou eenmaal niet meer. Ben je het met die maatregel wel eens?

Ik ben het eens met de "social distancing" regel, en dat er moet worden vermeden dat onbekenden in een relatief kleine ruimte op elkaar zitten. Dus ja, dat de horeca (jammer genoeg) dicht moet op het moment ben ik het mee eens. Ik heb het echter heel erg te doen met de mensen in de horeca, want die hebben gewoon "dubbel" pech. Geen inkomen (baan) meer, met een zeer onzekere toekomst (de aankomende maanden helemaal)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België hebben zwaar vliegend diarree aan spugers & likkers:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/tot-2-400-euro-boete-en-5-jaar-cel-voor-wie-spuwt-naar-politie~aca33d64

Wie het leuk vindt om de plezante lul uit te gaan te hangen , nou die is weldegelijk de lul:

Tot 2.400€ boete en 5 jaar cel als je naar de politie spuwt !! Boete mag zelfs hoger zijn !!
Winkels , met opzet spuwen , hoesten of niezen op etenswaren:

6 maanden tot 5 jaar bak + 1600 tot 16000€ boete !! Boete mag zelfs hoger zijn !!

Liefst zonder vervroegd vrijkomen !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Premier Rutte heeft zojuist bekend gemaakt dat de huidige maatregelen ten minste tot 28 april gehandhaafd worden.

Hij raadt verder niemand aan plannen te maken voor de mei vakanties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, cookie monster zei:

In België hebben zwaar vliegend diarree aan spugers & likkers:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/tot-2-400-euro-boete-en-5-jaar-cel-voor-wie-spuwt-naar-politie~aca33d64

Wie het leuk vindt om de plezante lul uit te gaan te hangen , nou die is weldegelijk de lul:

Tot 2.400€ boete en 5 jaar cel als je naar de politie spuwt !! Boete mag zelfs hoger zijn !!
Winkels , met opzet spuwen , hoesten of niezen op etenswaren:

6 maanden tot 5 jaar bak + 1600 tot 16000€ boete !! Boete mag zelfs hoger zijn !!

Liefst zonder vervroegd vrijkomen !!

 

In Nederland mogen ze wat mij betreft de boetes gelijktrekken met die van de belgen.

...maar ja, in Nederland knuffelen ze je liever. ...behalve wanneer je 3km/pu te snel rijdt!

  • Like 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Nederland zijn er vandaag 4 hoesters veroordeeld,  een daarvan zelfs tot 3 maanden gevangenis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

Premier Rutte heeft zojuist bekend gemaakt dat de huidige maatregelen ten minste tot 28 april gehandhaafd worden.

Hij raadt verder niemand aan plannen te maken voor de mei vakanties.

 

hoop dat de mensen dit nou eens echt doen....maar zal wel weer los lopen.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Big fellow said:

Dus op het moment van het vertrek van de Zaandam uit Buenos Aires, was het nog allemaal "onder controle", en waren er geen redenen om de reis niet door te laten gaan...

 

Die waren er dus overduidelijk wel. Namelijk.....the Diamond Princess.

 

1 hour ago, Big fellow said:

Ik ben het niet eens met de stelling dat de lokale bevolking "in gevaar" wordt gebracht. De passagiers zijn over het algemeen in goede gezondheid, en hebben toegang tot goede gezondheidszorg aan boord van de schepen... En de gezondheidszorg in de landen waar de schepen naar toe gaan is niet altijd van goede kwaliteit....

 

Ik heb vele jaren in Australië gewoond en weet dat de gezondsheidszorg daar zo slecht niet is. En alleen daar al lopen meer dan 400 besmette mensen rond die de besmetting  hebben opgelopen op, ja.....wederom een cruiseschip uit de Carnival stal. Maar liefst 10% van het totale aantal besmettingen in dat land. En jij bent dan van mening dat de lokale bevolking niet in gevaar wordt gebracht? Je weet vast wel beter.

 

https://www.theguardian.com/australia-news/2020/mar/31/more-than-400-coronavirus-cases-australia-total-ruby-princess-cruise-ship

 

1 hour ago, Big fellow said:

Ik ben het eens met de "social distancing" regel, en dat er moet worden vermeden dat onbekenden in een relatief kleine ruimte op elkaar zitten.

 

Maar op een cruiseschip moet dat wel gewoon kunnen. Bedoel je dat nou echt te zeggen?

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote doel van regering en Rivm is groepimuniteit. Maar dan moet je weten hoeveel burgers de ziekte reeds hebben gehad, in een milde variant dus. Maar testen gebeurt in Nl weinig. En als een ziekenhuis in Groningen veel test dan wordt de minister boos.

 

Mis ik nu iets?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...