Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Zunigkyk zei:

 

Er moet nog heel wat gebeuren voor ik met een mondkapje rondloop. Het lijkt me erg oncomfortabel, en het geeft zo'n ziektecrisis gevoel.

Ik zal die plaatsen mijden waar dat verlangd wordt. Hier gaat het er nog schappelijk aan toe. Behalve in het OV. Als je in de stad mensen met zo'n ding ziet lopen kan je  gevoeglijk aannemen dat ze met bus of trein kwamen. Wel zie je hier af en toe voorzichtig aangelegde ouderen met zo'n ding.

 

Ik zie dat velen hier heel erg voor mondkapjes zijn. Maar draag je ze zelf ook? En hoe vaak? En waar?

Hier zit het probleem waardoor het overal op deze planeet fout loopt; het schijt aan de rest hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Elke zaterdag als ik spullen op ga halen in Duitsland en daar dus in alle winkels, het tankstation en in winkelcentra maar ook als je daar op bezoek gaat bij sommige mensen die dat gewoon op prijs stellen.

Oncomfortabel???? valt reuze mee hoor, soms wel lastig want probeer eens een plastic zakje voor je fruit/groente open te krijgen of om een plastic handschoen open te krijgen om brood te kunnen pakken zonder even je vingers nat te kunnen maken 🥴

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest afgelopen maandag naar Rotterdam met een taxi.

5 kwartier met een mondkapje is geen sinecure en erg

benauwd op het laatst.

 

Logisch, je ademt enerzijds je eigen CO2 weer voor een

groot deel binnen nog afgezien van de hoeveelheid

waterdamp wat in het kapje blijft hangen en alleen

maar meer wordt.

 

Nee, het was tobben en geen pretje.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterdamp is wel een probleem want zo'n kapje wordt uiteindelijk nat aan de binnenkant.

Verder ademt een normaal gezond persoon zo tussen de 0,4 en 0,5 liter lucht in per ademteug.

Laat daar 10ml. van in het masker achter blijven (het zal in werkelijkheid minder zijn) dan is dat slechts 2,5% van de lucht die je uitademt wat je ook weer inademt.

Ook die uitgeademde lucht bevat weer de nodige zuurstof en stikstof + CO2 maar het verschil in zuurstof wat je binnen krijgt met of zonder kapje is miniem en voor een normaal gezond iemand moet dat geen enkel probleem zijn. (met krachtinspanning, traplopen enz. wordt het wel een ander verhaal)

Wel is het zo dat je meer kracht moet zetten om de lucht naar binnen en naar buiten te krijgen omdat het nu eenmaal door dat kapje moet. Heb je longproblemen (of heb je gewoon totaal geen conditie) dan zal dat best als hinderlijk ervaren worden.

Voordeel is wel dat je je longen/spieren automatisch gaat trainen als je door een kapje moet gaan ademen en zoals Penthe al aangaf raak je daar aan gewend.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, minplus zei:

Hier zit het probleem waardoor het overal op deze planeet fout loopt; het schijt aan de rest hebben.

 

Jammer dat je mijn vraag escaleert.

Ik zei: Ik zal die plaatsen mijden waar dat verlangd wordt.

Dat betekent dus dat ik me niet tussen de mondkapadepten beweeg. Uit respect.

Jij zult geen last van mij hebben.

 

Overigens is het aantal besmettingen tegenwoordig in NL laag.

Als je niet naar de kerk, begrafenissen en vakantieoorden gaat ben je m.i. behoorlijk veilig (bezig).

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Oncomfortabel???? valt reuze mee hoor, soms wel lastig want probeer eens een plastic zakje voor je fruit/groente open te krijgen of om een plastic handschoen open te krijgen om brood te kunnen pakken zonder even je vingers nat te kunnen maken 🥴

 

Heb hier ook nog steeds handschoenen en een kapje op. Weet niet anders, iedereen doet het hier.

Ik neem altijd een aantal van die plastic zakjes mee, die maak ik thuis van te voren open, die heb ik dan in mijn boodschappen tas. Ja iedereen staat altijd te worstelen om die zakjes open te krijgen.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel hier de afgelopen 2 weken in de provincie maar 1 positief geteste erbij kwam heb ik altijd 2 FFP2-kapjes in de auto liggen. Bij de lokale supermarkt ga ik winkelen op een tijdstip dat er vrijwel niemand is en laat ik hem meestal in de auto, bij andere winkels neem ik hem mee en als het wat drukker is doe ik hem voor. M'n handen ontsmet ik bij binnenkomst en verlaten van de winkel. In de supermarkt gebruik ik papieren zakjes voor fruit e.d. en kom ik hooguit met m'n mouw aan m'n gezicht bij erge kriebel.

Het dragen van een een dergelijk kapje vind ik geen probleem; heb zonet een uur eentje gebruikt bij het schuren met een schuurmachine. Uitgeademde lucht bevat nog 16% zuurstof, meer dan genoeg voor verzadiging en wordt ook nog eens van buiten voor 90% of meer ververst.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Zunigkyk zei:

 

Het lijkt me erg oncomfortabel, en het geeft zo'n ziektecrisis gevoel.

 

 

Gelukkig dan maar dat jij niet in de zorg werkt, of een supermarkt, of als buschauffeur...

Voor die mensen is het nl géén keuze, maar een "levensbelangrijke" noodzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Trump heeft nu ook een mondkapje op

think_002.gif.795ceb8a5ec8d434234801a85940320a.gif

 

dan zal het wel waar zijn

 

 

hehehe.gif

Hij snapt (eindelijk) dat hij dat voor de bühne moet doen.

Camera uit >>> mondkapje kan af.

En zo gaat het bij alle publieke figuren, inclusief Max Verstappen, etcetera.

 

Gisteren was het hier druk in het centrum. Geen mondkapje te zien, ook niet bij bejaarden, scootmobielers, obesitanen. Deze kwetsbare categorie was flink vertegenwoordigd, duidelijk blij dat ze weer naar buiten konden/mochten. Ze kozen massaal dat te doen zonder.

Slechts enkele jongeren en moeders droegen er 1. Maar die waren hoogstwaarschijnlijk met het OV gekomen. Je komt de bus niet in zonder.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, pollegazon zei:

 

Gelukkig dan maar dat jij niet in de zorg werkt, of een supermarkt, of als buschauffeur...

Voor die mensen is het nl géén keuze, maar een "levensbelangrijke" noodzaak.

Ja ik heb geluk.

Het is ongelijk verdeeld in de wereld, en dat vind ik prima. (Oei,oei,oei....)*)

Maar ik leef wel met ze mee hoor.

 

*)Sommige mensen hier leven als god in frankrijk, of spanje.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...