Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Hoe ervaren jullie de verplichting in de supermarkt nu een karretje te moeten gebruiken? Ik kreeg daar de afgelopen week voor het eerst mee te maken in een vrij grote supermarkt, maar al na enkele meters stond ik in de file. Ik kwam bijna om in de karretjes en meerdere malen werd ik gedwongen anderen op minder dan een meter afstand te passeren.

 

Is dit een verstandige maatregel? Bij gebruik van een mandje was ik veel beter in staat de voorgeschreven afstand in acht te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, johnno zei:

Hoe ervaren jullie de verplichting in de supermarkt nu een karretje te moeten gebruiken?

Ook voor het eerst, maar ze worden wel aan de ingang dan ook netjes ontsmet, hetgeen bij heel veel mandjes zeker niet gebeurd.

is effe wennen met zo kar die nagenoeg leeg blijft :grin:

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

is effe wennen met zo kar die nagenoeg leeg blijft :grin:

 

 

 

Dan ben je uiteraard fout bezig.

 

Wellicht niet gesnapt wat de bedoeling is. Als jij zeven dagen op rij telkens naar de supermarkt gaat voor iedere keer vijf productjes, dan breng je vooral ook anderen in gevaar. Dan is het niet moeilijk dat Johnno moet manouvreren tussen x aantal karren. Zonder te hamsteren kan je ook gewoon een lijstje maken voor vier vijf dagen en dan zal het "gedrum" in de supermarkten ook veel meer afnemen.

 

De karretjes zijn er uiteraard om (1) afstand te bewaren tussen de klanten en (2) het winkelpersoneel meer te beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, pollegazon zei:

Dan ben je uiteraard fout bezig.

Uiteraard.

 

Kan men meer meenemen indien men een auto heeft.

Die heb ik dus niet en ook geen spieren zo als Arnold Schwarzenegger om een winkelwagen vol in draagtassen naar huis te slepen.

 

drie dagen dan is het eten op wat ik kan dragen in een keer

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, pollegazon said:

 

 

Dan ben je uiteraard fout bezig.

 

Wellicht niet gesnapt wat de bedoeling is. Als jij zeven dagen op rij telkens naar de supermarkt gaat voor iedere keer vijf productjes, dan breng je vooral ook anderen in gevaar. Dan is het niet moeilijk dat Johnno moet manouvreren tussen x aantal karren. Zonder te hamsteren kan je ook gewoon een lijstje maken voor vier vijf dagen en dan zal het "gedrum" in de supermarkten ook veel meer afnemen.

 

De karretjes zijn er uiteraard om (1) afstand te bewaren tussen de klanten en (2) het winkelpersoneel meer te beschermen.

 

Tja, ik ben alleen en ook als ik een lijstje voor vier of vijf dagen maak, dan past het vaak nog prima in een mandje, en zeker in de wat grotere versie. Het lukt niet als er ook een kratje bier moet komen, maar in deze tijd van het jaar hoeft dat bij mij niet iedere vijf dagen.

 

Verder zeg je dat de karretjes er zijn om afstand te bewaren, maar ik legde juist uit dat dat me met en mandje veel beter lukt. Als ik een opstopping voor me zie, dan loop ik terug en pak het volgende laantje. Dat gaat met zo'n kar heel wat minder makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, johnno zei:

Ik kwam bijna om in de karretjes en meerdere malen werd ik gedwongen anderen op minder dan een meter afstand te passeren.

 

 

Je wordt door niemand gedwongen om anderen op minder dan een meter afstand te passeren. Die keuze maak je namelijk zelf. Een keuze waarmee jij jezelf en anderen in gevaar brengt. Je kan ook even netjes op anderen wachten, een stukje omlopen, anderen erop attenderen, minder vaak naar de supermarkt gaan of naar het ouderenuurtje gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, kiekiek said:

 

Je wordt door niemand gedwongen om anderen op minder dan een meter afstand te passeren. Die keuze maak je namelijk zelf. Een keuze waarmee jij jezelf en anderen in gevaar brengt. Je kan ook even netjes op anderen wachten, een stukje omlopen, anderen erop attenderen, minder vaak naar de supermarkt gaan of naar het ouderenuurtje gaan.

 

Onzin! Als je niet voor of achteruit kunt en het tegemoetkomende verkeer loopt door, hoe is dat dan te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Tonskidutch said:

Nou dan is jouw keuze levensmiddelen zeer compact Johnno.

Als ik al twee flessen Mineraalwater van 1,5 liter draag met de verse groenten en wat kleingrut is de draagtas vol en zwaar.

 

Ik zei 'vaak' en dat is dus niet altijd.

En mineraalwater kan me trouwens gestolen worden.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, johnno zei:

Onzin! Als je niet voor of achteruit kunt en het tegemoetkomende verkeer loopt door, hoe is dat dan te vermijden.

 

En daar is nou net de verplichting van het winkelwagentje voor als middel om afstand te kunnen houden tussen jou en anderen.

 

En als dit werkelijk niet werkt, zou ik bij de winkelmanager aangeven dat zijn aantal bezoekers per vierkante meter toch te hoog is.

 

Voel jij je niet veilig in de supermarkt, doe dan je mond open, zeker in deze tijden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, kiekiek said:

 

En daar is nou net de verplichting van het winkelwagentje voor als middel om afstand te kunnen houden tussen jou en anderen.

 

En als dit werkelijk niet werkt, zou ik bij de winkelmanager aangeven dat zijn aantal bezoekers per vierkante meter toch te hoog is.

 

Voel jij je niet veilig in de supermarkt, doe dan je mond open, zeker in deze tijden.

 

Waarom blijf je nou weer zo eigenwijs doordrammen?

Als twee klanten met een kar elkaar op een pad passeren, dan is de afstand tussen hen minder dan 1.5 meter.

Dat is ook het geval als de paden aan de ruime kant zijn, zoals in de supermarkt die ik bezocht.

Maar misschien is het op Rottumeroog allemaal anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, johnno zei:

Waarom blijf je nou weer zo eigenwijs doordrammen?

Als twee klanten met een kar elkaar op een pad passeren, dan is de afstand tussen hen minder dan 1.5 meter.

 

 

Ik dram niet. Ik geef alleen aan wat de overheid van ons vraagt, in ieders belang om verdere besmettingen en doden te voorkomen.

2 minuten geleden, astro iris zei:

Zonet vernomen dat één van mijn beste collega's astronomie, vannacht overleden is aan corona virus . RIP Hubert....😥

 

Jezus! Sterkte man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...