Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, gerrit B zei:

Ik snap al die heisa niet, als 1e worden de verpleegkundigen, medewerkers uit de gehandicapten zorg en thuiszorg en bewoners van verzorgingstehuizen ingeënt.

Als je daar niet bij hoort wat zal het jou dan jeuken of ze nu 4 of 12 januari beginnen?

Hooguit als je familie/ouders hebt, iemand kent/partner hebt uit de genoemde groepen oid. dan kan het van belang zijn (maar die houden zich waarschijnlijk nu toch al afgezonderd van alles), zo niet dan ben je toch pas veel later aan de beurt en tegen die tijd zullen ze het toch wel een keer in orde hebben lijkt me.

 

- omdat we zo'n min mogelijk doden willen hebben,

- om het verplegend personeel zo snel mogelijk te ontlasten

- omdat we zo snel mogelijk weer de economie op orde willen hebben

 

misschien?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, Eduard07 zei:

@Con, het  corona vaccinatieplan is gebaseerd op en reeds bestaande griep-vaccinatieplan en volgens beide GGD directeuren is er in juli al begonnen met de uitwerking.

Wat hebben ze dan in hemelsnaam gedaan sinds juli? Gezellig "beppen"?

Na 4 maanden nog geen scenario's?

Dit zou informatie moeten zijn waar de TK stap-voor-stap van op de hoogte is.

 

Het succes van de uitvoering is koffiedik kijken.  We moeten niet naar het succes kijken, gewoon doen en zien of het schip wellicht strandt.

En dat geldt ook voor de vaccinatieplannen in de landen om ons heen.

 

We weten immers nog niet eens hoe de aanlevering (aan NL) van de verschillende vaccins gaat verlopen.

Dan hadden ze enkele varianten vooraf kunnen/moeten bedenken.

 

Let wel, no hard feelings hoor Eduard07, maar zoals Maarten van Rossum zegt:"beschamend".

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, wanderer zei:

zojuist op het nieuws, C19 is gemuteerd in een meer besmettelijke variant, volgens Boris....

 

oei

september

Quote

De nieuwe stam, een variant van SARS-CoV-2 met de wetenschappelijke naam VUI-202012/01, is in september ontdekt.

en dan toch maar doordoen tot het weer te laat is?

je mag hopen dat het duidelijk wordt hoe dat de besmetting voorkomen kan worden; 3 meter afstand???

leeft het virus langer buiten het lichaam???

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar even wat informatie over mutaties die al een beetje ouder is deze NOS informatieve youtube

https://youtu.be/s4x9R4nmRZg

Of het al ergens in de berichten geplaatst werd weet ik niet.

 

Dat daarin getoonde bijhouden van die mutaties van dat ene Virus is dus ook al langer aan de gang op internationaal niveau en het filmpje moet ons gerust stellen.

De acties van Nederland, Duitsland en België inzake 't weren van vliegreizigers uit het Verenigd Koninkrijk en Zuid Afrika zijn echter net "vers" van de pers!

fragment uit het filmpje:

Het aantal diertjes bij mekaar gestapeld, gezellig ( kerst ) feest vierende, is echter wel al sinds de eerste Chineese Lockdown een bekend aspect van de overdracht van deze besmettingen.

En daar hoef je echt geen wattenstaafjes- o-loog voor te zijn zoals @Con het eerder wist te typeren.

2 uren geleden, Con zei:

wattenstaafjes-o-logen...

Dat besef heb je in je als je zorgzaam met jezelf en anderen omgaat.

Even nadenken voor de feestdagen en tijdens die feestdagen er ook naar handelen, feestvieren kun je altijd nog.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Con zei:

 

- omdat we zo'n min mogelijk doden willen hebben,

- om het verplegend personeel zo snel mogelijk te ontlasten

- omdat we zo snel mogelijk weer de economie op orde willen hebben

 

misschien?

 

en dan helpt het om iets overhaast in te gaan voeren met het risico dat er fouten in sluipen?

Het is zoals altijd de oppositie die van de daken schreeuwt dat het allemaal zo slecht geregeld is, maar als ze het zelf moeten doen dan wordt het er meestal echt niet beter op want die lopen tegen dezelfde belemmerende factoren op dan wat men nu doet.

 

Ik zou denken dat we nu toch in een totale lockdown zitten (iets wat China direct al in het begin nog wat strenger heeft aangepakt) dus op werkenden na die thuis gewoon niet kunnen werken (zoals ondergetekende) is gewoon iedereen thuis en gaat alleen de deur nog uit voor boodschappen.

Als het goed is zal hierdoor het aantal besmettingen zo rond 2e kerstdag flink terug gaan lopen.

Tussen kerst en oud en nieuw hebben er nog meer vrij door ATV dagen ed. en zal het dus nog sneller naar beneden gaan.

Waarschijnlijk zal die de 1e en 2e week van het nieuwe jaar weer flink oplopen en daarna snel terug lopen.

 

Maar een ieder die gewoon thuis blijft en geen bezoek oid. ontvangt zal vrijwel geen risico lopen, en is alles nog niet geregeld? Dan blijf je nog een paar dagen langer in afzondering.

 

Daarnaast is het een illusie dat je na de 1e injectie meteen beschermd bent, dat schijnt pas 2 weken te zijn nadat je de 2e prik hebt gehad.

Dus als ze 8 januari zouden beginnen dan zijn deze personen op z'n vroegst pas vanaf 5 februari beschermd.

 

Verder moeten ouderen zich afvragen of ze wel meteen beschermd zijn, immers het is bekend dat het immuunsysteem van ouderen gewoon minder goed werkt en het kan zo maar zijn dat er voor sommigen nog een 3e en 4e vaccinatie nodig is voordat het aantal antistoffen op een voldoende hoog niveau is om "beschermd" te kunnen zijn.

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, wanderer zei:

zojuist op het nieuws, C19 is gemuteerd in een meer besmettelijke variant, volgens Boris....

Wat ik begrijp van virussen, en als ik mis zit dan hoor ik dat graag van de mensen die het misschien beter weten, is dat ze natuurlijk gezien altijd muteren, en dat de mutaties die "overblijven" de mutaties zijn die besmettelijker zijn, maar ook minder dodelijk. Want als de host te vroeg overlijd, zonder dat het virus verspreid, dan zal die mutatie natuurlijk uitsterven. Echter de mutaties die (zeer) besmettelijk zijn, zullen ook minder dodelijk zijn.... Dat neemt niet weg dat het "langer" kan duren voordat de host (patient dus) overlijd....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Big fellow zei:

Wat ik begrijp van virussen, en als ik mis zit dan hoor ik dat graag van de mensen die het misschien beter weten, is dat ze natuurlijk gezien altijd muteren, en dat de mutaties die "overblijven" de mutaties zijn die besmettelijker zijn, maar ook minder dodelijk. Want als de host te vroeg overlijd, zonder dat het virus verspreid, dan zal die mutatie natuurlijk uitsterven. Echter de mutaties die (zeer) besmettelijk zijn, zullen ook minder dodelijk zijn.... Dat neemt niet weg dat het "langer" kan duren voordat de host (patient dus) overlijd....

Is ook mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch @gerrit B

 

Dat wij ons houden aan de regel de gesteld zijn, is wel duidelijk.

Maar er zijn helaas veel mensen die alles negeren en die kunnen

ons aansteken.

 

Dus zo snel mogelijk ons beschermen tegen deze gasten die

wij ontmoeten als we toch boodschappen moeten doen.

 

En hoe de vaccinatie ook uitpakt maakt mij niets uit, zo snel

mogelijk vaccineren. Niet geschoten is altijd mis.

Meer vertraging dan die er nu al is, omdat men zaken niet op

orde heeft, is voor mij not done.

 

Maar ik mag die mening toch hebben? Ben panisch en

daarnaast ben ik het helemaal zat om mijzelf nog langer in

mijn eigen quarantaine te stellen. Het leven wordt er niet

vrolijker op. Ik heb dan nog de luxe omdat ik verder niet

gebonden ben aan verplichtingen (werk en zo).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Ook dit is weer een mooie manier om de mensen bang te maken.

Een gewone griep muteert ook.

Niks nieuws dus.

 

Maar hoe t gebracht wordt 

Bagatelliseren, heet dit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Ook dit is weer een mooie manier om de mensen bang te maken.

Een gewone griep muteert ook.

Niks nieuws dus.

 

Maar hoe t gebracht wordt 

Inderdaad, het griep virus muteert ook. Echter zijn de meeste mutaties niet meer dodelijk (zie mijn vorige post in dit draadje), en kan je het meestal uitzieken thuis, of met lichte medicatie onderdrukken. Of je kan gebruik maken van het griepvaccin waar ze een poging doen om te voorspellen welke mutaties dit jaar rond gaan waren.

 

Echter er zit wel degelijk een verschil tussen het griep virus en het covid virus. Het covid virus bestaat eigenlijk nog geen goede (zeer succesvolle) behandeling voor, en als mensen het krijgen en er goed ziek van worden, eindigen ze in het ziekenhuis en/of intensive care. Dat is veel minder het geval bij het griepvirus. 

Dus de maatregelen die nu worden genomen zijn voornamelijk gericht om de ziekenhuizen niet te laten overstromen met mensen die covid onder de leden hebben. Want er zit (altijd!) een grens aan de capaciteit binnen de ziekenhuizen, in de vorm van bedden en/of personeel. Er zullen veel besmetting blijven, totdat de vaccinatie het werk kan doen. De uitdaging is dus om de besmettingen zodanig onder controle te houden dat de grens van ziekenhuis capaciteit niet wordt overschreden.

 

Vergeet niet dat toen de griep de eerste keer de kop op stak, het ook heel veel doden tot gevolg had, en dat op een wereldbevolking die veel kleiner was. En toen hadden ze niet de ziekenzorg die nu bestaat.

 

Ik zie het dus niet als "mensen bang maken", maar het als mensen bewust maken van de gevaren.

Het trieste van het verhaal, en niet alleen in Nederland, is dat mensen meer en meer denken dat het wel meevalt omdat ze in hun directe omgeving geen ernstige gevallen hebben gezien, en dus de maatregelen niet willen volgen en/of negeren. Wat hiermee wordt veroorzaakt is dat ze niet (alleen) zichzelf, maar hun hele omgeving in gevaar brengen m.b.t. besmetting, en dat er daardoor misschien wel een ernstig geval gaat optreden binnen hun directe omgeving. Maar dan is het al te laat.... 

 

Normaal gesproken is persoonlijke vrijheid en keuze erg belangrijk voor mij, maar er zijn uitzonderingen voor mij. De huidige covid situatie is een uitzondering.... Individuele keuzes kunnen namelijk (zeer) grote gevolgen hebben voor grote groepen andere mensen. Voor de duidelijkheid, mijn mening is dat zodra persoonlijke vrije keuzes andere mensen in gevaar brengen, denk aan bijvoorbeeld veel te hard binnen de bebouwde kom rijden met de auto, de overheid de plicht heeft om de mensen te beschermen tegen het gevaar. En dat doen ze nu dus met de covid situatie, de mensen beschermen.

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Big fellow zei:

Wat ik begrijp van virussen, en als ik mis zit dan hoor ik dat graag van de mensen die het misschien beter weten, is dat ze natuurlijk gezien altijd muteren, en dat de mutaties die "overblijven" de mutaties zijn die besmettelijker zijn, maar ook minder dodelijk. Want als de host te vroeg overlijd, zonder dat het virus verspreid, dan zal die mutatie natuurlijk uitsterven. Echter de mutaties die (zeer) besmettelijk zijn, zullen ook minder dodelijk zijn.... Dat neemt niet weg dat het "langer" kan duren voordat de host (patient dus) overlijd....

Klopt heel aardig. Virussen muteren altijd en hoe meer een virus onder de populatie verspreid is hoe meer er muteren. De mutanten die overblijven zijn minder dodelijk maar hoeven niet besmettelijker te zijn.

Dodelijke virussen roeien zich zelf uit omdat ze hun verspreiding moeilijk maken. Vooral degene die snel dodelijk zijn zijn ook snel verdwenen.

Ik moet daarbij aan het FIP-virus denken dat een aantal katten van mij waaronder de meest speciale ooit het leven heeft gekost. De 1e variant was totaal dodelijk en verdween dus snel, helaas voor mijn katten te laat. De minder dodelijke variant is nog aanwezig maar daar zijn gelukkig vaccinaties tegen zodat ze er niet aan kapot hoeven te gaan.

 

Gaat met het covid vaccin net zo worden; gevaccineerd ga je er eigenlijk zeker niet aan kapot, niet gevaccineerd blijft het virus net zo dodelijk als de 1e variant, alleen duurt het doodziek en volledig kapot zijn wat langer voordat je de pijp uit gaat. Met wat mazzel overleef je het dankzij de medicijnen en kom je er meer of minder gehandicapt uit.

En met veel mazzel heb je er weinig of helemaal geen last van en leef je hooguit wat jaren minder lang.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat enkele mensen aan bang makerij denken is al in beginsel een verkeerde gedachtegang. Informeren mannen en hopelijk begrijpen.

Bang wordt je als er mensen om je heen doodvallen en onder hevig lijden sterven. Dat zijn oorlog situaties met moord en doodslag.

Maar als je de gezondheidszorg niet kunt waarborgen komt dat op hetzelfde neer. Dan moet een arts beslissen of je wel of niet een bed krijgt.

Je kan alleen bang worden van onbesuisd gedrag en het negeren van risico's.

 

Naar het NOS nieuws kijkende heden ochtend 8:00 uur waar de laatste ferry in Europa aankomt voor middernacht gisteren toen het transportverbod van kracht werd en er een kale kletskop op TV zegt dat het allemaal nep is (kan die wel nog even naar zijn kerstbestemming) lijkt echt nergens op.

Het afkondigen van zo een lockdown qua Transport beste Boris, moet je niet vooraf aankondigen per 0:00 uur maar onmiddellijk laten ingaan, hup terug naar je hut op de hei. Niks nu reizen.

Niet dat het wat uitmaakt want sinds september is die mutatie al vastgesteld in Europa. Maar het gaat om het principe, nu is actie genoodzaakt dan ook onmiddellijk dicht.

 

De Derde golf zie ik ook nog met lede ogen tegemoet omdat men toch wilt feesten en dan is er een groot verschil betreffende vaccineren preventief en al op de IC liggen.

Heb je symptomen is vaccineren niet meer aan de orde. Dat beseffen sommigen niet echt.

 

 

 

 

  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, boudeman zei:

De eerste NL IC patienten worden alweer naar DE gebracht.

Bij de huidige situatie - ook in Duitsland - zullen de IC deuren daar momenteel wel minder wijd open staan dan  bij de vorige (eerste) golf.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...