Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

1 minute ago, johnno said:

Die waren er dus overduidelijk wel. Namelijk.....the Diamond Princess.

Mee oneens. Dat is hetzelfde als stellen dat toen er in Wuhan een crisis ontstond, om meteen in Nederland alle maatregelen te nemen zoals die nu zijn genomen....

3 minutes ago, johnno said:

... een cruiseschip uit de Carnival stal. Maar liefst 10% van het totale aantal besmettingen in dat land. En jij bent dan van mening dat de lokale bevolking niet in gevaar wordt gebracht? Je weet vast wel beter.

Ik snap niet wat jij tegen cruise schepen hebt.... Want hoeveel besmettingen zijn er opgelopen in vliegtuigen? Moet dan de luchtvaart ook maar afgeschaft worden?

5 minutes ago, johnno said:

Maar op een cruiseschip moet dat wel gewoon kunnen. Bedoel je dat nou echt te zeggen?

Doe mij een plezier, en probeer geen woorden in mijn mond te leggen.... Want ik heb op geen enkele manier geinsunieerd dat ik denk dat de cruise industrie gewoon vol door moet gaan op dit moment. Voor mij valt dit onder een vorm van horeca....

 

Maar geef eens je mening over de all inclusive resorts over de hele wereld? Want die zijn in principe heel erg gelijk aan cruiseschepen.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Johno, ik maak mij meer zorgen over vliegtuigen uit New York, die op Schiphol landen.

Met de kennis van vandaag is het gemakkelijk oordelen over cruiseschepen, die weken geleden vertrokken zijn, maar de KL 646 uit New York land morgenochtend om 08:10 uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, edbe zei:

 

hoop dat de mensen dit nou eens echt doen....maar zal wel weer los lopen.

 

Ik zie de bui alweer hangen.

 

Die mensen gaan gewoon met hun sleurhut met ingebouwd toilet een weekend naar de camping.

 

Het kabinet vertrouwt teveel op het 'gezonde verstand' van de Nederlander. Gooi de campings, hotels, vakantiehuisjes gewoon dicht.

23 minuten geleden, moonchild zei:

Het grote doel van regering en Rivm is groepimuniteit. Maar dan moet je weten hoeveel burgers de ziekte reeds hebben gehad, in een milde variant dus. Maar testen gebeurt in Nl weinig. En als een ziekenhuis in Groningen veel test dan wordt de minister boos.

 

Mis ik nu iets?

 

De komende weken komen de resultaten van een voedselbank naar buiten, die nu bloed afnemen en gelijk op antistoffen tegen corona testen. Dat is alvast een redelijk goede indicator om het percentage immuniteit te bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In een reportage op tv gisteren werd duidelijk dat vele campings, en recreatie parken al gesloten zijn.

 

Lees anders dit eens door.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=recreatie+parken+gesloten

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Ik ben het wel met alziendoog eens dat mondkapjes onzinnig zijn als je niet weet hoe je ermee om moet gaan, maar absoluut niet dat je met wat afstand houden en handen wassen geen gevaar loopt.

 

Zullen we het er maar op houden dat nederlanders veel te ijdel zijn om met een mondkapje te gaan lopen ;) Ook een vorm van dommigheid. Waarom loopt verplegend personeel, artsen en de tandarts anders met een mondkapje op?

2 minuten geleden, ceesv zei:

In een reportage op tv gisteren werd duidelijk dat vele campings, en recreatie parken al gesloten zijn.

 

Lees anders dit eens door.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=recreatie+parken+gesloten

 

 

Gelukkig maar ceesv! En wat openblijft aan campings moet sowieso de sanitaire voorzieningen sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Big fellow said:

Ik snap niet wat jij tegen cruise schepen hebt.... Want hoeveel besmettingen zijn er opgelopen in vliegtuigen? Moet dan de luchtvaart ook maar afgeschaft worden?

 

Ik heb helemaal niets tegen cruiseschepen en heb ook niet geopperd dat ze moeten worden afgeschaft. Voor dit moment echter vind ik 'business as usual' ongepast en ongewenst.

 

11 minutes ago, Big fellow said:

Maar geef eens je mening over de all inclusive resorts over de hele wereld? Want die zijn in principe heel erg gelijk aan cruiseschepen.....

Met alle plezier. Daarvoor geldt wat mij betreft precies hetzelfde. Volgens mij zijn die in Nederland en veel andere landen ook niet meer toegankelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die resorts zijn eigenlijk ook allemaal gesloten, al is het alleen al omdat je er niet meer naar toe kunt reizen.

 

Zullen we ons beperken tot zaken die er werkelijk toe doen?

Het opsommen van inrichtingen die dicht zouden moeten, terwijl ze al gesloten zijn helpt ons niet verder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, kiekiek said:

 

 

De komende weken komen de resultaten van een voedselbank naar buiten, die nu bloed afnemen en gelijk op antistoffen tegen corona testen. Dat is alvast een redelijk goede indicator om het percentage immuniteit te bepalen.

Een voedselbank die nu bloed afneemt? Je kan beter even gelijk meten of je koorts hebt toch :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, johnno said:

Ik heb helemaal niets tegen cruiseschepen en heb ook niet geopperd dat ze moeten worden afgeschaft. Voor dit moment echter vind ik 'business as usual' ongepast en ongewenst.

Wacht even... Eerder schreef je:

8 hours ago, johnno said:

Niet te geloven dat dit soort pleziertochtjes nog altijd ongestoord georganiseerd kunnen worden.

En daarna:

1 hour ago, johnno said:

Tja, ik heb die feiten wel op een rij, maar jij kennelijk niet.

Het feit is dat de industrie / maatschappij waar jij je "woede" tegen richt, heeft op 13 maart aangekondigd alle cruises te stoppen voor 30 dagen: https://cruising.org/news-and-research/press-room/2020/march/clia-covid-19-toolkit . Dit is nu verlengd tot 11 mei.... Dus er worden geen "pleziertochtjes" meer georganiseerd....

 

4 minutes ago, ceesv said:

Zullen we ons beperken tot zaken die er werkelijk toe doen?

👍

Het is goed om te zien dat het aantal geinfecteerden en doden niet exponentieel oploopt.... Hopelijk krijgen we snel het afvlakken, om daarna de daling in te zetten... 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, ceesv said:

Johno, ik maak mij meer zorgen over vliegtuigen uit New York, die op Schiphol landen.

Met de kennis van vandaag is het gemakkelijk oordelen over cruiseschepen, die weken geleden vertrokken zijn, maar de KL 646 uit New York land morgenochtend om 08:10 uur.

 

Ook dat is natuurlijk niet zonder risico, maar er is wel een verschil, want....

Hoeveel mensen zullen dat reisje voor hun plezier ondernemen?

Op een cruiseschip geldt dat voor vrijwel elke passagier.

 

Overigens, wat die kennis van vandaag betreft....

De Diamond Princess is bijna twee maanden geleden hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie het verschil niet, mensen die uit een besmette omgeving (New York) komen en 10 uur op elkaar gepakt zitten.

Of ze dat voor hun plezier doen of dat er een noodzaak is, maakt voor ons als ontvangend land geen verschil.

2 weken in quarantaine bij aankomst op Schiphol zou toch op zijn plaats zijn, iets wat op die schepen wel werd gepraktiseerd.

 

Het is beter naar het heden en de toekomst te kijken, nogmaals met de wetenschap van vandaag....

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helaas het aantal besmettingen, en dan hoe je alleen maar het aantal besmettingen van vandaag te tellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, kiekiek zei:

Het kabinet vertrouwt teveel op het 'gezonde verstand' van de Nederlander. Gooi de campings, hotels, vakantiehuisjes gewoon dicht.

 

Hier in Twente zijn alle campings en vakantieparken al dicht op last van de overheid

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...