Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, trust zei:

Fijn voor je dat je het persoonlijk kunt doen 🤧

Jij bent al op een bepaalde leeftijd dat je het moet laten doen? 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wel lag er nog wat cash in de ambulance, maar dat wilden de Belgen niet accepteren. ,,Wij accepteren geen besmet corona-geld”, was de respons.

 

Leuk, als elke seconde telt.

Regels zijn regels!

Toch?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Wel lag er nog wat cash in de ambulance, maar dat wilden de Belgen niet accepteren. ,,Wij accepteren geen besmet corona-geld”, was de respons.

 

Leuk, als elke seconde telt.

Regels zijn regels!

Toch?

Dat krijgen wij ook van onze agenten te horen.

 

En: Om de ernst van de situatie nog eens extra aan te geven werd besloten even de blauwe lichten van de ambulance aan te zetten

Met andere woorden, voor die tijd hadden ze die niet aan. Het was geen spoedgeval.

Volgens mij geldt het dan als 'normaal vervoer', ook al rijden ze in een blitse auto.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Anderhalve meter afstand houden lijkt mij toch wel een optie wanneer je een ziek corona patiënt bij je hebt.

23 minuten geleden, ceesv zei:

Wel lag er nog wat cash in de ambulance, maar dat wilden de Belgen niet accepteren. ,,Wij accepteren geen besmet corona-geld”, was de respons.

Dat was de tolgaarder toch wel duidelijk.

 

Bijzondere tijden vragen bijzonder inzicht.

 

De vraag is nu wanneer de tolgaarder ziek wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die slagboom wel even een zetje gegeven.

Lijkt me tenminste niet zo'n stevige slagboom dat die een ambulance tegen kan houden.

 

Dat ze nu niet bereikbaar zijn voor commentaar lijkt me al voldoende zeggen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik had die slagboom wel even een zetje gegeven.

Lijkt me tenminste niet zo'n stevige slagboom dat die een ambulance tegen kan houden.

 

Dat ze nu niet bereikbaar zijn voor commentaar lijkt me al voldoende zeggen.

Ja, als het ernst was zou ik dat ook hebben gedaan. Reuze knap dat ze 10 minuten belangrijke tijd konden verkibbelen. Wat een zelfbeheersing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Zunigkyk zei:

 

 

En: Om de ernst van de situatie nog eens extra aan te geven werd besloten even de blauwe lichten van de ambulance aan te zetten

Met andere woorden, voor die tijd hadden ze die niet aan. Het was geen spoedgeval.

 

 

 

 

En dan stond er dat de patiënt stabiel was, maar dringend naar het toilet moest.

 

Op zich een heel raar verhaal :((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste nieuws

Aantal positief geteste mensen in Nederland tot en met 29 maart 


test-teller_13_maart.jpg?h=3925367b&itok

10.866

 

 

 

 

coronakaart%2029%20maart%202020.png

Deze kaart toont het aantal patiënten per 100.000 inwoners, zoals doorgegeven door GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en en gemeenten per 29 maart 2020.
Door correcties achteraf in het systeem kunnen wijzigingen optreden.

Van 305 patiënten is de woonplaats nog onbekend.


29-03-2020 | 14.00 uur

Overzicht aantallen

  • Het totaal aantal positief geteste patiënten: 10.866 (+1.104)
  • Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 3.483 (+529)
  • Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 771 (+132)

Duiding

Net als de afgelopen dagen is gemeld, neemt het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal overledenen minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten. Over een aantal dagen kan geconcludeerd worden of er sprake is van een werkelijke afvlakking van het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal overledenen onder gemelde patiënten, en daarmee hoe goed de genomen maatregelen werken. 

Uitbreiding gegevens over de uitbraak van het nieuwe coronavirus

Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu  krijgt steeds meer informatie over de uitbraak van het nieuwe coronavirus. De actuele gegevens van stichting NICE (Nationale Intensive Care Evaluatie) zijn ook opgenomen in de rapportages. 
Er komen elke dag ongeveer 100 nieuwe patiënten op de intensive care (IC intensive care ) bij. Doordat patiënten enige tijd op de IC verblijven, stijgt het totaal aantal patiënten dat op de IC ligt in Nederland op dit moment met ongeveer 80 per dag. 

De basis voor het aantal bevestigde patiënten opgenomen in het ziekenhuis en de overlijdensgevallen door COVID-19 zijn de meldingen van de GGD’en. Er is een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat overlijden gerapporteerd wordt. Het aantal sterfgevallen dat gemeld wordt betreft daarom overlijdensgevallen die zich over meerdere dagen hebben voorgedaan.

Zie ook Data coronavirus in Nederland

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is van de officiële site van het RIVM, Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Die wordt elke dag rond 14:00uur ververst.

https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ventura zei:

@drz Gaarne bron vermelding. Het is een kleine moeite. 

Ik had dit al een paar pagina”s terug vermeld, maar met nieuwe lezers zal ik de bron er bij zetten.

Ceesv heeft de bron vermeld.. dank daarvoor.

 

 

Quote

RIVM: coronamaatregelen minder effectief dan verwacht en drukte bij ziekenhuisapothekers

  • Het afgelopen etmaal is het dodental gestegen met 132, meldt het RIVM. In totaal zijn nu, voor zover bekend, 771 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van corona. 975 coronapatiënten liggen op de IC.
  • De groei van het aantal doden door het coronavirus in Italië vlakt af.
  • Bekijk op deze kaart het aantal gemelde besmettingen wereldwijd en op deze kaart de door het RIVM gemelde Nederlandse besmettingen. Hier vind je de laatste cijfers uit Nederland.
  • Lees in deze collectie de antwoorden op vragen over het coronavirus.

Bron: NOS

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aantal topicpagina's (100) in zo'n korte tijd

geeft alleen al aan hoe bizar de situatie is.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...