Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat komt omdat die mensen ervaring hebben, en weten waarover ze praten.

 

Ik zie dat in mijn bedrijf dagelijks gebeuren.

Ik ben niet tegen nieuwe mensen, indien die ook luisteren naar argumenten van ervaring deskundigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van Dissel is vanaf 1988 viroloog, en vanaf 2013 directeur RIVM.

 

De GGD is natuurlijk ook een collectief aan lang opgebouwde kennis en ervaring.

 

Ik heb liever dat allerlei ex-directeuren achter de schermen helpen met hun expertise het beleid te perfectioneren, dan dat ze in de media interviews gaan weggeven met afkeurende bewoordingen (Soms te eigener glorie).  

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je het organigram van het grote geheel bekijkt begrijp je waarom ex-directeuren een andere mening hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap al die heisa niet, als 1e worden de verpleegkundigen, medewerkers uit de gehandicapten zorg en thuiszorg en bewoners van verzorgingstehuizen ingeënt.

Als je daar niet bij hoort wat zal het jou dan jeuken of ze nu 4 of 12 januari beginnen?

Hooguit als je familie/ouders hebt, iemand kent/partner hebt uit de genoemde groepen oid. dan kan het van belang zijn (maar die houden zich waarschijnlijk nu toch al afgezonderd van alles), zo niet dan ben je toch pas veel later aan de beurt en tegen die tijd zullen ze het toch wel een keer in orde hebben lijkt me.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Ik snap al die heisa niet, als 1e worden de verpleegkundigen, medewerkers uit de gehandicapten zorg en thuiszorg en bewoners van verzorgingstehuizen ingeënt.

Als je daar niet bij hoort wat zal het jou dan jeuken of ze nu 4 of 12 januari beginnen?

Hooguit als je familie/ouders hebt, iemand kent/partner hebt uit de genoemde groepen oid. dan kan het van belang zijn (maar die houden zich waarschijnlijk nu toch al afgezonderd van alles), zo niet dan ben je toch pas veel later aan de beurt en tegen die tijd zullen ze het toch wel een keer in orde hebben lijkt me.

Het is een politiek spel geworden, helaas ook in de TK. De winnaar zou "de hoogste bieder met de vroegste startdatum " moeten zijn geworden in het debat deze week, met GL Jesse Klaver voorop: "Desnoods vergaderen we de hele nacht door om de minister (De Jonge) te dwingen te vertellen wanneer hij opdracht heeft gegeven de organisatie van de vaccinatie op te starten."

Die hele procedure en tijdsschema had de TK al een tijdje en zwart-op-wit. Dat bleek ook uit de eensluidende versies van Sjaak de Gouw en Andre Rouvoet.

 

Het was duidelijk allemaal verkiezingsretoriek deze week.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Eduard07 zei:

 

5 minuten voordat ik bovenstaande reactie gaf, was er in "Standpunt NL"  op Radio 1 een uitgebreide uitleg door GGD directeur Andre Rouvoet, en dat was zijn omschrijving van het uit een bepaalde politieke hoek zo hoog opgeklopte "software niet op orde".

Het is niet de ICT systemen die op zich "niet klaar" zijn, volgens hem, maar het betreft de invoering van de meest recente (persoons)gegevens m.b.t. het Pfizer vaccin en wie het vaccin moet en mag krijgen (en impliciet dus wie dus juist niet) . Maar deze actie stond ook al in de planning die de TK heeft gekregen. 

We gaan de komende weken zien hoe de vaccinatie in de diverse landen uitpakt. In het VK moeten veel artsen van alles op papier zetten omdat de IT systemen nog niet klaar zijn.

 

 

Ik denk, let wel "denk" aan het volgende.

 

Omdat de GGD belast is met alle vaccinaties en een programma moet zijn

met een joekel van een database enerzijds en anderzijds moeten miljoenen

namen worden ingevoerd. Dat zal waarschijnlijk uit de database van het BSN

"getrokken" moeten worden.

Vervolgens zal er een "agenda" moeten worden gemaakt om iedereen aan

te schrijven (mailbom). Logisch toch?

 

Ik kan mij voorstellen dat dat zomaar niet op orde is.

 

Echter wist met halverwege dit jaar al dat er gevaccineerd zou gaan worden

en toen al waren de vooruitzichten dat het wellicht dit jaar nog zou plaatsvinden.

Daarnaast kon de GGD de grote stroom van testen volstrekt niet aan.

Waarom zouden ze nu ineens wél capaciteit hebben. De mensenstroom zal

nu, weliswaar gefaseerd), vele malen groter zijn.

Maar nu heb je ook nog personeel nodig die injectie kunnen zetten, daar zijn

er minder van dan wattenstaafjes-o-logen...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con, het  corona vaccinatieplan is gebaseerd op en reeds bestaande griep-vaccinatieplan en volgens beide GGD directeuren is er in juli al begonnen met de uitwerking.

Dit zou informatie moeten zijn waar de TK stap-voor-stap van op de hoogte is.

 

Het succes van de uitvoering is koffiedik kijken. 

En dat geldt ook voor de vaccinatieplannen in de landen om ons heen.

 

We weten immers nog niet eens hoe de aanlevering (aan NL) van de verschillende vaccins gaat verlopen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: In de VS loopt het in ieder geval nog niet op rolletjes. Of zou dat ook door De Jonge komen? 😉

https://www.nbcnews.com/news/us-news/general-sorry-miscommunication-over-vaccine-shipments-n1251822

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2020 om 10:29, ceesv zei:

De kritiek neemt toe.

 

Maarten van Rossem heeft geen goed woord over voor het Nederlandse vaccinatiebeleid. De tv-historicus haalt in zijn podcast met name snoeihard uit naar zorgminister Hugo de Jonge. „Het is een beschamende vertoning.”

https://podcastluisteren.nl/ep/Maarten-van-Rossem-De-Podcast-16-Te-laat

 

Leuk.😁

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...