Ga naar inhoud


Waarom ik CDS heb opgezegd


D-box

Aanbevolen berichten

Nou jongens,

Ik had allang genoeg van CDS ivm de kosten die ik heb gemaakt mbt de vele ontvangers en CI's en CAM's en kaarten en andere apparatuur die ik heb aangeschaft; ik zit nu bij KPN Interactieve TV; dit bevalt mij prima.

De schotel hou ik erbij voor de FTA-zenders.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uren geleden, ilseonline zei:

CDS zou met een master en 2 slave ontvangers op de markt komen, dan was je met 1 smartcard klaar, echter is deze er nooit gekomen. 

 

Vanaf dat moment heb ik een SmartWi gekocht en daarmee kun je met 1 smartcard 3 ontvangers aansturen en ik gebruik de SmartWi nog dagelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week mijn 3 kaarten opgezegd, kan CDS zelf misschien niet zoveel aan doen.

Tijd terug al 1 kaart weggedaan omdat het me te duur werd, toch gingen de prijzen weer omhoog

en ging het richting hetzelfde tarief als voorheen met 4.

De nekslag was nu dat discovery er af ging.

 

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze volgens intimi 12 x zoveel eisten van M7 en M7 was daarmee in zee gegaan dan was een abo op CDS voor velen een te dure grap geworden.

Viacom wil de financiële klap via de providers terug proberen op te vangen. Van bedrijfsrisico hebben de Amerikanen nooit gehoord. Ze gedragen zich als een verzekeringsmaatschappij: beleggingen verkeerd afgelopen, verhogen we toch gewoon de premie?!?. Hun OS 2020 debacle bint ze nu verschrikkelijk in de kont..

Eigenlijk is het pure chantage van hun kant. Commercieel een goede zet van M7. Niet toegeven aan dit soort praktijken. Nova is er wel ingestonken, maar een aantal gelukkig niet (Duitse kabeldistributeers)..... Geen idee hoeveel Viacomm kwijt is, maar gezien hun wanhoopsdaden zou het best kunnen zijn dat ze IntelSat achterna gaan...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, harryinstallatie said:

Ja dan wel maar ik had dan wel weer 1 kaart opgezegd.

Ah ok duidelijk. Dat was dan een makkelijkere keuze geweest voor jou omdat je extra kaarten had. Iemand met enkel een hoofdkaart zou waarschijnlijk ook opgezegd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet zo blij met het verdwijnen van m.n. Eurosport, mijn vrouw treurt om TLC. Het wordt steeds duurder voor minder zenders.

ik denk na over alternatieven, kan b.v. overstappen op Digitenne en de schotel houden voor Fta, Formule 1 etc..

Ook is interactieve tv van KPN een optie.

Kan men bij Digitenne de Kpn app gebruiken. Dat zou de zaak voor mij interessant maken.

Ber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2020 om 10:18, Penthe zei:

Dan kijkt jou vrouw dus continu herhalingen want het maakte niet meer uit wanneer ik naar TLC zapte of Animal Planet alles had ik al gezien.

en wat doet sbs & rtl dan, ik zie series en programma die al jaren geleden zijn uitgezonden en dan maar te zwijgen over rtl lounge.

 

op discovery wordt zeker herhaal maar er zijn veel nieuwe programma's te zien.

 

maar jij vindt er niks aan en kijkt er nooit na anders had je wel gezien dat er ook veel nieuwe programma's zijn.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, henkie73 said:

en wat doet sbs & rtl dan, ik zie series en programma die al jaren geleden zijn uitgezonden en dan maar te zwijgen over rtl lounge.

 

op discovery wordt zeker herhaal maar er zijn veel nieuwe programma's te zien.

 

maar jij vindt er niks aan en kijkt er nooit na anders had je wel gezien dat er ook veel nieuwe programma's zijn.

 

gr.

henk

Wat noem jij veel? 2 nieuwe uitzendingen per week want dat was het wel zo´n beetje en de rest is herhalingen. De rest herhaalt ook maar daar gaat het hier niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga kijken naar een Blackfriday deal, al zal dat niet bij CDS zijn.

 

Ik heb een 1,5 jaar geleden een Blackfriday deal voor 2 mensen van KPN naar Telfort geholpen, dat scheelde al een behoorlijk wat, in februari weer een deal met Telfort voor ze kunnen maken, echter ging vast bellen er uit i.v.m. dat ze dat toch niet gebruikte en het te duur met uitbellen was i.v.m. mobiel bellen.

 

De providers kunnen beter de vaste lijn er gratis bij aanbieden, het loopt toch over IP telefonie, dat levert ze lijkt mij meer op dan het af te sluiten.

 

Enkel telefonie is wel duurder, dan moet het digitale systeem alleen voor vaste telefonie draaien en dat is blijkbaar duurder dan prepaid bellen via mobiele telefonie.

 

Ze zouden ook mobiele telefonie aan een modem kunnen koppelen lijkt mij, echter ben ik daar technisch gezien niet in thuis.

 

CDS draait hier nog even, de 2 x Seca3 modules en op dit moment 1 smartcard staan o.a. in tweedehands op dit forum. Ik wilde de Seca3 modules voor de zekerheid achter de hand houden, zat nog naar een alternatieve ontvanger te kijken. Voor het geval dat de + geactiveerd zou/zal worden, had ik een back-up in de alternatieve ontvanger die (voorlopig) niet (meer) op mijn lijstje staat.

 

Ik mis de Discovery en aanverwante kanalen niet, daar ik er toch nooit naar keek. Ik heb het eenvoudigste pakket, moet nog steeds de triple LNB op de schotel plaatsen, want ook die zit nog steeds in de doos.

 

Ik kijk het nog even aan war ik precies wil, heb geen vast contract, dus kan per maand opzegtermijn weg.

 

Joyne zit ik over na te denken, wel het eenvoudigste pakket van 13 euro, maar ik sta nog niet te springen.

 

De Astra1 en Astra2 maken het nog leuk als ik de triple LNB uit de doos haal, echter heb ik CDS daar niet voor nodig.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe ik snap jou probleem niet zo goed, ik en vele andere mensen vinden het heel jammer dat deze zender weg zijn, en nu gaan of willen die mensen  CD opzeggen.

 

dit is weer een ding van CD om hun klanten weg te jagen.

 

steeds meer zender via IPTV ( en nee ik wil geen tuner van CD) en als ze zo graag af willen van de losse kaarten waarom trouwen ze het zooitje niet, net als SKY UK?

dan is het gelijk klaar.

maar dat kost ze teveel klant, maar die jagen ze nu zo ook wel weg.

teveel kanalen nog in SD en als het in HD is is de bitrate te laag. ( had ik niet zoveel moeite mee hoor)

 

ik denk zelf dat ze langzaam over gaan naar IPTV dit is veel goedkoper voor ze.

maar dit heeft niks met Discovery te maken.

maar voor veel mensen is dit wel/weer een druppel om het om te zeggen.

wat mij nu eigenlijk nog tegen houdt is het makkelijk zappen tussen de NL zender & de buitenlands zender.

als ik KPN of Ziggo heb moet ik weer lastig gaan schakelen ( voor vrouw lief moet het allemaal makkelijk zijn haha).

of ik moet weer geld betalen voor engels, duitse zenders terwijl ik ze nu gratis heb.

 

en als ik nu naar joyne zou willen gaat dit ook weer niet want die kun je niet intern sharen dan heb ik dit probleem weer, anders was dit misschien een goede oplossing geweest.

 

gr.

henk

 

 

 

aangepast door henkie73
toevoeging

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 minuten geleden, henkie73 zei:

dit is weer een ding van CD om hun klanten weg te jagen.

Dat is te kort door de bocht.

 

Discovery wilde nu de hoofdprijs voor een nieuw contract.

CD stond voor de keus een fikse prijsverhoging in te voeren, welke ze 1 op 1 konden overmaken naar Discovery, wat een hoop klanten zou hebben gekost.

CD stond voor de keus geen nieuwe doorgifte overeenkomst af te sluiten met Discovery, wat ook een hoop klanten kost.

 

Alleen zou de eerste optie, betalen, de deur wagenwijd open gezet hebben voor andere zenders om ook hogere doorgifte vergoedingen te bedingen.

 

CD heeft er geen belang bij om klanten weg te pesten, maar wat ze ook doen, ze zijn altijd de gebeten hond.

 

Alle klanten een behoorlijke prijsverhoging op te leggen, terwijl een klein gedeelte naar Discovery kijkt, is dan een slechte oplossing.

De nu gekozen koers geeft een duidelijk signaal naar zenders hun doorgifte vergoeding niet te hoog te maken, en kost een geringer aantal opzeggingen als wanneer men de prijs zou hebben verhoogd.

 

Ter informatie, de kijkdichtheid van Discovery, gisteren was maximaal 0,4%

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, henkie73 zei:

en als ik nu naar joyne zou willen gaat dit ook weer niet want die kun je niet intern sharen dan heb ik dit probleem weer, anders was dit misschien een goede oplossing geweest.

 

Ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat het wel intern kan, of dat klopt weet ik niet.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...