Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Soms is het erg triest gelijk te krijgen, ook al werd ik hier op het forum de grond in geboord als zijnde een betweter terwijl alles in mijn vakgebied er op wees.

Het blijkt volgens de laatste gegevens dat de regering het RIVM beïnvloed heeft en er een wisselwerking tussen beide was waardoor mondkapjes afgeraden werden en het dragen ervan zelfs bestraft werd terwijl het overduidelijk was dat ze werkten. Met de rotsmoes dat je als je er een droeg nergens meer rekening mee hield en steeds aan je ogen zat en meer van dat soort waanzin. En dan hebben we het nog niet over het feit dat in het OV alleen mondkapjes toegestaan werden die absoluut niet mochten werken en je met een erg goede een dikke boete kreeg. Ook al helpt zoals ik al aangaf elk mondkapje. Heeft voor 100, 2000, geen idee hoeveel doden extra in de verzorgingshuizen en thuis gezorgd.

Inziek dit. Ik word er misselijk van.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Timm1983 zei:

@ allemaal,

In België vandaag 199 nieuwe besmettingen erbij en we naderen al mooi de 14.000.000 wereldwijde besmettingen op naar de 15.000.000 dan maar, we kunnen er toch niet veel aan veranderen zeker, het zal dan toch nooit stoppen als iedereen niet gewoon mooi binnen blijft, er gingen in België geen nieuwe versoepelingen meer komen, maar het zou toch beter zijn mochten we gewoon lekker met z'n allen terug gewoon thuis blijven tot het einde van dit jaar, wat een jaar amai, waarom de scholen toch niet gesloten konden blijven voor die 6 weken les die nog restte, het was echt nog de moeite hoor voor die enige 6 weken de schoolpoorten weer openen, ik heb toch geen kinderen, maar al gelijk vond ik dat toch geen goede beslissing. Ik ben al eens benieuwd voor morgen hoe veel besmettingen voor België.

Timm1983

 

Timm de scholen in België zijn al drie weken dicht. Beweer je nu dat die plotse nieuwe golf (sinds enige dagen) met de scholen te maken hebben ?

 

Eerder met het niet naleven van de afstandsregels in restaurants en cafés, waar mensen té dicht bij elkaar zitten omdat de uitbaters hun verliezen van tijdens de sluiting willen goedmaken door zoveel mogelijk klanten te bedienen.

 

Begrijpelijk, maar meteen (samen met het reizen) dé reden van het stijgend aantal besmettingen.

 

Plus het niet werken van de contact tracing. Daar doen Belgen écht niet aan mee. Hun privacy hé 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, minplus zei:

Het blijkt volgens de laatste gegevens dat de regering het RIVM beïnvloed heeft en er een wisselwerking tussen beide was waardoor mondkapjes afgeraden werden en het dragen ervan zelfs bestraft werd terwijl het overduidelijk was dat ze werkten. Met de rotsmoes dat je als je er een droeg nergens meer rekening mee hield en steeds aan je ogen zat en meer van dat soort waanzin.

 

Denk dat dit alles te maken had met het grote gebrek er aan.

De prijzen zijn ondertussen al wel een heel eind gezakt maar nog steeds vragen ze bij mijn leverancier 3 euro voor een FPP2 masker waar ik voorheen nog geen 70 cent voor zo'n masker van 3M betaalde.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanzelfsprekend.

Maar om ze dan te verbieden voor het personeel in de verpleeghuizen en elk andere simpele uitvoering als onzin af te doen. Waar zijn ze in gotsnaam mee bezig geweest?

De FFP2 kapjes die ik jaren geleden in de bouwmarkt in Duitsland kocht kostten trouwens ook al een paar euro.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik ook niet, er waren er ook die zelfgemaakte kapjes als waardeloos beschouwden zelfs met filmpjes van hoe slecht ze waren tot ik bewees dat zelfs een stuk keukenrol al prima kon werken.

Ik kreeg trouwens vandaag nog wel een leuk overzichtje toegestuurd

883461796_sabrerookmeldertester.jpg.a50246a6f8af420da699a8a4606d0b36.jpg

de Smoke Sabre is het soort testgas voor rookmelders wat ik dus ook in mijn test had gebruikt

 

Ik koop mijn maskers natuurlijk niet in de bouwmarkt maar bij de groothandel.

Maar, nu gebleken is dat zelf gemaakte maskers ook prima werken, de laatste tijd alleen nog maar zelfgemaakte gebruikt. Na gebruik simpel in de wasmachine en direct de droger in om ze snel te drogen (voordat de ijzeren neusbeugel kan gaan roesten) en weer gereed om gebruikt te worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, minplus zei:

Soms is het erg triest gelijk te krijgen, ook al werd ik hier op het forum de grond in geboord als zijnde een betweter terwijl alles in mijn vakgebied er op wees.

Het blijkt volgens de laatste gegevens dat de regering het RIVM beïnvloed heeft en er een wisselwerking tussen beide was waardoor mondkapjes afgeraden werden en het dragen ervan zelfs bestraft werd terwijl het overduidelijk was dat ze werkten. Met de rotsmoes dat je als je er een droeg nergens meer rekening mee hield en steeds aan je ogen zat en meer van dat soort waanzin. En dan hebben we het nog niet over het feit dat in het OV alleen mondkapjes toegestaan werden die absoluut niet mochten werken en je met een erg goede een dikke boete kreeg. Ook al helpt zoals ik al aangaf elk mondkapje. Heeft voor 100, 2000, geen idee hoeveel doden extra in de verzorgingshuizen en thuis gezorgd.

Inziek dit. Ik word er misselijk van.

 

Helemaal met je eens minplus. Ik ga over een paar maanden met het vliegtuig op vakantie, het mag weer van de overheid en het is natuurlijk helemaal mijn keuze. Maar dan doet de overheid een paar rare zetten: het hele vliegtuig mag gelijk vol, er is geen onderzoek gedaan naar ventilatie en als klap op de vuurpijl ... alleen niet-medische mondkapjes. Regel het dan gelijk goed! Stel goede mondkapjes beschikbaar, alleen al om de kans op extra besmettingen te verkleinen. Ik heb dan nu KN95 mondkapjes voor in het vliegtuig, beter dan die blauwe dingen, maar geen idee of ze dat als medisch mondkapje zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een KN 95 masker is bij Transavia niet toegestaan aan board, het moet een simpel mondkapje zijn.

 

Afgelopen maandag werd mijn gast daar op Rotterdam Airport op gewezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Een KN 95 masker is bij Transavia niet toegestaan aan board, het moet een simpel mondkapje zijn.

 

Afgelopen maandag werd mijn gast daar op Rotterdam Airport op gewezen.

 

Lekker dan, dan zijn we dus veroordeeld tot een simpel mondmaskertje wat niet of nauwelijks beschermd. Dat is dus wachten op besmettingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel Spanje nu verplicht altijd een mondkapje dragen buiten en binnen behalve in je eigen huis. Nu moet ik dus al een mondkapje dragen als ik mijn honden uit gaat laten of even de vuilnis buiten wil brengen. Het maakt niet uit als je geen mensen tegenkomt je moet dat kapje op hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...